[JS] JQuery FadeIn/FadeOut bug onder opera

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Ik ben bezig met een een mini website en deze werkt vrij goed onder de meeste browsers.
Enkel bij Opera heb ik een vervelende bug dat hij een FadeIn niet correct weergeeft. De simpele oplossing is Opera blokken, maar ik zou toch het liefst hebben dat het ook gewoon werkt onder Opera.
Het irritante is dat ik het eerst zonder JQuery had gemaakt en de zelfde bug had en daarom eigenlijk Jquery heb ingeschakeld, in de hoop verlost te zijn van de bug.

Wanneer je over een link aan de rechterkant hovert moet je normaal een klein popupje zien. Screenshotje. Bij Opera krijg je niets te zien of iets dat gedeeltelijk transparant is.

De website kan je bekijken op http://draft.flurkfest.be. Hier wordt Opera wel al op geblokt dus dien je even te identificeren als Firefox ;-)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
this.tooltipA = function(){
    $("#other > a").hover(function(e){                                            
        $(this.lastChild).fadeIn("slow");
    },
    function(){
        $(this.lastChild).fadeOut("fast");
    });         
};

this.tooltipB = function(){ 
    $("#bookmark > a").hover(function(e){                                             
        $(this.lastChild).fadeIn("slow");
    },
    function(){
        $(this.lastChild).fadeOut("fast");
    });         
};

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28
Dus omdat een popupje niet werkt 'blok' je een complete browser :? Beetje lastig testen zo ook...

Verder snap ik je code ook niet zo goed. Je hebt nu methods van een object die eigenlijk alleen je events initialiseren.

edit: ah.. dat doe je blijkbaar gewoon op het window-object.

[ Voor 69% gewijzigd door Bosmonster op 01-09-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Bosmonster schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:29:
Dus omdat een popupje niet werkt 'blok' je een complete browser :? Beetje lastig testen zo ook...
Neen neen, ik blokkeer enkel de javascript voor opera. Die popupjes hebben enkel maar een meerwaarde en worden nu niet getoond onder Opera ;-)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28
$(this.lastChild) is ook een beetje rare notatie, waarom gebruik je niet de jQuery traversing mogelijkheden?

En waarom doe je het via de googleOnloadCallback shizzle :? En gebruik je niet gewoon de jquery document-ready?

edit: ah dat is de load-ready van de google api. Je zult neem ik aan daarna nog steeds eigenlijk wel de document-ready moeten hanteren, maar daar werk je een beetje omheen door het onderaan je body te zetten.

Daarnaast ook nog, waarom staan die tooltips in de a-tags? Dat is toch vreselijk onhandig en foutgevoelig? Waarom niet gewoon een enkel globaal element voor je tooltips?

[ Voor 82% gewijzigd door Bosmonster op 01-09-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Ik moet eerlijk zeggen dat dit de eerste keer is dat ik JQuery heb gebruikt en heb meteen de google API ingeschakeld. Ook mijn JS kunst is zeer beperkt. Mij leek het net minder foutgevoelig door alles tussen de A-tag te plaatsen. Ik heb het idee van een sitepoint.com boek en daar deden ze het ook.