Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:43
Ik heb sinds kort een Mac, en ben even aan de slag gegaan met iPhoto. Werkt allemaal prima. Zelfs zo goed dat ik de foto's die ik importeer automatisch naar de overige 3 Windows pc's wil kopiëren. Ik heb een beetje op internet rondgekeken, maar ikzelf kon niks vinden. Misschien is het gewoon niet mogelijk, en moet ik naar een andere oplossing op zoek. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou even iets meer informatie proberen te geven over hoe het netwerk is opgezet, wat voor windows pc's het om gaat en wat je bedoelt met automatisch kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Het idee is dat de foto's die ik in iPhoto importeer automatisch (of 1x per dag zou ook al prima zijn) worden gekopieerd naar de Windows-bakken. Misschien dat er iets in te stellen is als "automatisch exporteren"? Het zou ook nog kunnen zijn dat ik gigantisch over een bepaald programma heen heb gekeken natuurlijk.

Ikzelf werk op een MacBook Pro, en dan zijn er nog 2 Windows Laptops. Ik kan vanaf Windows bij de bestanden op de Mac, maar als ik in de afbeeldingenmap kijk is de locatie niet beschikbaar. Alle computers zijn (uiteraard) via een draadloze router met elkaar verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 21:32
Als je het daadwerkelijk gaat kopieren naar 3 andere laptops krijg je op een gegeven moment geheid gesodemieter. Mooiste oplossing is kopieren naar 1 centrale plaats waar zowel de Mac als de Windows laptops toegang tot hebben.

Als je toch alles rond wilt kopieren: met iphotoexport kun je het exporteren automatiseren en via de terminal kun je met rsync de boel up-to-date houden.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik doe hetzelfde, maar sync de originals folder eenweg richting een XP-map.
Enige nadeel is dat je dus alleen de originelen te zien krijgt, en de aangapste foto's niet. Ik zoek ook iets, dat zorgt dat ik juist alleen de bewerkte foto's te zien krijg...

En om nou na iedere import/adjustment weer een export te doen vanuit iPhoto.. hmm...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
joeltje schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:46:
Ik doe hetzelfde, maar sync de originals folder eenweg richting een XP-map.
Enige nadeel is dat je dus alleen de originelen te zien krijgt, en de aangapste foto's niet. Ik zoek ook iets, dat zorgt dat ik juist alleen de bewerkte foto's te zien krijg...

En om nou na iedere import/adjustment weer een export te doen vanuit iPhoto.. hmm...
Je zou eventueel kunnen overwegen om een Adobe Lightroom catalog centraal op het netwerk te zetten en deze vanuit Mac OS en Windows te benaderen. Voordeel is dat dit pakket in tegenstelling tot iPhoto platform onafhankelijk is. Nadeel is dat Lightroom zonder aandringen niet z'n catalog en originelen op een netwerkshare zet. Heb het zelf geprobeerd middels deze guide en het werkt :Y

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
maar het probleem dan, is toch dat wanneer ik niet aan mijn netwerk hang, ik geen foto's heb?

Eigenlijk zou je dus een Windhoos progje moeten hebben, dat de iPhoto bestands indeling kan lezen, en correct vertalen...

[ Voor 40% gewijzigd door joeltje op 04-09-2009 09:31 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
joeltje schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:29:
maar het probleem dan, is toch dat wanneer ik niet aan mijn netwerk hang, ik geen foto's heb?

Eigenlijk zou je dus een Windhoos progje moeten hebben, dat de iPhoto bestands indeling kan lezen, en correct vertalen...
Klopt: geen netwerk = geen foto's. Maar dat is in principe op te lossen met rsync. Als je gebruik maakt van Lightroom en RAW heb je dan alleen de beschikking over de originele RAW file en niet het post-processed bestand.

Als je gebruik maakt van iPhoto kun je het relatief simpel oplossen door met iphotoexport te exporteren naar een share en vandaar te syncen met rsync. Lijkt allemaal lastig, maar als je het automatiseert gaat het als vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Ik heb een beetje zitten stoeien met cron e.d. maar het instellen van een export iedere dag is me nog niet gelukt. Ook het exporteren naar een netwerkshare (ip-adres) is me nog niet gelukt. In google is helaas zeer weinig te vinden over iPhotoExport, behalve de docs van Google zelf (https://sites.google.com/site/iphotoexport/). Is er misschien hier iemand die me daarbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Subtiel schopje :$

• endness
Ik kwam deze toevallig tegen:

http://mac.eltima.com/sync-mac.html

De expertversie kan overweg met iPhoto:
http://wiki.eltima.com/us...ncmate-mac-os/iphoto.html

Is helaas wel alleen voor syncen naar mobile devices, en een andere Mac...

[ Voor 23% gewijzigd door endness op 23-09-2009 17:10 ]

Pagina: 1