Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop wil niet slapen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over mijn laptop. Als ik het deksel sluit moet die overgaan op slaapstand. Het vreemde is dat hij daar zelden op reageert en dus gewoon aan blijft staan. Eerst dacht ik dat er iets niet goed was aan het deksel, maar als ik de computer zo instel dat hij zichzelf uitschakelt als ik het deksel sluit reageert hij wel. Ik snap er niks van, en het is best wel irritant. Heeft iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen?

Samsung r510 laptop
cpu: t5800 2ghz
video: gforce 9200m gs
Ram: 4 gig (ddr2??)

Verwijderd

Ik zou de Windows versie boeiender vinden dan de processor, graka of hoeveel ram het ding heeft.
Ook de instellingen in de power settings lijken me relevanter dan deze specs.
Er is een weelderige berg met "hibernation problem" en PC "won't hibernate" topics te vinden op google - het lijkt me handig daar eens doorheen te neuzen. Meestal is er een apparaat wat je hibernation (slaapstand) voorkomt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 16:31 ]

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:21:
Heeft iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen?
Zou het schakelaartje kapot kunnen zijn dat detecteert dat de klep dicht is?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:28:
Er is een weelderige berg met "hibernation problem" en PC "won't hibernate" topics te vinden op google - het lijkt me handig daar eens doorheen te neuzen. Meestal is er een apparaat wat je hibernation (slaapstand) voorkomt.
Dat niet alleen maar er zit een verschil tussen suspend to RAM (sleep) en suspend to Disk (hibernate).

En een heel eenvoudige manier om te zien of hibernate uberhaupt wel werkt is door
shutdown /h 
te doen.
Ortep schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:31:
[...]
Zou het schakelaartje kapot kunnen zijn dat detecteert dat de klep dicht is?
Lezen scheelt ook:
maar als ik de computer zo instel dat hij zichzelf uitschakelt als ik het deksel sluit reageert hij wel

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 01-09-2009 19:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lijkt idd te zijn dat hij überhaupt niet slapen wil en heeft niets te maken met het deksel. Bedankt.