Toon posts:

SO Speaky HDMI - Imovie geen goed huwelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort beschik ik over een SO Speaky HDMI van Dane-Elec.
Filmpjes die ik maak met mijn JVC Everio (geen High Definition) bewerk ik met Imovie en daar maak ik dan een Avi van.
Helaas speelt de So Speaky die filmpjes niet af. De melding 'Codec not supported' en 'Resolution not supported'

De helpdesk van Dane-Elec raad mij aan een programma te installeren (G-Spot) om te zien welke codec erop zit. Helaas bestaat dat programma niet voor Mac

Zijn er leden die hier raad mee weten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het even op een windows machine te bekijken (of zoek naar een Appelalternatief).

Dit hoort overigens niet in Opslagmedia & I/O Controllers maar in Themaforum: Mediaspelers, dus dit topic krijgt een kickje.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor de Mac heb je een soortgelijk programma, dat heet MediaInfo. Niet direct een oplossing voor je probleem, maar wellicht wel een stapje naar de oplossing.

http://mediainfo.massanti.com/

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:59

DarkSide

theres no place like ::1

AVI is volgens mij meer een container welke met meerdere codecs kan werken. Kijk anders of je een andere instelling kunt maken. Of bv een mpg er van te maken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:03:
AVI is volgens mij meer een container welke met meerdere codecs kan werken. Kijk anders of je een andere instelling kunt maken. Of bv een mpg er van te maken.
IMovie maakt volgende bestanden: mov, m4v, dvd, avi (via quicktime)
Aleen dvd en avi bestanden kunnen worden afgespeeld met So Speaky
Ik kan natuurlijk niet voor elk filpje een hele dvd-dinges maken

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Maar een .avi extensie zegt, zoals gezegd, niks over de gebruikte codec. Het is een container formaat waar van alles in kan zitten (DivX, Xvid, enz.). Even kijken welke codec het is (waarschijnlijk iets van Quicktime) met MediaInfo.

Volgens mij kan iMovie via de Export functie ook exporteren naar bijvoorbeeld MPEG-2, dat zou dat apparaat ook moeten kunnen lezen volgens de website.

edit: Waarom maak je er geen MPEG-4 van? Dit kun je gewoon kiezen in iMovie en wordt ondersteund door die SO Speaky.

[ Voor 13% gewijzigd door MrAcid op 01-09-2009 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
MrAcid schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:22:
Maar een .avi extensie zegt, zoals gezegd, niks over de gebruikte codec. Het is een container formaat waar van alles in kan zitten (DivX, Xvid, enz.). Even kijken welke codec het is (waarschijnlijk iets van Quicktime) met MediaInfo.

Volgens mij kan iMovie via de Export functie ook exporteren naar bijvoorbeeld MPEG-2, dat zou dat apparaat ook moeten kunnen lezen volgens de website.

edit: Waarom maak je er geen MPEG-4 van? Dit kun je gewoon kiezen in iMovie en wordt ondersteund door die SO Speaky.
't Is misschien een domme vraag maar waar kan je dat kiezen?
Via deel? daar kan ik alleen kiezen voor:
exporteer (m4v), exporteer met quicktime (avi) of exporteer met final cut xml

edit: laat maar, ik heb het gevonden. Nu nog even testen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
't werkt dus allemaal niet hé.
pff. nogal frustrerend.

zelfs met alle mogelijke instellingen bij mp4 formaat krijg ik hoogstens een lijntje gescrambeld beeld bovenaan het scherm

stillaan wanhopig
Pagina: 1