Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42
mzq6600 schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:07:
[...]

Specificaties hoeven niet altijd iets over de snelheid te zeggen ;)

@Madrox:
Discussie voeren met the mask heeft weinig zin, hij dist toch iedereen der uit :P
Alleen slaat hij de plank behoorlijk mis, zeker als het op AF aankomt. Lees overal alle GPU reviews er maar op na; vrijwel iedereen gebruikt 16x AF en/of beveelt het aan. Met een reden: het is zoveel mooier!

Druk maken over HIGH/VERY high settings en in dezelfde adem zeggen dat AF wel uit kan, is gewoonweg te stom voor woorden. Eerlijk: ik sta perplex :N

Bittech zegt er dit over:
As a rule of thumb, we always prefer to play our games at 2xAA and 8xAF where possible - we think this generally offers the best compromise of performance and quality. Of course, there are exceptions to this - Battlefield 2 will crawl with 4xAA on any card that is less than bleeding-edge, whilst a less demanding, older title like Call of Duty can be cranked up to 4xAA and 16xAF on top-end cards now without too much trouble.
En dat was in 2005 :X 16xAF is tegenwoordig zo ongeveer standaard.

http://www.tomshardware.com/reviews/ati,819-5.html
http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2136962,00.asp
http://www.bit-tech.net/h...7/04/aliasing_filtering/5

[ Voor 48% gewijzigd door Madrox op 13-09-2009 20:26 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
StealthyPeanut schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:09:
@ Nipje

Aan specs kan je niet aflezen hoe een kaart het gaat doen in een game ;).

Denk je nou echt dat ATI kaarten op de markt gaat brengen (DX11 kaarten), die NIET sneller zijn dan de GTX295? Dan kunnen ze dit net zogoed NIET doen, zeker niet voor de instapprijs.

Ik zou je kaart terugbrengen en geld terugvragen. Je hebt waarschijnlijk wel een onboard videokaart? Hou het daar 2 weken mee vol en kijk daarna de reviews van de nieuwe HD5xxx serie. Is de GTX295 dan alsnog sneller? Dan kan je die alsnog aanschaffen, de prijs is dan waarschijnlijk nog lager ook ;)
Heb Rampage II extreme moederbord, geen onboard kaartje dus ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:50

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Die pricewatch link gaat naar de Asus site maar das een andere graka dan die review die jij post :?
Ik kan die "Matrix"kaart dan ook niet verder vinden op bijv Salland. Wel blijftie een klap koeler als ik de test zo lees.

De Powercolor 4870 bied mij echter GDDR5 en een iets recenter type al met al :)

Ik vergelijk mijn Salland-bestelling nog even op coolprices en databyte en dan ben ik er wel klaar mee d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 13-09-2009 20:53 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Madrox schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:15:
[...]

Alleen slaat hij de plank behoorlijk mis, zeker als het op AF aankomt. Lees overal alle GPU reviews er maar op na; vrijwel iedereen gebruikt 16x AF en/of beveelt het aan. Met een reden: het is zoveel mooier!

Druk maken over HIGH/VERY high settings en in dezelfde adem zeggen dat AF wel uit kan, is gewoonweg te stom voor woorden. Eerlijk: ik sta perplex :N
GPU reviews :P
Sinds wanneer kan de consument gpu's los kopen?
offtopic:
Mijn zwaar overgeklokte 9600gt 1gb owned de gts250 >:) , ga binnenkort hwbot ff veroveren 8)

[ Voor 9% gewijzigd door mzq6600 op 13-09-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Srry horr, maar is dit geen topic om mensen te helpen met hun systeempjes? Horen de dingen van Ati en Nvidia niet in de daarvoor bedoelde topics? Of kan je geen topic maken: Ati vs. Nvidia oftwel The_Mask vs. Madrox! Want ik heb een paar posts terug wat gevraagd alleen wordt daar niet op gereageerd.

P.S. Ik ben het trouwens wel met The_Mask eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Hoop dan wel dat je het over de HD4870x2 hebt, want met AF zit hij er helemaal naast ;)
Ik zeg ook nergens dat je nu een GTX295 moet kopen; in tegendeel. The_Mask doet gewoon enkele 'foute" uitspraken waar ik gewoon op reageer. Waarom ik dat doe ? omdat zulke uitspraken, zoals zijn uitspraak over AF, mensen op het verkeerde been zetten.

Als mensen het niet gebruiken omdat ze niet weten dat het er is, zoals hij zegt: moet je dat vooral niet gaan aanmoedigen maar mensen erop wijzen dat AF er is, dat het werkt (ook al zit de setting niet in je game menu) en dat het meer dan de moeite waard is.

[ Voor 75% gewijzigd door Madrox op 13-09-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Nipje schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:18:
[...]

Heb Rampage II extreme moederbord, geen onboard kaartje dus ;(
Dan zou ik hier een budget kaartje bestellen voor deze 2 weken

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Kost je erg weinig en je kan straks op je gemak de reviews afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:25:
Srry horr, maar is dit geen topic om mensen te helpen met hun systeempjes? Horen de dingen van Ati en Nvidia niet in de daarvoor bedoelde topics? Of kan je geen topic maken: Ati vs. Nvidia oftwel The_Mask vs. Madrox! Want ik heb een paar posts terug wat gevraagd alleen wordt daar niet op gereageerd.

P.S. Ik ben het trouwens wel met The_Mask eens!
Sorry, je hebt gelijk, Vergeef mij :>

Wat die twee configs aangaat; de tweede is beter. De intel's zijn toch vaak sneller in games en daarom is the Mask's config beter voor jou. Je houd van spelen op high settings zeg je. Probeer eens AF op 16x en 0x in verschillende spellen zou ik zeggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:21:
[...]

Sorry, je hebt gelijk, Vergeef mij :>

Wat die twee configs aangaat; de tweede is beter. De intel's zijn toch vaak sneller in games en daarom is the Mask's config beter voor jou. Je houd van spelen op high settings zeg je. Probeer eens AF op 16x en 0x in verschillende spellen zou ik zeggen ;-)
Jij met je AF :P

Ik ga dan denk ik binnenkort dat i5-systeem aanschaffen. Gewoon met een Ati Radeon 4890 Superclocked Edition van Club3D, en later dan eentje van de 58XX-series. Als ik een systeem heb, zal ik eens AF aanzetten en ook eens uitzetten ;)

Qua theorie ben ik het nog steeds met The_Mask eens. DX10-spellen op DX9 gaat niet werken (of andersom, ben beetje moe nu). Maar er zit natuurlijk ook wel iets in wat jij zegt, Madrox. Daarom ga ik dat wel eens testen als ik een systeem binnen heb.

Zoals dat er nu uitziet wordt dat het i5-systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Jeroen, je slaat de plank finaal mis. DX10 spellen zijn downwards compatible. zit hier nog met XP en dus dx9.0c en ik draai alle spellen, ook de nieuwste dx10+ spellen. Uiteraard zie ik niet de fancy dx10.1 features, hoewel; je moet er vaak een vergrootgals bij houden om de verschillen te zien.

AF zie je vaak wel (ligt een beetje aan de game-engine/type spel) en als je het ziet, zie je het verschil meteen.
Vooral bij de ground textures. Het is "blur" (0x AF) of gedetailleerd (16 x AF). je kan een hoop beweren en aandragen waarom je op minder dan 16x AF wil spelen, het is iig een achteruitgang in beeldkwaliteit.
in mijn ogen erger dan van High naar medium settings (trouwens, spellen waarin AF direct geregeld kan worden, schalen het ook vaak in als low/medium/high etc.). Maar zit AF er niet, regel het gerust vanuit je videodrivers: dat werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox, dan lees je niet goed. ''Of anders(om), ben beetje moe'' :P

Als het niet standaard in een spelmenu zit, moet er naar mijn inziens ook niet op getest worden, want ik denk dat het merendeel van de mensen toch niet de moeite nemen hun videodrivers aan te passen enzo.

P.S. Het begint hier toch weer aardig off-topic te worden, maar ik vind het wel leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
zo lust ik er ook wel eentje:
De meeste mensen veranderen geeneens de opties in het spel zelf :+
Kijk, dat de meeste mensen te beroerd zijn om verder te kijken dan hun neus lang is; is geen excuus.
Opties in de videodrivers verander je slechts 1 maal, voor alle spellen. Dat is veel makkelijker dan in elk spel opnieuw de AA en AF in te stellen.

Mag ik het dan wel idioot vinden dat diezelfde mensen zich wel druk maken hoe snel en krachtig die grafische kaart wel niet is en of dat de "beste koop" is, terwijl ze aan de andere kant totaal geen benul hebben hoe ze met al die brute kracht om moeten gaan O-)

[ Voor 72% gewijzigd door Madrox op 14-09-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Ben het eens met Madrox. Ik heb een 1680 x 1050 scherm en wil dadelijk met 16x AF en AA iig CS:S kunnen spelen met constante frames, dat is een DX9 game maar m'n oude GTX260 trok hem niet eens op 8x, kan je nagaan.

En het is waar dat veel games bij het opstarten je systeem analyseren en daarop de instellingen automatisch aanpassen. Heb je dus een dikke PC, staat alles meteen aan en hoef je niks in te stellen. En als dat niet gebeurt, doe ik het zelf, ik zet alles gelijk op z'n hoogst. Het speelt lekkerder en het is bloedmooi. We leven in bijna 2010 en dit soort dingen zijn/horen standaard in een game, vind ik.

Ik wacht gewoon af wat zowel ATI als Nvidia brengen en kijk dan wat het beste past bij de games die ik speel want dat scheelt ook nog behoorlijk per game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nipje schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:33:
Wat raden jullie me dan echt aan voor rond de 150 euro, gewoon de 4870?
Yep!
StealthyPeanut schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:35:
De Sapphire Ati 4870 Vapor-X. Erg stil en lekker snel!
+1, die stond ook op mijn verlanglijstje :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zo, op advies van broerlief toch nog ff een lastminutechange :+

we gaan van MicroATX met max 2xDIMM
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A78-AM€ 47,75€ 47,75
ImporterenTotaal€ 47,75

naar full ATX met 4xDIMM, maximaal 16gb

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A78 PRO€ 69,66€ 69,66
ImporterenTotaal€ 69,66

Productlink Asus

Toch wel handig om een wat groter formaat te hebben, met meer mogelijkheden later en meer geheugen te kunnen steken.

Iemand bekend met dit bord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

panasonies schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:36:
Goede middag,

Ik ben bezig met een nieuwe pc te bouwen, maar ik twijfel over een aantal dingen nog. De volgende dingen heb ik al liggen thuis:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Gladiator 600 Zwart€ 51,69€ 51,69
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 75,01€ 75,01
1Samsung SH-S223B€ 17,50€ 17,50
1Scythe Kama Cross€ 24,64€ 24,64
1Scythe Kaze Master 5.25€ 35,14€ 35,14
ImporterenTotaal€ 203,98

En nu wil ik weten welke set van deze twee het beste is:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 157,48€ 157,48
1Asus M4A785TD-V EVO€ 77,05€ 77,05
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 65,70€ 65,70
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 65,-€ 65,-
1Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 146,50€ 146,50
ImporterenTotaal€ 511,73

of:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 750€ 165,51€ 165,51
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 65,70€ 65,70
ImporterenTotaal€ 442,71
Met het Intel DP55WG moederbord erbij.

Ik neem bij het i5 setje ook de Scythe Mounting Clips om de cpu-cooler te gebruiken.

Het i5 setje kost bij Cool-Prices.nl 567,67 en het 955 setje kost daar 518,10 bij elkaar.
Niemand die weet welke beter is?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De laatste setup is sneller, maar ook een tikkie duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar als je het zo doet heb je een veel betere kwaliteit voeding en een iets snellere HD. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX450W€ 58,50€ 58,50
1Intel Core i5 750€ 165,51€ 165,51
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,03€ 66,03
ImporterenTotaal€ 436,54

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:41:
zo lust ik er ook wel eentje:
De meeste mensen veranderen geeneens de opties in het spel zelf :+
Kijk, dat de meeste mensen te beroerd zijn om verder te kijken dan hun neus lang is; is geen excuus.
Opties in de videodrivers verander je slechts 1 maal, voor alle spellen. Dat is veel makkelijker dan in elk spel opnieuw de AA en AF in te stellen.
Het instellen van AA en AF in je driver is meestal een slecht idee. Gezien dit vaker problemen op levert en vaker er minder mooi uit ziet dan het in de game in te stellen.
Mag ik het dan wel idioot vinden dat diezelfde mensen zich wel druk maken hoe snel en krachtig die grafische kaart wel niet is en of dat de "beste koop" is, terwijl ze aan de andere kant totaal geen benul hebben hoe ze met al die brute kracht om moeten gaan O-)
Dat mag! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:28:
[...]

Het instellen van AA en AF in je driver is meestal een slecht idee. Gezien dit vaker problemen op levert en vaker er minder mooi uit ziet dan het in de game in te stellen.

[...]

Dat mag! >:)
typisch gevalletje placebo effect, denk ik.

Volgens mij doet een 3d engine niet meer of minder dan de drivers van je gpu aanroepen. Je kan dus stellen dat het geen reet uitmaakt waar je AF/AA configureert.

Bovendien kan iemand die 1000000000 keer heeft gepost in een bepaald topic er ook wel eens naast zitten.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:57:

Volgens mij doet een 3d engine niet meer of minder dan de drivers van je gpu aanroepen. Je kan dus stellen dat het geen reet uitmaakt waar je AF/AA configureert.
Ja wel, want als een game van huis uit geen AA of AF ondersteund is dat vaak met een reden gedaan gedaan, als je het dan forceert via de drivers gaat er soms wat mis (artifacts). ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:28:
[...]

Doe het zelf al jaren zo en meestal werkt het gewoon. Voor die spellen waarvoor het niet werkt kan je simpelweg custom profiles maken. Dat het er minder mooi uitziet is ook een broodje aap verhaal. In de driver menu kan je AA en AF helemaal instellen zoals je wenst; dat gaat verder dan wat je ingame kan instellen. Enkele reviews die dit getest hebben melden dan ook dat ze geen verschil zien. Als het er via de driver slechter uitziet, vergeet je waarschijnlijk iets op high-quality te zetten ofzo.

Dat het niet/niet goed werkt ligt meestal aan het spel zelf en/of buggy drivers. Zodra 1 van beide niet deugt, zal AA (of AF/of beide) niet goed werken in dat spel. Dan ben je afhankelijk van patches en updates voor dat spel, als die er ooit komen. Ook werkt het soms precies andersom: forceren via de driver werkt beter dan ingame. Heeft vrijwel altijd te maken met een niet te beste game-engine die conflicten geeft met merk a of merk b videokaart.
-The_Mask- schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:01:
[...]

Ja wel, want als een game van huis uit geen AA of AF ondersteund is dat vaak met een reden gedaan gedaan, als je het dan forceert via de drivers gaat er soms wat mis (artifacts). ;)
Zo kan ik ook stellen dat het net vaak juist niet in het spel zit; omdat de game ontwikkelaar denkt; dat kan al met de drivers; waarom zouden we het dubbel doen ;)

Voor beide stellingen is geen bewijs. Wat we wel weten is dat het soms wel werkt en soms niet. Uit eigen ervaring meld ik dat het vaak wel werkt via de driver. Lees ook de force 3D settings verhalen via rivatuner D3Doverrider eens; daar ook zie je dat in 90% van de gevallen wel werkt.

Nhancer bied het beste van beide werelden: het respecteert de ingame optimalisaties:
http://www.nhancer.com/?dat=d_enhancements

[ Voor 34% gewijzigd door Madrox op 14-09-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
ja natuurlijk werkt het als je het forceert in de driver.

en uiteraard werkt het niet altijd, sowieso is "altijd" een relatief begrip in de ict - games- gadgets blabla etc. "wereld".

maar als een game 4xaa/en16af ondersteund, ziet dat er echt niet mooier uit als je het ingame instelt ipv in de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heel vaak fout gaat, is dat je zowel in game als in driver instelt(zowel AA en AF). Dan krijg je dus problemen(en met minder mooi bedoel ik dus artifacts en karteltjes die er niet horen of andere vage effecten). Zo uit me hoofd had ik heel erg veel problemen met WiC tot ik achter kwam dat ik in CCC nog wat aan had staan. Uit gezet en het was geen probleem meer. Ik werk zelf veel met elke game een profiel te geven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind toch als we kijken naar de toekomst dat de i7 920 en 1366 socket een betere uitgangspositief heeft ivm upgraden.

De gulftown 6 core i7 gaat wss naar de 1366 dus voor server doeleinde PRIMA geschikt! (Y) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:20:
Ik vind toch als we kijken naar de toekomst dat de i7 920 en 1366 socket een betere uitgangspositief heeft ivm upgraden.

De gulftown 6 core i7 gaat wss naar de 1366 dus voor server doeleinde PRIMA geschikt! (Y) :D
Ga er maar van uit dat je voor die proc een hypotheek mag afsluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:22:
[...]

Ga er maar van uit dat je voor die proc een hypotheek mag afsluiten ;)
Sparen is ook een optie (H) :D

alleen het twijfelen van mobo is lastig aangezien ik toch uiteindelijk een server ervan wil maken met 12 schijven in een twelve hundred kast is het mobo kiezen lastig.

Want de asus mobo's ben ik niet zo onder de indruk van. Loop nu te kijken naar een EVGA mobo.

Wat is verstandiger?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:25:
[...]

Sparen is ook een optie (H) :D

alleen het twijfelen van mobo is lastig aangezien ik toch uiteindelijk een server ervan wil maken met 12 schijven in een twelve hundred kast is het mobo kiezen lastig.

Want de asus mobo's ben ik niet zo onder de indruk van. Loop nu te kijken naar een EVGA mobo.

Wat is verstandiger?
Te bepalen wat je eisen zijn en wat daar aan voldoet? Want imho ga je voor overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Madrox schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:05:
[...]

AF werkt wel in Oblivion zoals het in vrijwel alle spellen werkt. Kon het gewoonweg niet geloven dus ik heb het hier zelf even getest. Heb 1920x1200 screenshots gemaakt en de verschillen tussen 0 x Af en 16 x AF is overduidelijk.
Vind het op zijn minst opmerkelijk dat iemand zich wel druk maakt of je een spel op high kan spelen, maar totaal niks geeft om AF. Terwijl overduidelijk is, dat textures er veel beter uitzien met 16x AF dan zonder. Daar zit je dan met "high" settings, naar een wazig pad te staren 8)7
Ik heb het ook getest, ge-printscreened en naast elkaar gezet. Geen enkel verschil in oblivion. Is er nu iets mis met mijn graka? :P

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/6184/oblivionaf.jpg

Dat in vergelijking met Crysis (waar het duidelijk wél werkt, maar ook met CCC geforced moet worden omdat het niet bij options staat, met alle opties mainstream):

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/1617/crysisaf.jpg

Overigens vind ik crysis zonder AF niet echt lelijker. Dat je de wegen scherp ziet op de achtergrond komt mij minder realistisch over. Bij mij blijft ie dus gewoon op high staan :P. Maar goed, dat is dus een kwestie van smaak en het gaat er hier meer om hoeveel graka-power dat graka heeft. Of mensen AF aan willen hebben moeten ze zelf maar weten.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
bwerg schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:45:
[...]

Ik heb het ook getest, ge-printscreened en naast elkaar gezet. Geen enkel verschil in oblivion. Is er nu iets mis met mijn graka? :P
Wat er mis is weet ik niet, dat het bij jou niet klopt is duidelijk. Kan je zeggen dat het verschil ongeveer indentiek is als wat je bij Crysis ziet. Op internet staan er ergens al wat oblivion voorbeelden.
Dat in vergelijking met Crysis (waar het duidelijk wél werkt, maar ook met CCC geforced moet worden omdat het niet bij options staat, met alle opties mainstream):
Overigens vind ik crysis zonder AF niet echt lelijker. Dat je de wegen scherp ziet op de achtergrond komt mij minder realistisch over.
Als je naar een geblurde massa kijkt realistischer vind, denk ik eerder dat je eens naar de oogarts moet >:)
Bij mij blijft ie dus gewoon op high staan :P. Maar goed, dat is dus een kwestie van smaak en het gaat er hier meer om hoeveel graka-power dat graka heeft. Of mensen AF aan willen hebben moeten ze zelf maar weten.
Het is idd een kwestie van smaak. Over het realistisch karakter kan je twisten; ik vind het nml. totaal niet realistisch dat het ineens van scherp naar troebel gaat op een bepaalde afstand van je character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel rond te kijken voor een nieuw systeem waarmee ik o.a. goed wil kunnen gamen en multitasken. Het systeem moet ook enige tijd mee kunnen, omdat ik niet om de haverklap wil upgraden.Ik heb het idee dat Intel momenteel meer performance biedt dan AMD (ik gebruik hem niet alleen voor games) en daarmee beter geschikt voor de wat langere termijn (wel iets duurder). Het 1366-platform lijkt voor mij niet veel meerwaarde te bieden. Vandaar dat ik rond de i7 860 het volgende systeem in gedachten heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD4890 Superclocked Edition€ 182,07€ 182,07
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,95€ 12,95
1Corsair HX520W€ 76,73€ 76,73
1Intel Core i7 860€ 240,07€ 240,07
1MSI P55-GD65€ 129,-€ 129,-
1OCZ Platinum OCZ3P1600EB4GK€ 100,06€ 100,06
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 85,-€ 85,-
1Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 59,57€ 59,57
ImporterenTotaal€ 885,45

e.e.a. zal in mijn bestaande Lian Li kast worden gebouwd.

Mijn vragen:
1.Wat voor moederbord raden jullie aan? Hierover zijn nog vrij weinig reviews te vinden.Over het algemeen heb ik voorkeur voor de wat luxere versies ivm uitbreidbaarheid + betere componenten. Asus, MSI of Gigabyte is mij om het even.

2. Ik overweeg een RAID-0 config (vandaar de WD Black ipv Samsung, maar dan wel 2 stuks) ivm het reduceren van laadtijden bij games. Zal dit noemenswaardige prestatiewinst opleveren of is het totale onzin? Hardware.info raadt het i.i.g. wel aan voor een game-pc, maar op verschillende fora lees ik ook dat de bottleneck vnl het decomprimeren van bestanden is en het hier dus vnl op de CPU aankomt en niet zozeer op de HDD-snelheid. Oftewel: RAID-0 zou erg weinig opleveren. Klopt dat? Eigen ervaringen met RAID-0 op een nforce 4-chipset waren destijds ook niet super, maar wellicht is het beter met de huidige technologie.

3. Is die Superclocked 4890 een beetje stil? Of kan ik dan beter voor een Sapphire Toxic of Vapor-X kiezen? Ik kan uiteraard wachten op de nieuwe Radeons, maar ik vraag me af of dat zinvol is ivm de hogere aanschafprijs en de nog beperkte beschikbaarheid van DirectX 11 games. De stillere uitvoeringen laten waarschijnlijk ook nog wel even op zich wachten en ik hoef geen stofzuiger in m'n kast.

4. Is de TX3 geschikt voor (licht) overclocken? Of kan ik dan beter iets als een Thermalright MUX-120, Scythe Ninja 2 (rev B ) of Mugen 2 (rev B ) nemen en in de tussentijd de stock cooler gebruiken? (Ze zijn namelijk nog niet allemaal verkrijgbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:59:
1.Wat voor moederbord raden jullie aan? Hierover zijn nog vrij weinig reviews te vinden.Over het algemeen heb ik voorkeur voor de wat luxere versies ivm uitbreidbaarheid + betere componenten. Asus, MSI of Gigabyte is mij om het even.
Voorlopig komen je MSI en de GA-EP55-UD4 goed uit de tests.
2. Ik overweeg een RAID-0 config (vandaar de WD Black ipv Samsung, maar dan wel 2 stuks) ivm het reduceren van laadtijden bij games. Zal dit noemenswaardige prestatiewinst opleveren of is het totale onzin?
Het is geen onzin, maar de winst is naar mijn ervaringen te klein om er de moeite voor te doen + het grotere risico op crashes te lopen.
3. Is die Superclocked 4890 een beetje stil? Of kan ik dan beter voor een Sapphire Toxic of Vapor-X kiezen?
Nee. Ja.
4. Is de TX3 geschikt voor (licht) overclocken? Of kan ik dan beter iets als een Thermalright MUX-120, Scythe Ninja 2 (rev B ) of Mugen 2 (rev B ) nemen en in de tussentijd de stock cooler gebruiken? (Ze zijn namelijk nog niet allemaal verkrijgbaar)
De TX3 voldoet meestal, al zijn de opties die je later noemt een stuk beter (en duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Madrox schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:57:
[...]
Op internet staan er ergens al wat oblivion voorbeelden.
Toch wel, inderdaad. Ziet er inderdaad wel goed uit, nu kijken hoe ik dat ga fixen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn vragen:
Degene die je nu hebt. ;)
Tenminste als je niet van plan bent SLi/CrossFireX te gaan gebruiken.
Zal dit noemenswaardige prestatiewinst opleveren of is het totale onzin?
Denk dat je beter kunt kijken naar een SSD, alleen zal de prijs dan ook omhoog schieten. ;)
3. Is die Superclocked 4890 een beetje stil? Of kan ik dan beter voor een Sapphire Toxic of Vapor-X kiezen?
De Toxic is sowieso het stilst van allemaal, als de Club3D stil genoeg voor jouw is kan ik niet bepalen. ;)
4. Is de TX3 geschikt voor (licht) overclocken?
Ja hoor. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Culb 3d SOC is knap stil hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Ik zit momenteel rond te kijken voor een nieuw systeem waarmee ik o.a. goed wil kunnen gamen en multitasken. Het systeem moet ook enige tijd mee kunnen, omdat ik niet om de haverklap wil upgraden.Ik heb het idee dat Intel momenteel meer performance biedt dan AMD (ik gebruik hem niet alleen voor games) en daarmee beter geschikt voor de wat langere termijn (wel iets duurder). Het 1366-platform lijkt voor mij niet veel meerwaarde te bieden.
1366 heeft een paar voordelen; 6/8 core cpu's over een jaartje ofzo, Cf/SLI support en triple channel. Vergeleken bij wat je nu kiest is het ook amper duurder:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 920€ 224,01€ 224,01
1MSI X58 Pro-E€ 161,49€ 161,49
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1600LV4GK€ 98,87€ 98,87
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 85,-€ 85,-
1Sapphire Vapor-X HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 172,71€ 172,71
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 34,24€ 34,24
1Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 58,79€ 58,79
ImporterenTotaal€ 911,84

Voor beide systemen is wat te zeggen.
Mijn vragen:
Hier zijn een drietal P55 moederborden getest:
http://www.bit-tech.net/hardware/motherboards/
Vier moederborden:
http://www.motherboards.org/reviews/index.html
2. Ik overweeg een RAID-0 config (vandaar de WD Black ipv Samsung, maar dan wel 2 stuks) ivm het reduceren van laadtijden bij games.
Verwacht er niet teveel van. Een Ssd zal veel beter presteren (maar ook dan ben je afhankelijk van de-compressing en andere vertragende factoren).
3. Is die Superclocked 4890 een beetje stil?
Volgens iemand hierboven wel, er is bijna geen review over te vinden. Van de Vapor-X en Toxic wel; die
zijn behoorlijk stil.
Vergeet de Scythe Mugen 2 op de Promethia niet ;-)
Voor lichte overkloks voldoet de TX3 wel, wil je meer ben je beter af met de overige koelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Met de laatste 2 BBG's in mijn achterhoofd, het lezen van geopperde artikelen en een budget waar 2 tientjes er nog makkelijk bij kunnen, heb ik het volgende lijstje in elkaar gezet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Nine Hundred Two Zwart€ 103,10€ 103,10
1Antec TruePower TP-750€ 103,88€ 103,88
1Asus P6T SE€ 161,70€ 161,70
1Intel Core i7 920€ 224,01€ 224,01
1Intel X25-M Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 187,02€ 187,02
1Noctua NH-U12P SE1366€ 55,-€ 55,-
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 124,72€ 124,72
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 244,-€ 244,-
2Sapphire HD 4890 Toxic€ 204,95€ 409,90
ImporterenTotaal€ 1.696,86

Graag jullie reacties. Het doel is een (high-end) game pc die ook nog eens aardig stil is. Dus EN preformance EN lage db's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Degene die je nu hebt. ;)
Tenminste als je niet van plan bent SLi/CrossFireX te gaan gebruiken.'
Niet dat ik van plan het te gebruiken, maar de P55-GD65 ondersteunt, volgens de MSI-site, zowel SLI en CrossFire. Heb ik iets gemist?
"Het is geen onzin, maar de winst is naar mijn ervaringen te klein om er de moeite voor te doen + het grotere risico op crashes te lopen."
Geen RAID-0 dus. Ik moet er wel merkbaar voordeel van hebben.
"Denk dat je beter kunt kijken naar een SSD, alleen zal de prijs dan ook omhoog schieten. ;)"
SSD heeft inderdaad nog niet de gewenste prijs/prestatieverhouding :P
"Culb 3d SOC is knap stil hoor!"
Eens kijken of ze in de winkel een demosysteem hebben met deze kaart, dan kan ik het zelf beoordelen
En anders wordt het toch de Sapphire Toxic. Het hoeft overigens niet superstil. M'n huidige 7800GT maakt nu toch ook minder geluid dan m'n (oudere) HDD's. Overigens wel met een Zalman VF700-coolertje erop.
"De TX3 voldoet meestal, al zijn de opties die je later noemt een stuk beter (en duurder)."
Ninja 2 Rev B is al verkrijgbaar, dus ik denk dat ik die dan neem. Ik heb daar een iets beter gevoel bij dan bij de TX3, hoewel de TX3 waarschijnlijk ook voldoende zou zijn.
Vergeet de Scythe Mugen 2 op de Promethia niet ;-)
Promethia is waterkoeling als ik het goed begrijp? In het verleden al eens mee gespeeld om een stil systeem te bouwen: wel betere koeling inderdaad, maar qua geluid leverde het weinig op (de HDD's maakten de meeste herrie 8)7 ) Met een upgrade alles er toen weer uitgesloopt en teruggegaan naar luchtkoeling.

Bedankt allemaal voor de zeer snelle reacties! Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:54:
[...]

Niet dat ik van plan het te gebruiken, maar de P55-GD65 ondersteunt, volgens de MSI-site, zowel SLI en CrossFire. Heb ik iets gemist?
Nee ik eerder. :+
Enige 'nadeel' is dat je 'maar' twee PCIe 2.0 x8 sloten heeft maar dat is nu nog genoeg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Madrox schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:32:
[...]

1366 heeft een paar voordelen; 6/8 core cpu's over een jaartje ofzo, Cf/SLI support en triple channel.
Ik ben het met je eens hoor, maar je kunt natuurlijk niet eerst triple channel als voordeel noemen, om vervolgens 2x2GB DDR3 in de setup te steken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1366 heeft een paar voordelen; 6/8 core cpu's over een jaartje ofzo, Cf/SLI support en triple channel. Vergeleken bij wat je nu kiest is het ook amper duurder
Klopt, ik heb hem ook nog niet weggestreept als optie. Ik lees over het algemeen wel dat de CPU-upgrades vrij prijzig zullen zijn voor 1366. Bovendien denk ik niet dat ik volgend jaar al weer zal upgraden en tegen de tijd dat ik wel wil upgraden, hebben ze waarschijnlijk toch alweer een andere socket ... ik werk nu ook nog met een paar jaar oude Athlon X2 4200+ op 939-socket, waarvoor ik vrijwel geen CPU-upgrade kan krijgen.

Ik zou eerder voor 1366 kiezen ivm betere bandbreedte voor SLI/Crossfire, mocht ik dat ooit nog es willen. Voorlopig heb ik echter genoeg aan een enkele videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
klopt Ed, maar je kan er altijd triple channel van maken :+
Het is igg wel low voltage ;)

Foolproof, ik begrijp je volkomen. Maar waarom niet gewoon de i5 750 ? Die heeft tenminste een zeer goede prijs/prestatie verhouding. De i7 860 vind ik nml. een beetje aan de dure kant.

[ Voor 50% gewijzigd door Madrox op 14-09-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foolproof, ik begrijp je volkomen. Maar waarom niet gewoon de i5 750 ? Die heeft tenminste een zeer goede prijs/prestatie verhouding. De i7 860 vind ik nml. een beetje aan de dure kant
De i5 750 heeft zeker een goede prijs/prestatieverhouding. Maar dat vind ik van de i7 860 en i7 920 eigenlijk ook wel (ten opzichte van de i7 870 en i7 940). Ik weet niet of hypterthreading veel zal toevoegen, maar bij de i7 heb ik toch het gevoel dat ik daar, vanwege de betere performance, wat langer mee vooruit kan dan met de i5. Maar je hebt gelijk, de 750 is zeker het overwegen waard. Ik zal nog es wat vergelijkingstests opzoeken mbt 750 vs 860.

Aanvankelijk keek ik vooral naar de i7 920. De 750 is wat dat betreft dan ook weer een stapje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik heb de 4890 SC Edition van Club3D erin zitten en ik vind hem stil genoeg! Je hoort de pc wel, maar dat is een combinatie van voeding/vga-kaart/stock cpu-koeler/2 case-fans/HDD.

Hij is wel stock lekker hoog geklokt en hierdoor heb je daar garantie op + een goede koeler die de kaart koel houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:42:
[...]
maar bij de i7 heb ik toch het gevoel dat ik daar, vanwege de betere performance, wat langer mee vooruit kan dan met de i5. Maar je hebt gelijk, de 750 is zeker het overwegen waard. Ik zal nog es wat vergelijkingstests opzoeken mbt 750 vs 860.
Denk niet dat de levensduur van de chips veel uitmaakt, het zijn beide splinternieuwe chip. De verschillen zijn er wel, echter niet zo dramatisch dat je kan zeggen dat je met de ene een half jaar langer vooruit kan.
Kan je het geld missen en wil je toch liever die paar procent extra performance; neem vooral de i7 860. Niet voor de games, want daar liggen de scores vrij dicht bij elkaar.
http://www.neoseeker.com/...Reviews/lynnfield/11.html
http://www.hardwarecanuck...-processor-review-17.html

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 14-09-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 22:39
hallo ik ben voor iemand anders even aan het zoeken naar een computer (broertje)
hij heeft een budget van 500 euro.

nou heb ik dit voor hem bij elkaar gezocht

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 104,95€ 104,95
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 102,45€ 102,45
1OCZ Gold OCZ3G13334GK€ 71,99€ 71,99
1Seagate Barracuda 7200.11 ST3750330AS, 750GB€ 67,99€ 67,99
ImporterenTotaal€ 493,88

nou was ik alleen nog aan het twijfelen over de processor,
de x3 720 of de x4 810 aangezien ze ongeveer even veel kosten.
ik heb graag jullie mening hierover en over het syteem wat ik dus nu bij elkaar gezocht heb.

de voeding 700w, kast, beeldscherm, toetsenbord en muis heeft hij al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een goedkopere mobo nemen en dan dat geld in een X4 945 stoppen. Ook zou ik geen 7200.11 nemen(probleem serie), maar een Samsung F1 of een F3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:57
Kan je voor zekerheid vragen welk type voeding hij heeft? Eerder van hoe Ampère hij op de 12V lijn heeft :)

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpo
welk moederbord zou jij doen dan?

en dit is de voeding
http://tweakers.net/price...ream-700w.html#tab:prices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpo
gaat de snelheid van het geheugen dan niet veel langzamer in vergelijking met ddr3 1333 of ddr2 800.
en am3 socket met oog voor de toekomst in plaats van am2+
ik doe dit nog niet zo heel lang.

rml op dit moment:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 104,95€ 104,95
1OCZ Gold OCZ3G13334GK€ 71,99€ 71,99
1Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB€ 57,-€ 57,-
ImporterenTotaal€ 482,89

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimpo schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:10:
gaat de snelheid van het geheugen dan niet veel langzamer in vergelijking met ddr3 1333 of ddr2 800.
Hooguit een prestatieverschil van enkele procenten in benchmarks met normaal gebruik sowieso niet merkbaar.
en am3 socket met oog voor de toekomst in plaats van am2+
Zo het nu lijkt gaan alle toekomstige CPU's voor socket AM3 ook op AM2+ werken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peekster schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:38:
Graag jullie reacties. Het doel is een (high-end) game pc die ook nog eens aardig stil is. Dus EN preformance EN lage db's
Volgens mij ben je aardig in je opzet geslaagd. :*)

Die Noctua-cooler lijkt het zeer goed te doen en 2x 4890 in CrossfireX idem dito. En aangezien je daarvan ook nog een stillere versie hebt die standaard hoger clockt ...
Noctua NH-U12P: Top Performance AND Silence
AMD Radeon HD 4890 CrossFire

Het lijkt me een beest van een machine :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik heb toch besloten om op de Nvidia kaarten te wachten. Ik hou mn GTX295 lekker, en mochten de nieuwe ati kaarten straks ineens VEEEEL sneller zijn doe ik mn gtx wel weer weg voor 200 euro =) zo niet wacht ik lekker tot januari om te kijken waar nvidia mee gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nipje schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:53:
zo niet wacht ik lekker tot januari om te kijken waar nvidia mee gaat komen!
Als je maar niet verwacht dat er in januari DX11 videokaarten van nVidia komen, want die komen er niet. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
-The_Mask- schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:01:
[...]

Als je maar niet verwacht dat er in januari DX11 videokaarten van nVidia komen, want die komen er niet. ;)
Komen er geen DX11 kaarten in januari van nvidia nee? ik dacht toch echt dat die in januari gereleased zouden worden :O wat is dan de bedoeling =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
metalant schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:00:
Op basis van de BBG heb ik de volgende spullen besteld om mijn PC weer een beetje op te waarderen.
Ik gebruik hem voor games (voornamelijk World of Warcraft, dat draait hier wel aardig op denk ik) en voor zakelijke toepassingen zoals VMWare Workstation.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 162,40€ 162,40
1Asus M4A79XTD EVO€ 92,70€ 92,70
1Club3D HD4890€ 156,59€ 156,59
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 77,50€ 77,50
ImporterenTotaal€ 554,19

Samen met de al bestaande spullen hoop ik hier een werkend geheel van te kunnen maken.
kast: Sun-Flower Aluminium ATX bigtower
voeding: be quiet! Straight Power 650W (E6)
harddisk voor OS: Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB)
koeler: Thermaltake Blue Orb II
dvdbrander: Samsung s-ata

Volgens informatie op internet zou die Blue Orb II passen op AM2 en AM3, dat zal ik wel zien. Anders gebruik ik de stockkoeler voorlopig.

Mettertijd kan ik er altijd nog een tweede club3d-hd4890 bij stoppen, maar of de voeding dat nog trekt betwijfel ik.
[UPDATE]
Inmiddels heb ik alle spullen binnen en tot een werkend systeem gesmeed. De Thermaltake Blue Orb II is niet meer geplatst, die paste namelijk niet. Dat is een stock koeler geworden (die overigens een hoop herrie maakt en dus snel vervangen wordt). De Club3D HD4890 verbruikt beide powerconnectors, dus later bijplaatsen van nog een HD4890 resulteert in een nieuwe voeding.

De PC presteert goed en blijft stabiel met de Intelburntest. De temperatuur is normaal 35 graden, onder stress loopt dit op naar bijna 50 graden.

CPU-Z ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!
metalant schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:29:
dus later bijplaatsen van nog een HD4890 resulteert in een nieuwe voeding.
Waarom? Verloopje?
Voor de rest over enkele weken zijn de nieuwe DX11 videokaarten er, dus waarom zou je dan nog een HD4890 erbij willen nemen. ;)
Nipje schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:13:
[...]

Komen er geen DX11 kaarten in januari van nvidia nee? ik dacht toch echt dat die in januari gereleased zouden worden :O wat is dan de bedoeling =\
Dan komen eerder DX10.1 videokaarten en de huidige kaarten met een nieuwe naam. :X

[ Voor 34% gewijzigd door -The_Mask- op 14-09-2009 20:36 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
wat vinden jullie hiervan?
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-650€ 90,27€ 90,27
1Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound€ 4,90€ 4,90
1Cooler Master HAF 922 Zwart€ 89,-€ 89,-
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,99€ 23,99
1Intel Core i5 750€ 164,95€ 164,95
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 64,85€ 64,85
1XFX Radeon HD4890 1024MB DDR5 XT€ 170,42€ 170,42
ImporterenTotaal€ 750,60

Ik ben nog wel naar een geschikt moederboord aan het zoeken. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In welk mobo wil je al dat geheugen drukken?
En waarom 12GB in 6 reepjes?

[ Voor 25% gewijzigd door -The_Mask- op 14-09-2009 20:46 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
oeps foutje. Vond het geheugen al zo duur :P
Ik ben dus op zoek naar een bijpassend moederboord. Het doel van dit pctje is natuurlijk gamen en hij moet 3 jaar meegaan. Ik zal zeker nog wachten met aanschaffen tot over een paar weken als de dx11 kaarten erzijn zoals je hierboven aangaf.

[ Voor 26% gewijzigd door pientertje op 14-09-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Waarom zo'n haast met Dx11 kaarten 8)7

De spellen die DX11 ondersteunen, waar zijn die dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madrox schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:33:
Waarom zo'n haast met Dx11 kaarten 8)7

De spellen die DX11 ondersteunen, waar zijn die dan :?
Waarom zou je een verouderde videokaart kopen, als je ook een kick-ass DX11 videokaart kunt kopen? :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
Als die er zijn dan kan dat er wel in. Power genoeg.
Voor de rest over enkele weken zijn de nieuwe DX11 videokaarten er, dus waarom zou je dan nog een HD4890 erbij willen nemen. ;)
[...]
Dan neem ik een HD4890 tweedehands over, kost minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
-The_Mask- schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:39:

Waarom zou je een verouderde videokaart kopen, als je ook een kick-ass DX11 videokaart kunt kopen? :+
Waarom zou je nu de hoofprijs betalen, terwijl de eerste true Dx11 spellen pas volgend jaar gaan komen; in het eerste kwartaal als je heel gelukkig bent net zo veel als de vingers op 1 hand ?
Als de prijs scherp is, geef ik je helemaal gelijk. Ervan uitgaande dat dat meestal niet het geval is, kan je beter nog een klein half jaartje wachten. Koop je nu een scherp geprijsd videokaartje en tegen de tijd dat die Dx11 games er zijn (die je ook nog de moeite waard vind) koop je meteen een next generation DX11 kaart of eentje die ondertussen in prijs gedaalt is. Een win win situatie.

Over zes maanden is die DX11 videokaart die je nu koopt allang niet zo interressant meer. Daar zit je dan met je "2de hands" videokaart waar je met geluk een tweetal DX11 titels op heb gedraait :X

ps: Wikipedia: List of games with DirectX 11 support
pientertje schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:40:
wat vinden jullie hiervan?
Ik ben nog wel naar een geschikt moederboord aan het zoeken. Iemand tips?
Voeding vervangen door een ietwat lichter model. De HD4890 Vapor-X is stiller. Geheugen is net ff sneller dan het andere OCZ geheugen, kost je een paar euro extra.
En een mATX moederbord van MSI, waar ook nog CF op gedraait kan worden. De layout ziet er ook goed uit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound€ 4,90€ 4,90
1Cooler Master HAF 922 Zwart€ 89,-€ 89,-
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,99€ 23,99
1Intel Core i5 750€ 164,95€ 164,95
1MSI P55M-GD45€ 97,31€ 97,31
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK€ 129,-€ 129,-
1Sapphire Vapor-X HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 172,71€ 172,71
ImporterenTotaal€ 840,94

Bedenk ook even dat bijv. battleforge amper DX11 is, maar eerder DX9 met een sausje. Net als bij een paar andere titels.

[ Voor 70% gewijzigd door Madrox op 14-09-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Madrox schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:07:
[...]

Waarom zou je nu de hoofprijs betalen, terwijl de eerste true Dx11 spellen pas volgend jaar gaan komen; in het eerste kwartaal als je heel gelukkig bent net zo veel als de vingers op 1 hand ?
Als de prijs scherp is, geef ik je helemaal gelijk. Ervan uitgaande dat dat meestal niet het geval is, kan je beter nog een klein half jaartje wachten. Koop je nu een scherp geprijsd videokaartje en tegen de tijd dat die Dx11 games er zijn (die je ook nog de moeite waard vind) koop je meteen een next generation DX11 kaart of eentje die ondertussen in prijs gedaalt is. Een win win situatie.

Over zes maanden is die DX11 videokaart die je nu koopt allang niet zo interressant meer. Daar zit je dan met je "2de hands" videokaart waar je met geluk een tweetal DX11 titels op heb gedraait :X

ps: Wikipedia: List of games with DirectX 11 support
Bedenk ook even dat bijv. battleforge amper DX11 is, maar eerder DX9 met een sausje. Net als bij een paar andere titels.
Helemaal mee eens.

Waar haal je het trouwens vandaan dat nvidia geen dx11 kaarten in januari gaat uitbrengen the_mask? Op internet leest ik dat de GT300 serie eind dit jaar / januari uit komt en dat ze echt wel dx11 zullen supporten =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madrox schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:07:
Als de prijzen echt zo hoog zullen zijn kun je altijd nog een HD4890 kopen (of tweedehands HD4870X2 liggen voor het oprapen) je hoeft immers nog maar een dikke week te wachten voordat alles bekend is. Wie die week niet wacht is imo gewoon gek. :+
En je kan echt wel wat langer dan een half jaar met een HD5870 aangezien een HD4890 nu alles nog aankan op een beeldscherm van 24 inch of kleiner en de HD5870 ongeveer 2x zo snel is. :)
Geheugen is net ff sneller dan het andere OCZ geheugen, kost je een paar euro extra.
Maar je schiet er niks mee op....

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 14-09-2009 22:32 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Mijn beeldscherm is maar 19. Maar ik ben zoals het er nu voor staat niet van plan om te upgraden. Hij ondersteunt wel dvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pientertje schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:47:
Mijn beeldscherm is maar 19. Maar ik ben zoals het er nu voor staat niet van plan om te upgraden. Hij ondersteunt wel dvi.
Dan is de PC misschien een beetje overdreven. :p

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 148,50€ 148,50
1Antec Three Hundred Zwart€ 49,44€ 49,44
1Asus M4A78-EM€ 57,43€ 57,43
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,95€ 12,95
1Corsair HX450W€ 58,50€ 58,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 76,67€ 76,67
1XFX HD4870 1024MB DDR5 PCI-E€ 126,-€ 126,-
ImporterenTotaal€ 611,84

Met zoiets moet je ook heel lang vooruit kunnen en het is niet (echt merkbaar) langzamer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:43:
[...]

Te bepalen wat je eisen zijn en wat daar aan voldoet? Want imho ga je voor overkill.
ik gebruik hem als download server opslag en game server, alles in 1 ongeveer.

voorkeur gaat uit naar meer dan 6x sata en 2x glan of is dat erg overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Ik doe naast gamen ook aan filmmontage, dus wat extra cpu power kan nooit kwaad. Maar dit is wel minder belangrijk dan gamen. Ik ga niet overklokken. Ik neem denk ik toch de zwaardere omdat ik over drie jaar nog steeds de nieuwste games wil kunnen spelen. Of kan ik dan beter een nieuwe graka kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door pientertje op 14-09-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pientertje schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:00:
Of kan ik dan beter een nieuwe graka kopen?
Ja, heel veel verschil tussen een HD4870 en HD4890 is er namelijk niet en als je de games niet meer op de HD4870 kunt spelen kun je het ook niet meer op de HD4890 ;)
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:58:

voorkeur gaat uit naar meer dan 6x sata en 2x glan of is dat erg overdreven?
Als jij dat nodig denkt te hebben wie zijn wij dan om te zeggen dat het overdreven is. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door -The_Mask- op 14-09-2009 23:16 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Het is nog geen officiele review, maar de eerste tests van de 5870 zijn er!

nieuws: Eerste benchmarks van HD 5870 duiken op

Als dit waar is, dan laat de 5870 zelfs de GTX295 in veel games achter zich. Wat een verschil @ HAWX trouwens, ook sneller in CF dan 2x GTX295 in SLI. Netjes, erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Laatst online: 07-09 21:39
En wat zou die gaan kosten? 400 dollar toch? Dan vraag ik me af voor hoeveel hij bij ons over de toonbank zal gaan... 320 misschien? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
StealthyPeanut schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 01:15:
Het is nog geen officiele review, maar de eerste tests van de 5870 zijn er!

nieuws: Eerste benchmarks van HD 5870 duiken op

Als dit waar is, dan laat de 5870 zelfs de GTX295 in veel games achter zich. Wat een verschil @ HAWX trouwens, ook sneller in CF dan 2x GTX295 in SLI. Netjes, erg netjes!
zal die single gpu kaart echt zo veel sneller zijn dan de gtx295? ik geloof er nog niks van =X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Het is natuurlijk nog niet officieel, maar ik denk en hoop het eerlijk gezegd wel! Anders blijft Nvidia nog wel een tijdje op de markt met de GTX295 en gooien ze daar de prijs van omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
pientertje schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:00:
Ik doe naast gamen ook aan filmmontage, dus wat extra cpu power kan nooit kwaad. Maar dit is wel minder belangrijk dan gamen. Ik ga niet overklokken. Ik neem denk ik toch de zwaardere omdat ik over drie jaar nog steeds de nieuwste games wil kunnen spelen. Of kan ik dan beter een nieuwe graka kopen?
Nu al een cpu kiezen die over 3jr nog steeds de nieuwste games aankan is nogal onzinnig. Tegen die tijd zal je CPU, maar ook de GPU redelijk verouderd zijn. Kan je wat mij betreft beter nu een i5 750 nemen en het geld wat je daarmee bespaart vast opzij leggen om over een drietal jr weer een flinke upgrade te doen.

Wat die 5870 aangaat; wacht eerst ""echte" reviews maar af. 400 dollar zal eerder 400 euro worden, ben ik bang :|

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 15-09-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

StealthyPeanut schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 01:15:
Wat een verschil @ HAWX trouwens, ook sneller in CF dan 2x GTX295 in SLI. Netjes, erg netjes!
2x GTX295 = quad-SLi= nutteloos en soms zelfs trager dan één GTX295... Dus klinkt indrukwekkender dan het is :P (Al is één GTX295 ook niet bepaald slecht natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Kan die 5870 met mindere specs dan de gtx295 echt zoveel sneller zijn? =\ ben echt benieuwd naar de andere reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nipje schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:58:
Kan die 5870 met mindere specs dan de gtx295 echt zoveel sneller zijn? =\ ben echt benieuwd naar de andere reviews
specs zeggen niks (nouja, heel weinig). Als twee graka's dezelfde opbouw hebben (core hetzelfde enzo) dan betekent 10% meer kloksnelheid/shaders oid. ook vaak 10% meer prestaties. Hebben ze een totaal verschillende opbouw (NVidia en Ati kaarten dus) dan zeggen specs zo goed als niks. Benchmarks wel, want dan zie je gewoon hoe ze het in de praktijk doen. (het liefst game-benchmarks van 22 september, die daarvoor vertrouw ik toch niet helemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Laatst online: 02-10-2024
Hallo,

Ik ben van plan een nieuw systeem te bestellen,
Wat ik nodig heb
- OS
- Cheap toetsenbord
- monitor
- het systeem zelf

wat ik er mee wil gaan doen
- GTA IV
- GRID
- Assassins Creed

Budget
- MAXIMAAL 900 euro maar veel lager als het mogelijk is met mijn wensen!

Als het boven de 30 fps is vind ik het ok, dit is mijn samenstelling
Ik heb geprobeerd het volgende samen te stellen, wat vinden jullie ervan?

http://azerty.nl/winkelma...26356]=1&product[90497]=1

Ik zal hem in de toekomst vast een keer updaten maar die AM3 mobo gaat wel een tijdje mee toch?
En de energiezuinigheid is niet heel belangrijk, ik weet helemaal niks van overklokken dus waarschijnlijk
komt daar ook niet (veel) van..

Alvast bedankt,

Clément

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het systeem dat je hebt gepost is prima in orde, maar:

- het is _geen_ AM3 systeem, maar P55.
- De Lynnfield CPU die je gekozen hebt is zeer geschikt voor non-overklokkers ivm de fijne Turbo mode.
- Ik ben niet bekend met Team Elite als A-merk RAM en het is ook niet leverbaar.
- Waar is het OS?
- Vreemde monitor. Heeft een refreshrate van 75Hz, terwijl 60Hz de standaard is voor PC monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het is geen AM3 mobo maar een 1156 mobo ;)

Maar zowel AM3 en 1156 zijn vrij nieuw, die gaan allebei nog wel een tijd mee ja. Voor de rest is de voeding behoorlijk ruim, een goede 450W voeding zou al ruim voldoende moeten zijn (aangezien je niet overclockt en er ook geen Sli en crossfire op dat mobo kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Laatst online: 02-10-2024
Sorry foutje, ik had eerst namelijk een x4 955 processor!
Ik wil graag een groot beeldscherm en deze was lekker goedkoop dus..
Misschien kunnen jullie iets beters vinden? En is het de moeite waard
om te wachten tot de HD5450 Kaart? Kun je me trouwens nog wat vertellen over die turbo?

Dit is de update, maar ik kom veels te duur uit

http://azerty.nl/winkelma...5D=1&product%5B92369%5D=1

[ Voor 15% gewijzigd door zozamis op 15-09-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:51:
Sorry foutje, ik had eerst namelijk een x4 955 processor!
Ik wil graag een groot beeldscherm en deze was lekker goedkoop dus..
Misschien kunnen jullie iets beters vinden? En is het de moeite waard
om te wachten tot de HD5450 Kaart? Kun je me trouwens nog wat vertellen over die turbo?

Dit is de update, maar ik kom veels te duur uit

http://azerty.nl/winkelma...5D=1&product%5B92369%5D=1
Nu heb je weer een AMD proc erin gestopt en een Intel mobo.
Tevens zit er wel een upgrade tot windows 7 erbij?
En andere type voeding kan denk ik ook. Bespaar je weer net mee.
Aangezien je met OS en een beeldscherm wilt raadt ik je aan om toch voor een AMD Phenom II X3 systeem te gaan. Bij alternate is leuk upgrade setje te koop nu. Mij is gelukt om een systeem met OS zonder Scherm voor onder 700 in elkaar te flansen.
https://www.alternate.nl/...dy_X3_720_-_4GB/-1080130/?
https://www.alternate.nl/...amsung/SH-S223L/-1078946/?
https://www.alternate.nl/.../HD4850_Vapor-X/-1077393/?
https://www.alternate.nl/...igital/WD10EADS/-1073536/?
https://www.alternate.nl/...aster/Hyper_TX3/-1079035/?
https://www.alternate.nl/...air/CMPSU-450HX/-1074562/?
https://www.alternate.nl/...c/Three_Hundred/-1075491/?
https://www.alternate.nl/...4_bit_+_Voucher/-1078450/?

Wel lichtere videokaart maar verwacht niet dat je zwaardere nodig hebt :) En anders kan je het wel veranderen. Vind je het wat?

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 12-10-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madrox schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:08:

Wat die 5870 aangaat; wacht eerst ""echte" reviews maar af. 400 dollar zal eerder 400 euro worden, ben ik bang :|
Waarom denk je dat dat is al jaren niet meer zo? :?

@hierboven videokaart is veel te duur daar haal je een HD4870 voor. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 15-09-2009 14:13 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
En ik zou een wat snellere harde schijf nemen. Die Greens zijn leuk als tweede backup schijf voor opslag maar niet als werkschijf dus een Samsung F1/F3 of een WD Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Sorry was beetje kleven bij Alternate en beetje gezocht op direct leverbare artikelen :$ Neem inderdaad de andere schijven dan.
Heb ik nog een vraag aan The_Mask, weet dat altijd discussie punt hier is maar is een 4870 met 512mb beter dan 4850 1 gig? Denk het eigenlijk zelf maar wil het van jou weten. Wacht ik googel wel :) Eerst zelf zoeken dan vragen he?
Ik had kaart ook op goede stille cooler uitgezocht. Dan is hij niet veels te duur, maar dat is mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
houtig schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:37:
is maar is een 4870 met 512mb beter dan 4850 1 gig?
9 van de 10 keer wel, maar ligt ook aan de resolutie en game. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:15:
[...]

Als jij dat nodig denkt te hebben wie zijn wij dan om te zeggen dat het overdreven is. ;)
Ik heb nu deze 2 moederborden op het oog vanwege de hoge hoeveelheid sata poorten.
Waarom geen gigabyte, slechte ervaringen mee.
Nu is mijn vraag welke is beter voor server doeleinde met minimaal 8 1,5 tb schijven en 1 F3 TB schijf.

EVGA X58 3xSLI, Socket-1366

EVGA X58 SLI LE, Socket-1366

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende maand staat op de planning om een nieuwe high end game pc samen te stellen. Nu zou ik wel wat tips & trics kunnen gebruiken en ervaringen over de compenenten die ik momenteel voor ogen heb;

- Antec Twelve hundred bigtower
- Antec Truepower Quattro 850watt
- Asus Rampage II extreme iX58
- Intel core i7 extreme 975
- Coolermaster V8 processor koeler
- OCZ 3x2 gb DDR3 PC16000 CL9.0 plat.
- ATI HD 5870
- Intel SSD 2.5" 80GB X25-M
- Windows7

Daarnaast plug ik wat "oude" zaken erin als bijv. 2x 250GB SATA HD en heb net een nieuwe Samsung 2443BW scherm.

De BBG is nice en gebruik ik zeker als uitgangspunt echter worden er altijd consessies gedaan, anders is het ok geen BEST buy ofc.

Tips en advies zijn erg welkom! Zeker als ik hoor dat de OCZ geheugen niet goed met Asus moederborden werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
Moeten we/ik dit serieus nemen? i7 extreme 975, ATI HD 5870
Je hebt geld teveel. Officiële prijzen zijn zelfs niet uit voor de 5870 (Toch, of heb ik wat gemist?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:12:
Volgende maand staat op de planning om een nieuwe high end game pc samen te stellen. Nu zou ik wel wat tips & trics kunnen gebruiken en ervaringen over de compenenten die ik momenteel voor ogen heb;

Dure plank. Heb je een bijzondere reden voor dat ding?
Bespaar jezelf de euro's. Een i7 920 klok je zonder moeite op hetzelfde niveau. Ook qua max OC zul je weinig tot geen verschil merken.
Lijkt me vooral lomp en duur. Een Mugen2 is veel goedkoper en net zo goed.
- ATI HD 5870
- Windows7
No problem.
Daarnaast plug ik wat "oude" zaken erin als bijv. 2x 250GB SATA HD en heb net een nieuwe Samsung 2443BW scherm.
Van het geld dat je bespaart op de CPU, kun je een 1TB HDD kopen (bijv. WD caviar Black of Samsung Spinpoint F3). Nieuwe HDD's zijn echt veel sneller dan de oude generaties!
De BBG is nice en gebruik ik zeker als uitgangspunt echter worden er altijd consessies gedaan, anders is het ok geen BEST buy ofc.
En daarom moet je van die 975 af ;)
Tips en advies zijn erg welkom! Zeker als ik hoor dat de OCZ geheugen niet goed met Asus moederborden werkt.
Check daarvoor de QVL van het mobo op de Asus site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb op dit moment uit dit topic het volgende systeem kunnen samenstellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD4890 Superclocked Edition€ 169,17€ 169,17
1Cooler Master Real Power M520€ 64,40€ 64,40
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 75,-€ 75,-
ImporterenTotaal€ 700,44

Ik wil de computer vooral gebruiken voor de nieuwste games en standaard dingen.
Ik heb een 23 inch samsung p2350 scherm =nou heb ik begrepen dat de nieuwste ATI kaarten binnenkort uitkomen en dat de I5 net uit is.
Loont het om die extra 100 (?) euro uit te geven voor de nieuwste kaart, of kan de 4890 nog een hele tijd mee? Verschilt de I5 verder van de Phenom in prijs/kwaliteit?
Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De i5 750 is sneller dan de PhenomII, maar de totale platformkosten zijn net een tikkeltje hoger; zeker gezien jij in jouw setup nog een vrij prijzig mobo en DDR3 hebt staan; daar kan je nog wel wat winst pakken. De 4890 is zeker geen slechte koop op het momnet, omdat hij zo aantrekkelijk geprijsd is. Reken er maar op dat de nieuwe kaarten een stuk duurder zullen zijn.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-MA770-UD3€ 61,70€ 61,70
1OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK€ 51,90€ 51,90
ImporterenTotaal€ 636,59

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 75,-€ 75,-
1Intel Core i5 750€ 163,53€ 163,53
1MSI P55-GD65€ 129,-€ 129,-
ImporterenTotaal€ 733,04

[ Voor 109% gewijzigd door Edmin op 15-09-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:37:
Loont het om die extra 100 (?) euro uit te geven voor de nieuwste kaart, of kan de 4890 nog een hele tijd mee?
Met de HD4890 kun je sowieso nog een tijd vooruit maar het loont sowieso om even te wachten wie weet dalen de prijzen van de huidige kaarten veel of zijn de prijzen van de nieuwen helemaal niet zo hoog. :)
Verschilt de I5 verder van de Phenom in prijs/kwaliteit?
Niet echt i5 750 is iets duurder ook als platform maar ook iets sneller en met overklokken kom je procentueel verder normaal gesproken.

@Ed_L imo is de Corsair HX450W een betere voeding. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 15-09-2009 15:56 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
houtig schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:25:
Officiële prijzen zijn zelfs niet uit voor de 5870 (Toch, of heb ik wat gemist?)
Officiële prijs is minder dan $400, kan dus $399 zijn maar ook $349, maar waarschijnlijk $399 voor de 1GB versie. Prijs dus minder dan 350 euro waarschijnlijk. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:12:

- ATI HD 5870
- Windows7

Ga je CrossFire willen ooit willen gebruiken? Of koop je liever een HD5870X2. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-The_Mask- schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:49:

@Ed_L imo is de Corsair HX450W een betere voeding. ;)
Imho ook, maar ik postte het om te laten zien wat het verschil in platformkosten is. Iemand met een krap budget is nog steeds goed uit bij AMD, maar Intel heeft met de i5 750 wel het gat verkleind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankverd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-08 00:17
Hallo,

Ik ben van plan een nieuw systeem samen te stellen. Maar ik twijfel nog tussen 2 systemen. Zouden jullie kunnen aangeven welk systeem beter is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Scout Zwart€ 79,44€ 79,44
1Iiyama ProLite E2407HDS-1€ 205,50€ 205,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 77,33€ 77,33
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 6,85€ 6,85
ImporterenTotaal€ 776,98

of

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Scout Zwart€ 79,44€ 79,44
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 88,14€ 88,14
1Iiyama ProLite E2407HDS-1€ 205,50€ 205,50
1Intel Core i5 750€ 163,53€ 163,53
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 6,85€ 6,85
ImporterenTotaal€ 816,11

NB: In beide systemen komt een 9600GT die ik al thuis heb liggen.
Is het moederbord van het 2e systeem wel goed genoeg?
Pagina: 1 ... 8 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.