Achron Game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:34
Achron Game

Ik ben bijzonder enthousiast over het nieuwe spel idee van Hazardous Software, Achron Game en wilde het een eigen topic geven.
Website: http://achrongame.com/

De software groep Hazardous Software is bezig met het ontwikkelen van een meta real time strategy game.
In bijna alle aspecten is het een rts, behalve: je kan tijd reizen.

Je kan al je gemaakte fouten ongedaan maken, je kan je strategie veranderen nadat je alles op alles op die strategie gezet had. Je kan de toekomst voorzien, de tijd stil zetten om je aanval exact te coordineren. Je kan al je units terug in de tijd zenden waar ze nodig waren. Echter, al je tegenstander beinvloeden de geschiedenis ook en zetten onafhankelijk van jouw tijdreizen de realiteit en de tijd naar hun hand.

Een korte introductie:

Release Date: Waarschijnlijk zomer 2010, maar er moet nog een uitgever gevonden worden en de art moet nog ontwikkeld worden.

Verschillende taktische manieren om de tijdlijn naar je hand te zetten:

Maak je fout ongedaan
Annuleer de actie in je tijdlijn. De nieuwe timewave zorgt ervoor dat je deze fout actie nooit ondernomen hebt.

Scout, zonder je unit te verliezen
Scout met een unit en doe de vorige taktiek om je scout te bewaren, terwijl je de intel ervan niet verliest.

Gebruik een leger, en maak het pas later
Bouw unit en maak gebruik van een chronoport om ze terug in de tijd te sturen voordat ze gemaakt werden. Je invloed om het verleden wordt veel groter, maar je moet het heden verdedigen om de aktie ervan permanent te houden.

Chronofrag
Zend een unit terug in de tijd naar de plek waar al een andere unit stond. (gebeurt vanzelf als een unit bijvoorbeeld 30 seconden niet bewogen heeft en je zend het 10 seconden terug in de tijd)
Beide units verliezen health in een chronofrag

Vecht naast je zelf
Zend een unit terug in de tijd waar die unit zelf ook al was. Gebruik de jongere en de oudere versie in deze tijd tegelijkertijd en vecht met dubbele firepower. Maar let op, als de jongere versie vernietigd wordt, dan worden alle actie van de oudere ook meegenomen in z'n graf.

Grandfather paradox
Maak een unit. Stuur hem terug in de tijd voordat die gemaakt werd en schiet je fabriek aan flarden. Het maken van de unit heeft de vernietiging van fabriek ten gevolgen. De vernietiging van de fabriek zorgt ervoor dat de unit nooit gemaakt kan worden, wat er voor zorgt dat de fabriek nooit vernietigd kan worden... etc...
De timewaves nemen telkens de andere realiteit met zich mee en de werkelijkheid blijft tussen deze twee mogenlijkheden oscileren. Als je de truck goed onder de knie hebt kan je beinvloeden welke werkelijkheid blijft omdat na een tijdje een van beide oplossingen van de tijd af valt.
Handige truck omdat je oponent z'n aandacht moet spreiden over verschilende mogenlijkheden die misschien nooit werkelijkheid worden.

Ziener gave
Kijk vooruit in de toekomst om te zien wat er gebeuren gaat. En gebruik deze informatie voor jouw taktiek.

Micomanagement-bom
Pauzeer de tijd. Geef al je units verschillende micromanagment opdrachten. Laat de tijd weer verder lopen en zie hoe jou units bijzonder nauwkeurig hun taken uitvoeren, terwijl je oponent als hij deze strategie niet gebruikt alles in een keer moet doen.

Ontwijk de Timewave
Als er een timewave aankomt die een van je units gaat uitvegen kan je de unit over deze timewave heen chronoporten. De unit overleeft het voor een volledige timewave, todat de volgende er aankomt (je kan deze truck blijk herhalen)

Chronobom bottlenecking
Een van de 3 rassen heeft een chronobom ter beschiking die units vooruit zend in de tijd. Handig om tijdelijk de dichtheid van de units van je tegenstander te verlagen en zo doende beetje bij beetje op te vangen en te vernietigen.

Aandacht te kort
Leidt je tegenstander af met verschillende aanvallen die nooit gaan gebeuren. Als hij er voor valt kan hij resources opmaken voor iets dat nooit gebeuren gaat.

Dode mannen liegen!
Gebruik de vorige strategie met units die al gestorven zijn, of gaan.

Paradoxale aanval
Gebruik de grandfather paradox voor een aanval die de aandacht van je tegenschander bijzonder gaat afleiden.

Backup generaal
Zet je units in verschillende hierarchische strukturen allemaal onder een algemene generaal. Als je het gevecht niet kan winnen kan je met je laatste beetje chronoenergie een commando ver terug in de tijd geven die alles veranderd.

Economische crisis
Speel in het verleden en richt je op de Resource Processors (RPs) van je tegenstander. Je tegenstander zal later die de resources hebben die hij dacht te hebben en kan verschillende units die hij gemaakt zou hebben of verschillende upgrades die hij besteld zou hebben niet meer betalen.
Meestal in een RTS proberen de expert de resources op voorraad zo laag mogenlijkheid te houden ten einde alles te kunnen gebruiken in het gevecht. In Achron game wil je misschien juist wel wat op voorraad houden.

Ideale mix
Scout eerst en zie de strategie van je tegenstander. Ga terug in de tijd en gebruik juist die strategie die goed tegen deze gekozen strategie van je tegenstander werkt.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Wat een concept!
Nice TS BTW.

Ik ben zeer benieuwd naar hoe ze dit gaan doen met Multiplayer. In praktijk dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
DeX schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:50:
Ik ben zeer benieuwd naar hoe ze dit gaan doen met Multiplayer. In praktijk dan.
in principe is er geen verschil tussen multiplayer en spelen tegen de AI. Ze zijn er trots op dat de AI niet vals speelt en zich netjes aan de regels houdt.

In principe gaat de multiplayer dus op dezelfde manier als in de video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:40

Yor

Yor1313#2571

Dit wordt een game waarin je veel moet investeren qua tijd en ik ga het dan ook een stille dood voorspellen....

Het idee is leuk, voor SP haalbaar, maar voor MP is dat denk ik teveel van het goede..

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
Yor schreef op woensdag 02 september 2009 @ 02:54:
Dit wordt een game waarin je veel moet investeren qua tijd en ik ga het dan ook een stille dood voorspellen....

Het idee is leuk, voor SP haalbaar, maar voor MP is dat denk ik teveel van het goede..
Ik ben bijzonder enthousiast over het idee. Mijn voorspelling is dan dat het een bijzonder succes gaat worden :)
En wel om de volgende reden: Bijna elke RTS is meer van hetzelfde. Andere verhaal lijn, mooiere GFX enzo. Allemaal erg mooi. Maar het gebeurt niet vaak dat er een bijzonder nieuw verfrissend spel idee is.

Dit idee hier is nieuw en anders. Omdat het niet vaak gebeurt dat er echt iets nieuws on the scene komt, denk ik dat het een succes gaat worden.

Over tijd investeren. Het is maar wat je wilt... Voor starcraft, de Koreanen die daar op toplevel spelen, inversteren 16 uur per dag elke dag, dag in dag uit. Ze leven in een dorm met andere topspelers en hun leven is starcraft. Je moet dit doen om mee te komen. Verder is Starcraft bijzonder populair, ondanks deze enorme tijdinverstering.
Ik denk dat het met elke spel zo is dat als je er meer in inversteerd je beter wordt, ik zie niet in waarom dat hier of anders zou zijn, of juist hier een reden zou moeten zijn. Maar enlighten me.

Verder kijk ik juist naar het MP aspect uit. Ik weet het verder ook niet, maar het ziet er allemaal bijzonder goed uitgedacht uit. En ze spelen het zelf al jaren tegen elkaar.. maar ja, misschien zijn ze wel een klasse apart dan, maar misschien hoor ik ook in die groep... misschien niet.
Verder zie ik het verschil tussen SP en MP niet zo, maakt het voor de ingewikkeldheid uit of een AI of een andere speler aan het roer van je tegenstander staat?

In ieder geval ik ben enthousiast dat er eens iets nieuws komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:40

Yor

Yor1313#2571

Tja,

Hoe moet ik je dat uitleggen....

Neem nu bijv. F.E.A.R. , daarin kun je ook de tijd slowmo laten lopen voor een x-aantal seconden en dan sneller knallen op de enemy dan hij op jou. Zie je het voor je als jij en ik in een game zitten, ik zet de tijd op slowmo om jou beter te kunnen raken, hoe zal dat op jouw scherm uitzien?

Zo zie ik het ook in deze game: Ik schiet met een future unit op een past unit van jou, die eigenlijk weer in het verleden op de fabriek van mijn unit zit te knallen? SP zal best lachen zijn, maar ik denk dat je door alle tijdslijnen doorelkaar een geweldige chaos (lees troep) zal krijgen en dat het niet echt speelbaar is.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet 100% op de hoogte van hoe achron dingen aanpakt dus neem het volgende met een graantje zout. ;)
Yor schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 05:14:
Neem nu bijv. F.E.A.R. , daarin kun je ook de tijd slowmo laten lopen voor een x-aantal seconden en dan sneller knallen op de enemy dan hij op jou. Zie je het voor je als jij en ik in een game zitten, ik zet de tijd op slowmo om jou beter te kunnen raken, hoe zal dat op jouw scherm uitzien?
Ik denk dat je een een verkeerde vergelijking maakt. In een FPS is wat je bestuurd gelijk aan wat je ziet en het is niet mogelijk om de x-seconde die je tegenstander verliest op de spelwereld (jezelf versnellen is technisch het zelfde als je tegenstander vertragen waardoor je tegenstander altijd achterloopt op gebeurtenissen) goed te maken zonder 'problemen'.

Voor een RTS is dit echter anders aangezien wat je ziet niet gelijk is aan wat je bestuurd. Het verplaatsen van je zichtpunt naar het verleden is niet veel anders dan het verplaatsen van je zichtpunt op de kaart en het verplaatsen van je units naar het verleden niet veel anders dan het teleporteren van units van een plaats naar een ander. Ik geef toe dat het feit dat de gevolgen, van een actie, effect hebben op de toekomst aparte effecten kan hebben voor wat je tegenstander ziet (mits zijn tijds-zichtpunt op het heden gericht is) maar dit is ook weer niet zo veel anders zoals bijvoorbeeld een energie centrale effect heeft op bijvoorbeeld een verdediging ergens anders op de kaart.
[b][message=32526857,noline]Zo zie ik het ook in deze game: Ik schiet met een future unit op een past unit van jou, die eigenlijk weer in het verleden op de fabriek van mijn unit zit te knallen? SP zal best lachen zijn, maar ik denk dat je door alle tijdslijnen doorelkaar een geweldige chaos (lees troep) zal krijgen en dat het niet echt speelbaar is.
Zoals ik het zie is er altijd maar 1 tijdslijn voor alle spelers waarbij een actie het gedeelte van de tijdslijn na de actie aanpast (met enige vetraging?)
Er loopt dus geen dingen door elkaar aangezien het moment dat jij in de tijd terug gaat en iets vernietigt, de andere spelers die op dat moment na dat moment in de tijdslijn aan het kijken zijn dat object zien verdwijnen. Je kan dan een ketting effect krijgen aangezien het vernietigde object misschien andere dingen had vernietigt die nu weer terug komen of andere dingen had gemaakt die nu weg zullen gaan.
Dit kan een rotsooi ‘lijken’, maar wanneer je de tijdsbalk (lees tijdsradar) in de gaten houd dan kan je het aan zien komen (en er wat aan doen).
Ook de beperkingen aan het tijdsreizen zorgen dat het wel mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
NewsFlash

Achron Game is beschikbaar voor preordering. Ze hebben een interessant ontwikkelmethode gekozen, waar de mensen met preordering een soort van beta krijgen en kunnen meehelp aan de ontwikkeling, totdat het af is.

Ik zelf wacht nog tot halverwege maart, wanneer de Linux versie gepland staat. (Zelfs eerder dan de Mac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwmie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 18:35
Semyon schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:55:
NewsFlash

Achron Game is beschikbaar voor preordering. Ze hebben een interessant ontwikkelmethode gekozen, waar de mensen met preordering een soort van beta krijgen en kunnen meehelp aan de ontwikkeling, totdat het af is.

Ik zelf wacht nog tot halverwege maart, wanneer de Linux versie gepland staat. (Zelfs eerder dan de Mac).
Zo heel bijzonder is dat toch ook weer niet? Er zijn legio game studio's die eerst een beta versie vrijgeven en wachten op feedback uit het veld voordat de game final gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Damn het is echt wel een heel bijzonder idee. Ik zou toch niet meteen het spel willen kopen, maar een demo zou ik zeker proberen!

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decimae
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-07 14:32
Sorry voor de necropost, maar ik vraag me af of andere tweakers Achron spelen, en sommige eraan herinneren dat het nog bestaat. Er is namelijk in de laatste tijd veel bijgekomen(2 andere facties om mee te spelen, multiplayer, niewe UI en nog veel meer kleine veranderingen), en ik ben er nog steeds verschrikkelijk in.
Pagina: 1