Toon posts:

Asus P5B slaat bios over rechstreeks naar win...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem.
Ik heb alles al afgoogeld maar geen oplossing.
Sinds een paar dagen is het mij opgevallen dat ik in 1 keer me bios niet meer in kan hij slaat dit scherm over.
pc gaat rechtstreeks naar Win 7 RC.
Dus DEL heeft geen zin.

Ik wil nu overclocken... en Win 7 62 bit erop zetten en dit is nu allemaal geen optie meer voor mij.

Heb de jumpers al geprobeerd.. Bat eruit contact met schroevendraaier onder bat...

Niks werkt iemand enig idee?

Alvast bedankt groeten Mike

Verwijderd

Heb je iets aangepast qua hardware, heb je je bios geupdate? M.a.w. is er iets gebeurd wat dit kan hebben veroorzaakt? Heb je al gezocht op eventuele bekende problemen met je mobo? Meer info graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik HAD niks aangepast..
Ik heb net met Asus update nieuwe bios geinstalled en ook geen succes.
Er is niks gebeurd wat dit kan hebben veroorzaakt.
Zoals ik al zei ik heb heel veel gezocht op google maar niks gevonden.
Tenminste wel BIOS problemen maar dat de pc helemaal niks meer doet.

Setup =

Asus P5B Moederboard ---BIOS versie 2104 BIOS type AMI---
Geforce 7900 GTX
4x Nanya 1GB DDR2-800
Core 2 Duo E4500 2200 MHz

Groeten

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij hier een beetje mee kan helpen.
Meer informatie nodig vraag het me.

Groeten

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-02 19:11
Waarschijnlijk zet je hem in de slaap stand als je in het start menu op de knop er voor drukt (Dit was in vista zo) staat er een pijltje naast waar een menutje uit plopt, misschien moet je daar op uitschakelen drukken?

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-02 22:05
Ram eens op pause bij het booten?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Of ESC of TAB. Wat voor een keyboard gebruik je? Hoewel USB Legacy support normaal gesproken altijd actief is tijdens de POST, probeer eventueel toch even een PS/2 keyboard.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 10:45
Ga eens op je normale bios-setup knop (DEL denk ik, in jouw geval) hangen bij het booten (dus nog voor je je pc opzet).

"If all else fails" methode: trek je bootschijf eens los en boot zo eens.

Heb je exacte probleem gevonden: http://forums.cnet.com/5208-7591_102-0.html?threadID=216518 spijtig genoeg gaat het daar over een user die dacht dat zijn "backspace" zijn DEL was...

[ Voor 39% gewijzigd door DexterBelgium op 01-09-2009 18:42 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een G15 toetsenboard...
Maar wat ook raar is ik zie heel het begin scherm niet eens meer dus ook niet de foto van asus moederboard.
Het ligt niet aan het toetsenboard en ik weet wat de DEL knop is haha
Heel appart.....
als ik mijnharde schijven los trek dan krijg ik bootfile is missing.
maar start hij wel met cd op win 7 62 bit maar dan heb ik geen harddisk om het op te zetten natuurlijk.
Ik vind dit zelf ook een heel raar probleem.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ontvangt je monitor wel direct signaal als je je pc aanzet? bij toeval soms onlangs van vga/dvi poort gewisseld?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Ik kwam nog tegen dat je bij Asus soms INS moet gebruiken, ipv DEL. Probeer dat eens, je weet nooit :9

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
INS is volgens mij bij een mislukte overklok oid met de default bios waardes op te starten.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Probeer je CMOS eens te resetten met de juiste methode. Batterij er volledig uit voor een 5-tal minuten (natuurlijk wanneer er geen stroom op de PC staat) en dan met een jumper het BIOS clearen.

Verder: ram eens op DEL, INS, F1, F2, F8, F10, ed. om te proberen toch in het BIOS te geraken.
Of doe zoveel mis met je PC dat je BIOS wel moet protesteren...

PS: Het is 64-bit, niet 62-bit ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Wat als je de hele tijd DEL DEL DEL vanaf het aan doen indrukt? Dus niet inhouden 1 keer, maar aldoor opnieuw drukken.

Dat je het moederbordplaatje niet ziet, is gelukkig een instelling. Dat is altijd zo lowress en traag en lelijk. Staat hier ook uit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

t1mmy schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:10:
Waarschijnlijk zet je hem in de slaap stand als je in het start menu op de knop er voor drukt (Dit was in vista zo) staat er een pijltje naast waar een menutje uit plopt, misschien moet je daar op uitschakelen drukken?
Ik heb hier nog geen antwoord op gezien ;)

Self reflection is the school of wisdom

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ventrigo schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:59:
[...]

Ik heb hier nog geen antwoord op gezien ;)
Hij draait Windows 7 RC staat in de TS. Daar staat een knop met "Shut Down" in het startmenu (waar in Vista de slaapstand-knop stond).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Nee inderdaad, ik zet hem goed uit hoor;)
Ik heb ook 2 monitoren aangesloten, acer 24 inch en neovo 19 inch.
Wat kan er dan met mijn pc aan de hand zijn.
Doe niks gek. het rare is als ik hem op de juiste manier reset al 3 keer gedaan jumpers etc.
wel de tijd en alles weg is.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem normaal opstart en ik blijf DEL in duwen achter elkaar loopt hij vast bij dit scherm:
http://img200.imageshack.us/img200/3976/img0082vnu.jpg
en moet ik hem rebooten. dit is tevens ook het eerste scherm wat ik krijg te zien.
Normaal krijg ik dit ook te zien en gaat hij gewoon weer verder naar windows.
Dus ik denk dat er echt iets fout zit.
Iemand verstand van dit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:00:
Dus ik denk dat er echt iets fout zit.
Denk dat je iets fout doet, PC staat de P.O.S.T. echt niet over hoor. ;)
Iemand verstand van dit?
Al geprobeerd met pauze? :)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

t1mmy schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:10:
dit kan het wel zijn, mn laptop doet hetzelfde vanuit standby en hibernate..

heb je ook de stroomkabel uit de voeding gehaald, het systeem stroomvrij gemaakt door de startknop n paar seconden in te houden, en dan de bios gereset?
Pagina: 1