Auto 3 maanden schorsen - waar op te letten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31
Ik heb van mijn neef een Opel Vectra 2.0 uit 1992 overgekocht. Hij moest hem perse kwijt (financiele nood), dus wou ik em wel van hem overnemen voor niet te veel geld. Het idee was om de auto weer netjes te maken en in 1e instantie geschorst en al bij me achter het huis neer te zetten om hem dan vervolgens weer door te verkopen (met winst). Nu is mijn planning om de auto binnenkort op Marktplaats/Speurders/Autotrader te zetten voor maximaal 1 maand. Heb ik em na een maand niet verkocht dan blijft ie sowieso 2 maanden extra staan. Dit ivm het schorsen, als je em binnen 3 maanden weer uit de schorsing haalt moet je alsnog de wegenbelasting betalen.

Waar moet je zoal op letten als een auto wat langere tijd stil staat? Ik heb geen garage waar ik em in kan zetten. Ik lees op sommige fora dat je af en toe je auto eens moet starten en even een paar minuten moeten laten draaien en paar keer flink gas geven. Weer op andere fora lees ik dat je dit juist niet moet doen om dat je daarmee alleen je motor naar de vernieling zou helpen ivm koude onderdelen die niet op tijd warm worden. Het verwijderen van de banden en de auto op blokken zetten is volgens mij enkel interessant als je een garage hebt. Hoeveel benzine kun je het beste in de tank laten? Halfvol of toch maar zo leeg mogelijk houden? En de accu? Die krijgt als de auto niet rijd niet veel extra juice. Is het gebruik van een zeil aan te raden? Of roest de auto dan alleen maar harder omdat er vocht onder de auto kan blijven zitten?

Wat is waar en wat zijn de fabels?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42
Accu zou ik gewoon met een druppelladertje bijhouden (dingen heb je al voor een tientje oid), benzine tank nooit te leeg laten worden ivm rommel onderin de tank. Op blokken zetten is ws om te voorkomen dat banden 'vierkant' worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:23

JT

VETAK y0

Dat starten is niet nodig, kan ik je uit ervaring vertellen :) Haal de accupolen even los en voorkom dat je accu niet diep-ontlaad want dan is je accu kapoet.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Een auto wordt er nooit beter van als hij buiten maar wat stilstaat. Je wilt het ding oplappen en doorverkopen, schors het ding voor 3 maanden en gebruik die tijd om het ding op te lappen en zet hem na 3 maanden te koop. Als je hem te koop zet moet hij sowieso uit de schorsing anders kan er geen proefrit gemaakt worden en geen hond koopt een auto die al 3 maanden stilstaat en waarmee niet gereden kan worden omdat hij geschorst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nielson schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:13:
Accu zou ik gewoon met een druppelladertje bijhouden (dingen heb je al voor een tientje oid),
Oke, van zo'n dergelijk apparaat heb ik nog nooit gehoord, maar het kan inderdaad handig zijn.

Als het zoiets als dit is:
Afbeeldingslocatie: http://www.obelink.nl/images1/popup/pop_druppellader.jpg
....moet je wel constant een verlengsnoer naar buiten hebben lopen. En hoe vaak zet je deze druppellader op de accu?
benzine tank nooit te leeg laten worden ivm rommel onderin de tank.
Daar zat ik ook al aan te denken, zal er even voor 10 euro benzine bij gooien. :)
Anoniem: 35978 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:18:
Een auto wordt er nooit beter van als hij buiten maar wat stilstaat. Je wilt het ding oplappen en doorverkopen, schors het ding voor 3 maanden en gebruik die tijd om het ding op te lappen en zet hem na 3 maanden te koop. Als je hem te koop zet moet hij sowieso uit de schorsing anders kan er geen proefrit gemaakt worden en geen hond koopt een auto die al 3 maanden stilstaat en waarmee niet gereden kan worden omdat hij geschorst is.
Volgens mij is dat geen noodzaak dat de auto uit de schorsing is om hem te verkopen. Genoeg mafketels die een auto kopen zonder er in te proefrijden. En even dat blokje om voor de verkoop moet wel kunnen toch? Het is hetzelfde als 140km uur rijden op de snelweg, het mag niet, maar we doen het wel allemaal wel eens. :)

Ik heb de auto overigens al schoongemaakt en gestofzuigd. Nu nog enkel het interieur grondig schoonmaken en alle overige kleine onderhoudszaken doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Snowwie op 01-09-2009 18:35 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:59

DropjesLover

Dit dus ->

enige waar je echt op moet letten is dat de bandjes goed op spanning staan of die er af halen.
daarnaast kan je hem dus niet korter dan 3 maanden schorsen, anders moet je alsnog tot die periode wegenbelasting betalen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een druppellader hou je in principe continu (dus dag en nacht) aangesloten op de accu. Dus niet af en toe ofzo ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Grrrrrene schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:16:
Een druppellader hou je in principe continu (dus dag en nacht) aangesloten op de accu. Dus niet af en toe ofzo ;)
Je zit alleen wel enorm te kloten met stroomkabels, die ik niet standaard buiten liggen heb. Maar goed, daar valt wel een mouw aan te passen. :)

Ik zou hier eigenlijk een garage moeten hebben. Jammer dat die weer zo duur zijn.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verlengsnoer eventueel? Gezien die niet op de openbare staat (want dat mag niet als ie geschorst is).

Je kan anders ook de accu er uit halen, en binnen op de lader hangen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42
Als je verder niks doet met de auto kun je de accu er ook gewoon uithalen en die binnen in de bijkeuken oid (liefst vorstvrij) zetten. Als je wel een normale acculader hebt 'm een keer vol laden en dan langzaam met een klein gloeilampje belasten, kun je 'm ook aardig goed houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:15
Snowwie schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:30:
[...]
En even dat blokje om voor de verkoop moet wel kunnen toch? Het is hetzelfde als 140km uur rijden op de snelweg, het mag niet, maar we doen het wel allemaal wel eens. :)
Let er wel op dat het eerste je hooguit een boete van een paar tientjes oplevert, mocht je bij de 2e een ongeluk veroorzaken ben je onverzekerd en loop je kans dat je de rest van je leven mag betalen.

Verder beetje benzine er in, accu binnen leggen aan de druppel lader en bij voorkeur de auto overdekt hebben staan. Als dat laatste niet mogelijk is zou ik er geen zeil over leggen. Ik heb het idee dat je daar juist meer vocht mee binnen houdt en dat het dus slechter is. En 3 maanden is nu ook weer niet zo heel lang voor een auto om stil te staan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
redwing schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:10:
Let er wel op dat het eerste je hooguit een boete van een paar tientjes oplevert, mocht je bij de 2e een ongeluk veroorzaken ben je onverzekerd en loop je kans dat je de rest van je leven mag betalen.
True. uitkijken dus.
Verder beetje benzine er in, accu binnen leggen aan de druppel lader en bij voorkeur de auto overdekt hebben staan. Als dat laatste niet mogelijk is zou ik er geen zeil over leggen. Ik heb het idee dat je daar juist meer vocht mee binnen houdt en dat het dus slechter is. En 3 maanden is nu ook weer niet zo heel lang voor een auto om stil te staan.
Ik zal de accu er inderdaad binnenkort even uitvissen en kijken of ik ergens zo'n druppellader op de kop kan tikken. Is het niet handig voor deze accu dan kan zo'n apparaat ook best zinvol zijn bij de accu van m'n eigen auto, die met z'n 1994 ook al niet meer de jongste is. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 11:43

Hayfork

Drinkin&Boardin

Snowwie schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:19:
[...]

True. uitkijken dus.NIET DOEN DUS

[...]

Ik zal de accu er inderdaad binnenkort even uitvissen en kijken of ik ergens zo'n druppellader op de kop kan tikken. Is het niet handig voor deze accu dan kan zo'n apparaat ook best zinvol zijn bij de accu van m'n eigen auto, die met z'n 1994 ook al niet meer de jongste is. :)

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Pagina: 1