Edmin schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:39:
Ik hou je niet tegen als je 4 keer zoveel aan een CPU wil uitgeven, maar ik zal het je nooit aanraden. Als je niet wil overklokken, dan is een i7 860 een mooi alternatief. Die is namelijk op stock snelheden sneller dan de 9xx, omdat er een goede turbo modus op zit (beter dan op de 9xx).
Je zegt dat je wel iets wil overklokken. Je zet met je ogen dicht een 920 op dezelfde snelheid als een 975 en let op: je zult er geen enkele frame per seconde mee winnen!
Dus ongeacht de 920 of 860, ik behaal altijd hetzelfde resultaat tegen lagere prijs in vergelijk tot de 975. Wat zou dan jouw advies zijn tussen de 860 en 920?
Verder koop je raar geheugen. Officieel kan een i7 daar helemaal niet mee overweg en het is alleen interessant als je stevig wil overklokken. Neem geheugen met een lagere latency, bijvoorbeeld 1600C8 of 1333C7.
Inderdaad, zal deze vervangen voor de 1600C8 of 1333C7. Had hier niet goed naar gekeken

edit: wil je nu helemaal niet overklokken, of toch wel een beetje?
Ongeacht wat je doet, met minder geld pers je er net zo veel frames/sec uit. Moet je van dat geld af, of wil je voor een lagere prijs toch ook op de voorste rij zitten?
In basis wil ik liever niet overclocken daarom, dacht ik tenminste, ook een goede keuze met de 975 te maken. Eigenlijk zeg je dat ik met een 920 dezelfde aankoop doe als ik deze wél stevig overclock of de 860 aangezien deze betere turbo heeft en lichtjes kan overclocken om hetzelfde resultaat te behalen als met de 975?
edit; even voor de duidelijkheid, zover nog niet duidelijk

, doelstelling is om echt een high end game pc samen te stellen waarbij kwaliteit en prestatie boven de prijs gaan.
Nu heb ik mij er redelijk aardig in verdiept maar ik ben verder geen echte expert en is het voor mij hobby. Vandaar ook dat ik wellicht wat meer vraag (en afvraag) maar neem dit echt wel als advies op.
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 18-09-2009 13:58
]