Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Office XP pro licenties gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om direct dingen recht te zetten, ik zoek geen illegale zooi, maar gewoon legale software.

Ok, dat vast gezegt, nu verder.

Voor onze genealogie vereniging ben ik op zoek naar minimaal 5 pakketten Office XP Pro. Officieel is het nergens meer te koop, maar op ebay wordt het veel 2de hands aangeboden, maar de legaliteit daarvan waag ik toch ernstig te betwijfelen.
Ik ben dus op zoek naar een (web)shop die ze nog wel aan kan bieden.

Waarom Office XP, omdat we als genealgie vereniging toch nog zeer veel oude documenten tegenkomen die door de extra aangescherpte beveiliging van Office 2007 niet meer te openen zijn.
Ook draait Office XP beter op de verouderde hardware die de vereniging rijk is dan Office 2007.
Bijkomend voordeel is uiteraard dat de genealgie vereniging (non profit, alle inkomsten zijn van giften en een klein deel van lidmaatschappen) geen ruime kas heeft en met Office XP toch weer een hoop geld uit kunnen sparen.

Vraag is dus of iemand hier weet waar nog Office XP Pro (bij voorkeur nederlands) te koop is.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:55

MsG

Forumzwerver

Is Office 2003 anders geen optie? Die is nog wel verkrijgbaar en toch minder zwaar dan 2007.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ze zijn nog beschikbaar op Technet, dus daar zou je een abonnement op kunnen nemen (Of iemand aanspreken die toevallig een 3 maanden gratis nu heeft)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
2003 heeft ook al dat probleem met beveiliging (thanks to Microsoft :( )

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom niet Open Office? Office XP licenties zullen moeilijk zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat voor rare beveiliging is dat dan? En is dat niet te omzeilen? Het lijkt mij erg raar als dat alleen te omzeilen is door een ouder pakket te nemen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hooglander1 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:34:
Wat voor rare beveiliging is dat dan? En is dat niet te omzeilen? Het lijkt mij erg raar als dat alleen te omzeilen is door een ouder pakket te nemen.
Wilde net heztelfde posten :) Maar dat zullen dan wel ranzige macro's zijn oid? In dat geval is OpenOffice ws ook geen optie?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:24
Ik weet niet precies hoe het zit met openoffice, maar krijgt die ze niet geopend?

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:32:
Ze zijn nog beschikbaar op Technet, dus daar zou je een abonnement op kunnen nemen (Of iemand aanspreken die toevallig een 3 maanden gratis nu heeft)
De software is het minste probleem, die heb ik wel liggen inclusief zeeeeer grijze licentie nummer. :+

[fluister mode]
die staan nu al op de pc's
[/fluister mode]

Het gaat mij dus om legale serienummers (jammer dat Microsoft die oude versies niet gewoon public domain maakt voor non profit organisaties.)

Nu is de kans dat de BSA plots op de stoep staat natuurlijk heel erg klein, maar het liefst hebben we uiteraard wel alles legaal.
Gaat bijvoorbeeld ook voor Illustrator, Filemaker, Photoshop. Gebruiken we allemaal oude niet meer leverbare versies, en meer dan die versies hebben we ook absoluut niet nodig. Maar het is en blijft het grijze circuit uiteraard.
En het probleem is dus dat er zeer veel bestanden zijn in die formaten, dus even overstappen op een ander (concurrerend) pakket is niet zo eenvoudig.

En dan zal ik je de ellende nog besparen van de mensen die die software moeten gebruiken. Kreeg deze week nog een vraag dat ze eigenlijk een kleuren all in-one printer willen hebben omdat ze nu geen kleuren kopieen kunnen maken. Dat terwijl er een zeer fraaie A3 scanner geinstalleerd is, maar ze weten niet hoe die werkt |:(

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:34:
Heeft zelfs op de tweakers frontpage gestaan :)

nieuws: Servicepack Office 2003 blokkeert oudere bestandsformaten

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Is niet mogelijk om de bestanden te openen en dan alles te kopieren en dan alles plakken in word 2003/2007? Desnoods huur je daar iemand voor in of raadpleeg je iemand die weinig te doen heeft ;) .

Self reflection is the school of wisdom

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Misschien een beetje een tricky oplossing, maar kan je niet proberen om die grijze versies via Microsoft te legaliseren ?

ps. doorverkopen van Microsoft software is voor zover ik weet niet legaal (staat ergens in de EULA ;) ), dus via eBay licenties kopen is zeker geen legale oplossing.

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Verwijderd

Was het niet zo dat licenties (tot op zekere hoogte) ook gelden voor oudere versies van software bij MS?

Dus stel je hebt een licentie voor Vista Pro, dat je dan ook XP Pro mag draaien ipv Vista. (niet tegelijk natuurlijk want dan moet je 2 licenties hebben). Wellicht dat je met legale licenties van een nieuwere Office legaal Office XP kunt draaien. Zelfs met een illegale key want je hebt de licenties gewoon in een map zitten in de kluis. Office 2003-licenties bv. die mss ook wel voor veel minder te vinden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ventrigo schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:49:
Is niet mogelijk om de bestanden te openen en dan alles te kopieren en dan alles plakken in word 2003/2007? Desnoods huur je daar iemand voor in of raadpleeg je iemand die weinig te doen heeft ;) .
Probleem is juist dat we die bestanden niet gewoon "hebben"
Vaak krijgen we complete genealogien uit bijvoorbeeld een erfenis van iemand, en dan blijkt dat dus plots in zeer oude bestandsformaten te zijn.

Mogelijk dat het wel te regelen is via bv 2003 licentie, maar daarvoor zou ik mogelijk microsoft moeten contacten (en slapende honden wakker maken :) )

Overigens is die EULA in Europa niet rechtsgeldig. Die EULA houdt bijvoorbeeld in dat als jij een PC gekocht hebt met bv Vista, en hem een week later weer doorverkoopt dat je Vista niet mee mag verkopen. Volgens de EULA is een licentie namelijk hardware EN PC gebonden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 17:23 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:43:
En het probleem is dus dat er zeer veel bestanden zijn in die formaten, dus even overstappen op een ander (concurrerend) pakket is niet zo eenvoudig.
Opnieuw: OpenOffice. Legaal, en bedoeld om te concurreren met MS Office. Probeer het uit, je kunt OpenOffice toch gebruiken voor die speciale bestanden?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nielson
  • Nu online
In dat artikel staat ook een link naar een KB artikel hoe die blokkade via een paar reg-bestandjes weer ongedaan te maken is voor Office 2003.

• Moirraine
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02-2024
MsG schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:31:
Is Office 2003 anders geen optie? Die is nog wel verkrijgbaar en toch minder zwaar dan 2007.
offtopic:
:o Waar? Ik heb op de laptop van mn werk wel netjes Office 2003, maar op mn privé laptop Office 2007, hetgeen een nogal akelige situatie creëert. Ik weet wel van downgrades die je kunt doen, maar graag zou ik gewoon netjes een cd ontvangen met de installatie met officiële stickers/codes etc.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk is Office XP gewoon de makkelijkste oplossing, (hoef ik ook al die no-no-gebruikers niet weer alles aan te gaan leren).

Office XP is toch echt ontzettend veel verkocht in het verleden, waar zijn al die licenties dan gebleven ? :)

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 13:33
Ze zijn wel te leveren maar je bent (veel) duurder uit dan office 2007.

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:17:
Uiteindelijk is Office XP gewoon de makkelijkste oplossing, (hoef ik ook al die no-no-gebruikers niet weer alles aan te gaan leren).

Office XP is toch echt ontzettend veel verkocht in het verleden, waar zijn al die licenties dan gebleven ? :)
Bij de mensen die ze indertijd hebben gekocht, licenties doorverkopen mag niet.

Wat betreft openOffice.org, het lijkt misschien een mooie oplossing voor thuis, maar in het bedrijfsleven is Office nog altijd de standaard en je het staat enorm slordig wanneer je slordige documenten (die wel eens kunnen ontstaan door importeren en exporteren) gebruikt.
Ook voor macro's en speciale funties is openOffice.org niet nuttig.

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ze zijn niet geleverd met activatiesleutels zoals nu, maar met enkel één installatiesleutel, dus ik ben bang dat die zijn verdwenen bij overschakelen naar een ander pakket. Op technet kan ik overal meerdere sleutels aanvragen, maar bij Office XP hoeft dat niet, misschien mag je hem ook op meerdere pc's hebben?

Ik zou me er in ieder geval geen zorgen om maken dat je een controle krijgt, zeker niet met dit soort antieke software ;)

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Hooglander1 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:11:
[...]
Ik zou me er in ieder geval geen zorgen om maken dat je een controle krijgt, zeker niet met dit soort antieke software ;)
Op zich heb je wel een punt. Als je er alles aan hebt gedaan om toch een legale Office XP te krijgen en je kan het correct verantwoorden dat je echt Office XP nodig hebt dan hoef je je denk ik geen zorgen te maken.

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-11 16:38
Hardfreak schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:16:
[...]

Op zich heb je wel een punt. Als je er alles aan hebt gedaan om toch een legale Office XP te krijgen en je kan het correct verantwoorden dat je echt Office XP nodig hebt dan hoef je je denk ik geen zorgen te maken.
Jammer geboeg denkt de BSA daar anders over,
geen licentie is niet installeren.

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hardfreak schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:08:
Bij de mensen die ze indertijd hebben gekocht, licenties doorverkopen mag niet.

Wat betreft openOffice.org, het lijkt misschien een mooie oplossing voor thuis, maar in het bedrijfsleven is Office nog altijd de standaard en je het staat enorm slordig wanneer je slordige documenten (die wel eens kunnen ontstaan door importeren en exporteren) gebruikt.
Ook voor macro's en speciale funties is openOffice.org niet nuttig.
Dit is geen bedrijfsleven maar een kleine vereniging voor genealogie. Verder kunnen ze toch 1 PC gebruiken met office XP (of OpenOffice) voor de voorkomende gevallen, en verder 2003 gebruiken?

Anyway, ik proef dat de TS blijkbaar het OpenOffice alternatief niet wil gebruiken, zelfs al is het de beste oplossing.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Over licenties is al genoeg gezegd denk ik, dus alleen even over wat anders:
offtopic:
Volslagen oneens. Wat ben je van plan in 2010, wat in 2012, 2020, etc? Steeds op zoek naar OffXP en op een gegeven moment ook naar OS'en en hardware die dat nog slikken? Zeker bij iets als genealogie, per definitie iets waarvan het resultaat niet na een jaar of twee kan worden weggegooid, wil je zorgen dat het ook over 10 en 50 jaar nog leesbaar is. Dus neem een veel meer open formaat. Of is dat het probleem van de volgende generatie? (no pun intended).

Sowieso is Word een fantastisch tool (ik heb er met meestal veel plezier heel veel in geschreven) maar het is geen tool om de min of meer gestructureerde gegevens zoals waar je het over hebt in te beheren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 13:33
Mocht je nog steeds interesse hebben office XP standard is te verkrijgen voor €195,- per stuk

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:52
F_J_K schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:02:
Sowieso is Word een fantastisch tool (ik heb er met meestal veel plezier heel veel in geschreven) maar het is geen tool om de min of meer gestructureerde gegevens zoals waar je het over hebt in te beheren.
Ik ga er dan ook vanuit dat deze genealogievereniging niet Excel of Word gebruikt om de ontzettend uitgebreide gegevens van een stamboom op te slaan, maar een speciaal programma gebruikt voor dat doel.

M'n opa deed een tijd aan genealogie en gebruikte het programma GenMan (waar helemaal niets meer over te vinden is op het web).

Verwijderd

Topicstarter
Joep Stoffels schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:49:
[...]

Ik ga er dan ook vanuit dat deze genealogievereniging niet Excel of Word gebruikt om de ontzettend uitgebreide gegevens van een stamboom op te slaan, maar een speciaal programma gebruikt voor dat doel.

M'n opa deed een tijd aan genealogie en gebruikte het programma GenMan (waar helemaal niets meer over te vinden is op het web).
Wij gebruiken Haza-21 ( www.haza21.nl ), echt het beste programma wat in deze sector te krijgen (koop) is. Momenteel ergens rond de 300.000 mensen in de verenigings database.
Maar helaas zijn er nog steeds veel mensen die hun genealogie in word zetten en daarmee denken een genealogie database te hebben
Pagina: 1