[XBOX 360]: streamen van films (MCE) = geen surround?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09-2023
Even een technische vraag: ik gebruik mijn xbox 360 als media extender en bekijk af en toe eens een film via Windows Media Center. Daarbij ga ik als volgt te werk:

- ik rip een DVD naar mijn PC;
- ik heb een map op mijn PC (xboxlinks) die gedeeld wordt en dus beschikbaar is voor de xbox, in die map zet ik een mpeg link (die maak ik aan met een mklink command) naar de vob bestanden;
- in de map waar de vob bestanden staan, maak ik een wvx bestandje aan met de af te spelen bestanden;
- in de hoofdmap van elke film plaats ik een folder.jpg en een dvid.xml bestandje voor de filminfo;

Dat werkt vrij aardig en zo heb ik een DVD-bibliotheekje vanuit mijn zetel

Ik heb echter ondervonden dat ik geen geluid krijg als mijn vob bestanden in surround zijn geript! Het werkt dus alleen met AC3 geluidsindeling (maar niet met 5.1 of DTS). Dat vind ik uiteraard wel jammer en ook wel vreemd want ik dacht dat de xbox 360 toch wel surround kon streamen?

Weet iemand hier meer over?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dolby Digital 5.1 = AC3?

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 01-09-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09-2023
Oeps, even verstrooid. Ik bedoel natuurlijk dat het werkt met stereo geluidsindeling, maar niet met surround.

Maar ik heb ondertussen ergens gelezen dat surround alleen met wmv werkt, dus zal het wel daaraan liggen. Ben net even een bestand aan het converteren met dvdfab om te testen ;)