Toon posts:

De grootste website van Nederland?

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zit met een probleem. Vandaag kwam ik er achter dat www.kleurplaten.nl de grootste website van Nederland beweert te zijn. Ik spark met The Adcompany, zij doen aquisitie voor kleurplaten.nl. De man beweerde dat kleurplaten.nl afgelopen maand 2,4 miljoen BEZOEKERS te hebben gehad, en een veelvoud aan pageviews. Mijn bek viel hier van open want dan zouden ze groter zijn dan t.net en zelfs grotere dan ilse.nl. Dit gaat er bij mij niet in en ik wil het op de een of andere manier checken.

Kleurplaten.nl krijgt nu namelijk veel adverteerders die aan mijn neus voorbij gaan. Opzich is dat logisch als hun claim van 2.4 miljoen bezoekers waar is.

Er zijn sites als www.netvalue.com waar je een top van best bezochte websites kunt bekijken maar deze is niet voor Nederland beschikbaar. Weet iemand zo'n soort site voor Nederland of een andere manier om erachter te komen of de claim van Kleurplaten.nl waar is.

Groetjes

Menno

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:18

Kid Buu

Huh, Pietje?

Op vrijdag 02 maart 2001 19:17 schreef MennovanderHurk het volgende:
Hallo

Ik zit met een probleem. Vandaag kwam ik er achter dat www.kleurplaten.nl de grootste website van Nederland beweert te zijn. Ik spark met The Adcompany, zij doen aquisitie voor kleurplaten.nl. De man beweerde dat kleurplaten.nl afgelopen maand 2,4 miljoen BEZOEKERS te hebben gehad, en een veelvoud aan pageviews. Mijn bek viel hier van open want dan zouden ze groter zijn dan t.net en zelfs grotere dan ilse.nl. Dit gaat er bij mij niet in en ik wil het op de een of andere manier checken.

Kleurplaten.nl krijgt nu namelijk veel adverteerders die aan mijn neus voorbij gaan. Opzich is dat logisch als hun claim van 2.4 miljoen bezoekers waar is.

Er zijn sites als www.netvalue.com waar je een top van best bezochte websites kunt bekijken maar deze is niet voor Nederland beschikbaar. Weet iemand zo'n soort site voor Nederland of een andere manier om erachter te komen of de claim van Kleurplaten.nl waar is.

Groetjes

Menno
Startpagina.nl, 1,3 miljoen per dag

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mahaha 2,4miljoen mensen/dag die naar Kleurplaten zouden gaan kijken!|:(

Verwijderd

Topicstarter
Oke, 2,4 miljoen bezoekers is misschien niet zo heel veel maar wel meer dan t.net. En kleurplaten.nl is niet echt een bijzondere page, waar je veel kunt doen ofzo...

die 1,3 miljoen van startpagina is trouwens pageviews. Kleurplaten.nl zou ook zo'n 1 miljoen pageviews per dag halen... maar ik geloof het dus niet...

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Op vrijdag 02 maart 2001 19:38 schreef Thetallguy het volgende:
Mahaha 2,4miljoen mensen/dag die naar Kleurplaten zouden gaan kijken!|:(
Hij zei per maand, maar dat slaat dus nergens op want startpagina.nl krijgt alleen al meer dan 1 miljoen op een dag.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Op vrijdag 02 maart 2001 19:38 schreef MennovanderHurk het volgende:
Oke, 2,4 miljoen bezoekers is misschien niet zo heel veel maar wel meer dan t.net. En kleurplaten.nl is niet echt een bijzondere page, waar je veel kunt doen ofzo...

die 1,3 miljoen van startpagina is trouwens pageviews. Kleurplaten.nl zou ook zo'n 1 miljoen pageviews per dag halen... maar ik geloof het dus niet...
Tuurlijk, 1 miljoen pageviews op een pagina met een stel zouteloze kleurplaten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof het dus niet, maar weet iemand hoe ik er achter kom of het waar is. kleurplaten.nl zou duidelijk zichtbaar moeten zijn op een nederlandse top50 best bezochte websites. Ik weet alleen geen nederlands instituut dat onafhankelijk meet wat de traffic is op de sites.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ROFL :D dat geloof ik dus echt niet dat dat de grootste site van NL is.. ik ken hem toevallig omdat ik voor me ma (is kinderjuf) wel es wat moet opzoeken.. maar wie kijkt daar dan in godsnaam nog meer op? Die paar kinderen die internetten :?
Misschien was het laast met de feestdagen wat drukker...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Waarom heb ik het idee dat Menno iets te maken heeft met kleurplaten.nl ? :?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Spemmert!

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:55

Daniel

Kapitein NCC-1701
2.4 miljoen UNIEKE bezoekers per maand is zo krankzinnig veel, dat kan niet waar zijn.

Er zijn verschillende mogelijkheden om op dat getal te komen:

- Unieke bezoekers per dag meten en optellen (T.net zit op zo'n 45.000 per dag, met deze meetmethode kom je dan op 1.35 miljoen per maand)
- die kleurplaten site bestaat uit 4 frames: tel elk frame apart en je hebt al 4 x zoveel bezoekers

Ik heb nog wat verder gezocht op de site van Look@T en ik vond nog wat meer cijfers. Ze zeggen nu iets meer dan 10.000 geregistreerde gebruikers te hebben. Het lijkt me zeer sterk dat het aantal unieke bezoekers 240 maal hoger ligt dan het aantal geregistreerden.

Men claimed in November 460.000 unieke bezoekers en 3 miljoen pageviews te hebben gehad. Die verhouding is vrij normaal maar voor een redelijk beperkte kindersite is het aantal idioot hoog. Gezien de claim van 2.4 miljoen (zou dan over februari moeten zijn) zou dat een verZESvoudiging van het aantal bezoekers in 3 maanden betekenen. Ga er vanuit dat de verhouding uniek/pageviews niet veranderd en je komt op zo'n 18 miljoen pageviews per maand.

De claim van 2.4 miljoen zou inhouden dat ongeveer 50% van de Nederlanders met een Internetaansluiting minimaal 1 x per maand op kleurplaten.nl komt. Ik betwijfel of zelfs startpagina dat haalt...

Ik zou niet al teveel waarde hechten aan de claims van bedrijven die advertenties verkopen (behalve van Webads dan, die hebben altijd gelijk >:))
Jammer dat er in Nederland geen goede metingen van bezoekers en pageviews worden bijgehouden...

Er zijn wel bedrijven die een poging doen (Nielsen//Netratings bijv.) maar die zeggen dat T.net 2.1 miljoen pageviews per maand heeft terwijl er van onze servers toch echt dik 15 miljoen pagina's geserveerd worden en WebAds ook dik 14 miljoen advertenties a 1 per pagina laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden las ik in The register over een vent die door de mand was gevallen omdat hij ook enorme claims maakte. The Register had dit toen gecheckt door het bij een een of ander instituut dat traffic meet na te vragen. Dit instituut werkt door een klein gedeelte van de surfende internetters te volgen en vervolgens te extrapoleren. Ik ben alleen de naam van die site kwijt en ik kan het artikel in the register ook niet meer vinden :(

ik ben niet zo blij met de claims. Zelf ben ik beheerder van www.kinderlines.nl met 220.000 bezoekers en 3,3 miljoen pageviews (Februari). Ik dacht dat de site, in ieder geval op Kindergebied vrij groot was, maar nu gaat er dus een adverteerder (Smarties) naar Kleurplaten.nl omdat die zo belachelijk veel bezoek hebben, terwijl ze eerst van plan waren bij mij te adverteren.

Vandaar...

Kleurplaten.nl zou, als ze zo veel bezoek hebben op meerdere dedicated servers moeten draaien. Ze draaien Windows 2000 (ASP) en gebruiken databases dus ik schat dat er toch zeker drie servers moeten staan om zo veel bezoek te verwerken. T.net draait Linux en kan het met twee servers net aan... die lui moeten dus meer dan 1 server hebben. Is er een manier om te checken hoeveel servers ze hebben? Kan ik op de een of andere manier zien of er een Load Balancer staat of dat het verkeer op een andere manier wordt verspreid over meerdere servers. Als ze namelijk maar 1 server hebben kunnen ze nooit zo veel bezoek hebben, en heb ik een bewijs dat ik tegen ze kan gebruiken.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Het is gehost bij www.is.nl zie ik hier. Je zou even kunnen bellen en proberen of je wat info los zou kunnen krijgen.

Ze draaien inderdaad Win2000: http://uptime.netcraft.com/up/graph/?host=www.kleurplaten.nl

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb is.nl afgelopen vrijdag al gebeld met een verhaaltje. Ze vertelde dat beurs.nl hun grootste klant is.

Ze hebben wel ervaring met grote servers en Load balancers en de man wist te vertellen dat beurs.nl op meerdere servers draait.

Zelfs toen ik toevallig kleurplaten.nl noemde wist hij niet waar dit gehost wordt. Terwijl dat bij hemzelf is. Kleurplaten valt dus niet erg op in hun serverpark. Maar dat zou kunnen komen omdat ze pas recentelijk gegroeid zijn. Ik heb op is.nl, de website gekeken en daar staat kleurplaten.nl niet bij de sites:
http://www.is.nl/producten/referenties.asp?alpha=k

Wel allemaal varianten op kleurpaten, maar niet het hoofddomein kleurplaten.nl, misschien een foutje?

Op de vraag of hij wat grote websites die door hem gehost worden wilde noemen kwam rabobank, ing en beurs naar voren en niet kleurplaten. Maar opzich is dit nog geen hard bewijs, ze zijn pas heel recentelijk zo door gegroeid, misschien was de man niet zo op de hoogte. En voor ik The Adcompany nu opbel om ze te confronteren wil ik toch wel iets van bewijs...

Verwijderd

Topicstarter
nog een ding.. er zou een World Online top van de best bezochte websites van februari van Nederland zijn waar kleurplaten.nl als tweede, onder startpagina.nl staat. Volgens Adcompany dan.

Ik kan die top niet vinden op de site van World Online, maar dat kan aan mij liggen...

Verwijderd

Topicstarter
Op Nielsen//Netratings kan ik helaas nog geen stats vinden van Februari. Ik zie wel dat Kleurplaten.nl in Januari nog niet in beeld is. Maar de claim is dan ook dat ze in februari zo gegroeid zijn.

http://209.249.142.57/nl/web/NRpublicreports.toppropertiesmonthly

Weet iemand wanneer dit wordt geupdate voor februari?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:55

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als je als site alleen maar statische content hebt (simpele HTML pagina's dus) + een bak plaatjes hoef je helemaal geen ruige serverhardware te hebben.

Ik schat dat kleurplaten.nl, zelfs al zouden ze 2.4 miljoen bezoekers hebben, easy op een P3 600 kan draaien.

Verwijderd

Je zegt dat kinderplaten.nl de grootste site van Nederland zou zijn met 2.4 miljoen bezoekers per maand, dat zijn per dag dus 80.000 bezoekers, en daarmee zijn ze lang niet de best bezochte site van het land. Ilse en startpagina trekken er al ruim 1 miljoen per dag.

Ik vind 220.000 bezoekers per maand op kinderline ook al veel. Of tel je alle bezoeken op de homepages die kinderen aan kinderline koppelen ook mee ?.

220.000/30 = 7333 bezoekers per dag, dat kan natuurlijk makkelijk, maar zijn dat UNIEKE bezoekers per dag ??? De bezoekers zullen niet uit zoekmachines komen, dus ik neem aan dat je adverteert in bladen met je url ?.

Maar goed 80.000 bezoekers t.o ruim 7000 voor jou, dan zijn ze 10 keer zo groot. Adverteren ze massaal in bladen voor hun site of staan ze bovenaan in zoekmachines ??? Bezoekers moeten toch ergens vandaan komen.

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 16:30 schreef MennovanderHurk het volgende:
Ik heb op is.nl, de website gekeken en daar staat kleurplaten.nl niet bij de sites:
http://www.is.nl/producten/referenties.asp?alpha=k
Hij staat er wel bij als http://www.kleurplaten.net/ , is dezelfde site.

En http://www.kleurplatenland.nl/ http://www.kleurpotloden.nl/ http://www.kleurpret.nl/ sluizen ook allemaal door. (en wie weet nog veel meer)

Misschien komen ze op die manier wel aan zo veel bezoekers. ;)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb ff een enquete gehouden onder mijn directe kenissen en vrienden, maar ze hadden net als mij nog nooit (voordat dit topic bestond) gehoord van de URL, laatstaan 2,4 miljoen pageviews.

En "kleurplaten" is ook zo'n super multi-language woord, iedereen in Amerika die een kleurplaat nodig heeft, gokt natuurlijk op www.kleurplaten.nl >:)

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
-----------
Je zegt dat kinderplaten.nl de grootste site van Nederland zou zijn met 2.4 miljoen bezoekers per maand, dat zijn per dag dus 80.000 bezoekers, en daarmee zijn ze lang niet de best bezochte site van het land. Ilse en startpagina trekken er al ruim 1 miljoen per dag.
-----------

Die 1 miljoen per dag zijn de pageviews. Startpagina trekt zo'n 2,3 miljoen unieke bezoekers per maand. 2,4 is dus extreem veel.

Nog even over die servers van ze:
Ze gebruiken wel databases want al hun pagina's zijn ASP pagina's en ASP, is ongelofelijk langzaam!!! Dat kan dus echt niet op 1 server draaien als ze zo veel bezoek hebben...

Maar is er nou niemand die weet hoe je kan checken of die lui meerdere servers hebben staan?????

• ALH
  • Laatst online: 19-02 18:06

ALH

www.startpagina.nl is toch de grootste :?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-02 19:25
tjonge jonge wat een gelul.......tuurlijk zijn ze niet zo groot!

• Rob
  • Niet online

Rob

We kunnen dit topic met een mooi einde afsluiten:
http://www.kleurplaten.nl/pages/adverteerders.asp

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 12:10
had laast een boekje voor me neus met daarin top 20 meest bezochte site's van nederland.
startpagina stond op nummer 1 (hoe kan het ook anders). heel kleurplaten kwam er niet eens in voor.

Wordt gewoon een flink stuk overdreven.

/dev/null

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

goeie kick na 4 jaar man! :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.