Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP Home] Profielmap ineens anders na trojan in userinit.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag iedereen,

Vandaag kreeg ik een pc voor me met het probleem dat hij heel langzaam opstart en dat het internet niet meer werkt. Ik heb de pc aan gezet en er bleken 2 antivirus programma's geinstalleerd te staan (AVG 8.5 Free & Norton Security Scan). Ik heb beide verwijderd en AVG vervolgens opnieuw geinstalleerd. Vervolgens heb ik alle opstartprogramma's uit de lijst in het hulpprogramma voor systeemconfiguratie uitgeschakeld en opnieuw opgestart (AVG aan laten staan).

Na het opnieuw opstarten heb ik een scan uitgevoerd m.b.v. mbam. Na een uur kreeg ik de melding dat er een trojan zat in userinit.exe. Dus ik heb mijn vriend google ingeschakeld en kwam op deze website uit: http://www.makiek.nl/userinit.php. Deze stappen heb ik gevolgd, maar na het opnieuw opstarten heeft windows een nieuw gebruikers account aangemaakt met de zelfde naam, maar deze wordt weer niet volledige weergegeven in windows. De oude staat nog wel in "Documents and Settings". Ook is de lijst met geinstalleerde software ineens leeg. En AVG werkt niet meer omdat er geen licensie code gevonden kan worden.

Iemand enig idee wat ik kan doen om gebruik te maken van het oude profiel ?

Met vriendelijke groet,

Marc