Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Openoffice 3- 1e keer starten traag

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Als ik een openoffice document of xls, doc document open dan duurt het vrij lang voordat het document in Open office geopend is. Dit is alleen de eerste keer want daarna gaat het starten snel.

Is er misschien een mogelijkheid om openoffice te preloaden in het register ofzo?

Systeem is Windows XP sp2 en sp3. Systeem is snel genoeg: dual core processors en 2 gb geheugen.

monta

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Daar zijn oplossingen en tweaks voor ... 8-)

De makkelijkste en meest doeltreffende is het uitschakelen van het gebruik van een jre (een vinkje weghalen in de instellingen; jre is volgens mij alleen echt nodig bij het gebruik van base...)
Of Java en Openoffice de-installeren en user profiel openoffice verwijderen, en dan de laatste java van sun en openoffice 3.1.1 installeren.

Je kan ook wachten op OpenOffice 3.2 die start een stuk sneller op...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Cobalt
  • Laatst online: 18-10 18:00
Welke versie van java heb je geinstalleerd staan?

cmd: java -version

[ Voor 18% gewijzigd door Cobalt op 01-09-2009 17:26 ]

• monta
  • Laatst online: 02-02 08:00
Cobalt schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:24:
Welke versie van java heb je geinstalleerd staan?

cmd: java -version
Versie 1.5.0.05

Deze versie moet ik hebben daar wij met bepaalde andere software werken die deze versie vereist.

monta

• cornouws
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02-2019
monta schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:14:
Is er misschien een mogelijkheid om openoffice te preloaden in het register ofzo?
Het enige dat je zelf kunt doen, is zorgen dat OpenOffice.org bij start van het systeem al wordt geladen: Extra|Opties > OpenOffice.org|Geheugen > OpenOffice.org Snelstarter

Verder is de eerste keer dat een bepaalde module wordt gestart ook trager,
En inderdaad 3.2 wordt weer wat sneller. (En die verbeteringen zullen nog wel een tijdje doorgaan.)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:19
je kan er ook voor zorgen dat openoffice de JRE niet gebruikt.. Je raakt dan wel wat functionaliteit kwijt maar zover ik weet is dit alleen in het geval van Base en in ieder geval niet in writer..

oh de je kan het uitzettin in opties > java

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 05-09-2009 14:43 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

De functionaliteit die je moet missen als je Java uitzet zijn de diverse wizards. Ik geloof dat men bij het presentatie en database programma dermate van die dingen afhankelijk zijn dat die dan niet meer werken.

Als het de eerste keer sloom is lijkt dat erop dat die snelstarter niet standaard aan staat, die aanzetten zou dan al moeten helpen (zie post cornouws).

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf de auto starter uit en toch opent een document bij mij in ff testen.. max 3 seconden na een reboot. De keer daarna is het binnen 1 seconde. Maar 3 seconden lijkt me toch niet traag te noemen na een reboot?

Soms duurt het converteren lang, maar dat gebeurt pas wanneer OOo gestart is en heeft verder weinig met het laden van OOo zelf te maken. Maar ook dit schijnt in een volgende versie sneller te zijn.
Pagina: 1