MP3 stream server programma via internet

Pagina: 1
Acties:

• Thieu-s
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-02-2024
Beste Tweakers,

De bedoeling is dat ik op 'n pc (waar dan ook) bijvoorbeeld via 'n webbrowser MP3's kan streamen vanaf m'n server.
Dus op elke willekeurige pc die verbonden is met internet de webbrowser openen, adres intikken (eventueel gebruikersnaam en wachtwoord) en dat er dan 'n mapstructuur zichtbaar is waar ik de MP3's kan aanklikken en dus streamen. Niet gewoon downloaden via FTP en wil 't ook niet "streamen" door middel van RDP maar echt streamen. Zodat ik in de browser 'n MP3 aanklik en dat lokaal de mediaspeler het bestand afspeelt.
Het is de bedoeling dat ik niet op elke pc waar ik het wil afspelen iets moet installeren.

Is dit zowiezo mogelijk, zo ja, HOE?!?!
Heb al 'n hoop gevonden over streamen en proggies maar dat is dan 'n constante stream die je kan gaan beluisteren maar niet zelf de MP3's kan kiezen.

Alvast dank!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:17
Hiervoor zijn zat scriptjes te vinden, bijvoorbeeld http://www.kplaylist.net/. hiervoor moet je dus wel een webservertje installeren. Maar het werkt prima en is wachtwoord beveiligd.

• Floort
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
http://flash-mp3-player.net/ + een klein beetje html + (perl, php, python, etc.)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien zoiets als shoutcast?
(Al weet ik niet zeker of je dan liedjes kan selecteren)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
shoutcast is gewoon een playlist afspelen, volgens mij niet eens on-request... is dat van windows server niet een optie? die heeft zowel beeld als audio, en dan zowel on-demand als permanent

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-02 16:23

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ampache is a web based audio/video streaming application and file manager allowing you to access your music & videos from anywhere, using almost any internet enabled device.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

kPlaylist werkt prima, doet wat je wil, maakt playlists aan en zelfs voor meerdere gebruikers.

Alleen maar zorgen dat php en mysql draaien en 1 php pagina downloaden plus enkele
setup vragen beantwoorden en je kan aan de slag. Volgens mij de makkelijkste manier.

http://www.kplaylist.net/

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 22:16
Ik gebruik naar alle tevredenheid GNUmp3d, lijkt me perfect aan je eisen voldoen.
Klik je erop dan pakt je lokale mediaplayer de playlist op en gaat ze van je server afspelen. Playlists kunnen aardig flexibel en snel in elkaar geklikt worden (bijvoorbeeld een paar albums bij elkaar selecteren). Het is er voor alle platformen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 09:22

Foamy

Fulltime prutser

Een andere optie (die best grappig werkt):

Gebruik een shoutcast stream om de muziek mee te luisteren, en RDP om de playlist te wijzigen :)

blub

• Thieu-s
Bedankt voor de reacties!
Het wordt de kplaylist, het is de bedoeling dat meerdere gebruikers hier gebruik van kunnen maken.
En wil natuurlijk niet dat deze gebruikers moeten RDPen om de playlist te wijzigen...

Ik ga ffies aan de slag met 'n webservertje...
Nogmaals dank!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > SWS

Tijd voor een nieuwe sig..

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:34
Ik gebruik winamp remote, werkt ook erg leuk

www.winamp.com/remote

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Verwijderd

Zelf gebruik ik VibeStreamer, echt een geweldig programma!!
www.vibestreamer.com

• Thieu-s
't is Kplaylist geworden... Werkt super... Dit was m'n bedoeling!

Bedankt allen!

('k ga toch stiekem ffies de winamp-remote en vibestreamer ook bekijken... wie weet...)

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 09:44

GeeBee

Oddball

In de PCActive van deze maand staat een artikel over Orb. Daarmee kun je al je media webbased serven.
Die ga ik eens proberen. Je moet dan geloof ik wel inloggen op een aparte website en niet direct op je eigen PC. Ik weet niet of ik dat dan wel wil.
Maar je kunt het eens proberen.

Tot nu toe gebruik ik alleen nog Vibestreamer voor mijn MP3s. Daarmee log je in elk geval direct in op je eigen server.

[ Voor 36% gewijzigd door GeeBee op 05-09-2009 09:33 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Thieu-s
Nieuw probleem...

Had alles prima draaien op "EasyPHP"... Da's Apache en MySQL in één...
Toen kon ik in Kplaylist ook muziek vinden op een netwerkschijf. (z: in dit geval)
Nu was ik niet zo kapot van dat "alles in één pakketje" dus heb ik nu Apache en MySQL apart geinstalleerd.
Ook PHP werkt... Maarrrrr, in Kplaylist kan ik nu m'n netwerkschijf niet meer vinden...
Alles al geprobeerd wat ik heb kunnen vinden, zoals in services Apache en MySQL laten runnen onder admin, aanpassingen in de code's en nog veeeeel meer...

Ben nu al 6 uur aan het harken om dit voor elkaar te krijgen zonder resultaat...
Iemand mijn redder?!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Thieu-s schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:36:
Alles al geprobeerd wat ik heb kunnen vinden, zoals in services Apache en MySQL laten runnen onder admin, aanpassingen in de code's en nog veeeeel meer...

Ben nu al 6 uur aan het harken om dit voor elkaar te krijgen zonder resultaat...
Iemand mijn redder?!
Code debuggen of de leverancier vragen hoe het spul werkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Thieu-s
Heb 't nu onder wampserver draaien. (mooi/makkelijk! proggie trouwens in vergelijking met die andere "troep")
Maar nog steeds het zelfde probleem...
Het zit 'm niet in kPlaylist! maar in Apache of PHP...
Ook een alias maken voor 'n netwerkschijf werkt niet, dan start Apache niet meer!

Dé vraag, hoe zorg ik ervoor dat Apache (en PHP) acces heeft tot netwerkschijven?
(kom er na heel wat zoek werk nog niet uit nl)

[ Voor 8% gewijzigd door Thieu-s op 09-09-2009 18:07 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Debugging is an artform, dus bij deze maar een tip:

Kijk na onder welke credentials je WAMP dinges loopt bijvoorbeeld.
Als je die gewoon klikklik opstart loopt het Apache proces (en dus ook PHP) wellicht onder jouw userID - en dat kun je heel makkeljik nakijken via Task Manager.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Thieu-s
WAMP draait op 'n, speciaal voor server-doeleinden gemaakte windows pc met één gebruiker: Administrator... met alle rechten...

Afbeeldingslocatie: http://thieu-s.nl/fotoalbum/thieu/taskmanager.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thieu-s.nl/fotoalbum/thieu/services.jpg
Apache heeft dus gewoon admin rechten... Dat is dus niet het probleem...

't zit echt in Apache zelf, kan simpelweg geen alias maken voor netwerkschijf. (z: in mijn geval)
Dat zegt mij genoeg... Ben alleen helaas (nog) een leek op het gebied van webservers...
Of is dit een heel raar probleem? Elke webserver moet toch gewoon toegang hebben tot netwerk verbonden schijven (NAS)?

Deze schijf:
Afbeeldingslocatie: http://thieu-s.nl/fotoalbum/thieu/nas.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Thieu-s op 10-09-2009 06:49 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Thieu-s schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:12:
Elke webserver moet toch gewoon toegang hebben tot netwerk verbonden schijven (NAS)?
Euh.. nee?
Een resource (printer, schijf, share) op je systeem zelf wordt onder het Local system account benaderd, en dat is de account waar je webserver onder draait,
Local system account heeft geen rechten op resources buiten je PC - je NAS dus.
Als je jouw webserver bestanden wil laten benaderen buiten je PC zul je daar óf een authenticatie mee moeten doen naar die resource, óf bijvoorbeeld de webserver draaien onder een account die er wel bij kan.

Wat voor jou het beste werkt is iets wat je zelf zult moeten bepalen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:14:
Zelf gebruik ik VibeStreamer, echt een geweldig programma!!
www.vibestreamer.com
Jup, hier ook, werkt echt super.

Geen geklooi met PHP ofzo, gewoon programma starten, even poortje forwarden in je router en klaar.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 09:49

Ravefiend

Carpe diem!

Zelf heb ik ook wel erg positieve ervaringen met Subsonic. Erg makelijk te installeren, niet teveel toeters en bellen maar het doet wat het moet doet en dat is je muziek overal beschikbaar maken. :+

• Thieu-s
alt-92 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 07:49:
[...]
Als je jouw webserver bestanden wil laten benaderen buiten je PC zul je daar óf een authenticatie mee moeten doen naar die resource, óf bijvoorbeeld de webserver draaien onder een account die er wel bij kan.
Ik héb maar één account: Administrator. Met alle rechten.
En de webserver draait onder dat account zoals in bovenstaande foto van de taskmanager te zien is.

Of mis ik nu iets?!

Verwijderd

Weet je zeker dat wampmanager het proces is welke de teogang tot de share uitvoert? Bijvoorbeeld mysqld en httpd zijn ook onderdeel van WAMP, deze draaien nl. wel onder SYSTEM.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 09:06 ]

Verwijderd

wampmanager draait als administrator, maar dient enkel om de wampapache & wampmysqld services te beheren. je moet dus het account van de service wampapache (die het proces httpd.exe activeert) aanpassen naar administrator (which, tussen haakjes, opens a whole can of potential security problems).

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een tijdje Zina gebruikt, het doet precies wat je wil volgens mij.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, je mist een heleboel :)
je hebt het nu over je zichtbare gebruiker-inlog account, ik heb het over alle principals/accounts/sids die op een standaard Windows machine aanwezig zijn.

Ben je bekend met het idee van service accounts?
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms686005(VS.85).aspx

Wordt ook onder andere besturingssystemen als Windows versies gebruikt namelijk. Je zou dus een extra account aan kunnen maken (bijvoorbeeld met net user) en die de rechten geven die de account nodig heeft - let op de installatiefolder van Apache en het 'run as a service' recht.
Die account geef je dan ook de rechten op je NAS.

• Thieu-s
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:52:
Weet je zeker dat wampmanager het proces is welke de teogang tot de share uitvoert? Bijvoorbeeld mysqld en httpd zijn ook onderdeel van WAMP, deze draaien nl. wel onder SYSTEM.
Dit zou ook niet uit moeten maken. SYSTEM heeft dezelfde bevoegdheden als Administrator...
Toch geprobeerd, geen resultaat..

[ Voor 3% gewijzigd door Thieu-s op 10-09-2009 11:06 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Thieu-s schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:05:
[...]

Dit zou ook niet uit moeten maken. SYSTEM heeft dezelfde bevoegdheden als Administrator...
Nee, dat heeft LOCAL SYSTEM niet.

• Thieu-s
alt-92 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:50:
[...]

Ja, je mist een heleboel :)
je hebt het nu over je zichtbare gebruiker-inlog account, ik heb het over alle principals/accounts/sids die op een standaard Windows machine aanwezig zijn.

Ben je bekend met het idee van service accounts?
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms686005(VS.85).aspx

Wordt ook onder andere besturingssystemen als Windows versies gebruikt namelijk. Je zou dus een extra account aan kunnen maken (bijvoorbeeld met net user) en die de rechten geven die de account nodig heeft - let op de installatiefolder van Apache en het 'run as a service' recht.
Die account geef je dan ook de rechten op je NAS.
Ja, ben er redelijk bekend mee.

Onderstaand is dan toch goed? Het Administrator account staat erbij.
Afbeeldingslocatie: http://thieu-s.nl/fotoalbum/thieu/ras.jpg

Maar waarom moet ik op de installatiefolder van Apache letten?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geloof dat iemand hierboven ook al heel terecht opmerkt dat je dus niet je Administrator account hiervoor wil gebruiken.

Mag jij raden waarom dat dat is.

• Thieu-s
Veiligheidsredenen neem ik aan...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als dat het enige is wat je kan verzinnen dan moet je al helemaáál niet je enige Admin account als service account voor een proces gaan gebruiken wat vanaf buiten beinvloed kan worden.

Ik zei niet voor niks 'maak een nieuwe user aan en geef die alleen de rechten die nodig zijn'.

Zodra je dat doet valt ook het kwartje met betrekking tot de installatiefolder van Apache - die account moet daar (minimaal) Read/Execute hebben, en de logfiles moeten ook ergens worden weggeschreven waar die account bij kan.

Als jij gaat 'testen' (right) met je Administrator account dan 'werkt alles' maar weet je nog niks.

[ Voor 56% gewijzigd door alt-92 op 10-09-2009 13:43 ]

• Thieu-s
Oké, dit alles daargelaten... users, rechten, sids en principals en weet niet wat allemaal.
Het feit blijft dat met EasyPHP de netwerkschijven wél bereikbaar waren en met WAMP niet...
Dan zou je toch vermoeden dat er een instelling van het webserverpakketje anders is geconfigureerd...

Wat ik ga doen is EasyPHP weer installeren, kijken of de schijven weer bereikbaar zijn...

[EDIT] Ja dus! bereikbaar... In EasyPHP-5.3.0 zit Apache 2.2.13 geintegreerd en in WAMPserver2.0i zit Apache 2.2.11...
Misschien omdat het 'n iets oudere versie is zijn de netwerkdrives (nog) niet beschikbaar... Who knows...

[EDIT2] Is ook niet zo, alles los geïnstalleerd; Apache 2.2.13 (de "werkende" versie), MySQL 4.1.22 en PHP5.3.0 Ook niet bereikbaar...

Ik houd het dus wel even bij EasyPHP-5.3.0... (hieronder draait alles prima, en zoals het hoort!)

Maar het blijft dus een raadsel... :?

[ Voor 42% gewijzigd door Thieu-s op 11-09-2009 15:58 ]

Pagina: 1