Ik wil graag mijn pc naast game pc ook als htpc gebruiken. Daarom heb ik de normale game pc als uitgangspunt gekozen. Ik heb alleen een paar aanpassingen gemaakt. Ik durf crossfire nog niet echt aan dus heb ik 1 wat duurdere videokaart gekozen. De vereisten van de videokaart zijn infeite dat het een DVI (beeldscherm) én een HDMI (tv) uitgang heeft. Een collega van mij heeft de "Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB" aangeraden. Volgens hem is dit een goeie kaart die beide uitgangen heeft, dit heb ik echter nog niet kunnen verifiëren. Het is verbazend moeilijk te vinden wat voor uitgangen een specifieke kaart heeft. En ik ben eigenlijk te lang niet meer met hardware bezig om nog te kunnen beoordelen wanneer een videokaart goed of slecht is. Ik hoop dat jullie mij hier een beetje mee kunnen helpen.
Over de draadloze toetsenbord en muis twijfel ik ook nog heel sterk. De FAQ van GoT hierover help ook niet echt veel, die zegt eigenlijk alleen dat het heel persoonlijk is. Terwijl er toch wel punten zijn die zowiezo universeel zijn. Ik heb namelijk over bijvoorbeeld de "Logitech Cordless Desktop EX 110" goede en slechte verhalen gelezen. Een van de slechte verhalen zei dat het even duurde voordat een toetsaanslag geregistreerd werd. Dit is natuurlijk absoluut geen optie als je er mee wilt gamen. Ik heb er opzich wel meer dan €10 voor over, iets van €40 is mijn max. Maar als het niet nodig is liever niet. Heeft iemand hier nog adviezen over?
Ik heb nog geen Ir-receiver uit gekozen. Is er een goeie die iedereen gebruikt?
Het beeldscherm ben ik ook nog niet heel zeker over. Echter daar ik me zelf nog wel even over inlezen dus daar heb ik nu jullie hulp op zich nog niet voor nodig. Maar als iemand een goeie suggestie heeft is die altijd welkom natuurlijk.
Voor de rest ben ik van plan om gewoon de best buy guide te volgen.
Processor AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 162,40
Voeding Antec TruePower TP-650 € 95,01
Moederbord Asus M4A79XTD EVO € 93,70
Videokaart Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E € 150,-
Kast Cooler Master HAF 922 Zwart € 78,77
Koeling Cooler Master Hyper TX3 € 12,95
Blu-ray LG CH08LS10 € 91,90
Toetsenbord/Muis Logitech Cordless Desktop EX 110 € 10,-
Geheugen Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 77,50
HDD SamsungSpinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 66,60
Scherm: Samsung Syncmaster P2370 € 200,64
Ir-receiver: ????
Bij voorbaat hartstikke bedankt voor jullie tips in ieder geval. Het is nogal een smak geld natuurlijk, en ik ben dan ook wel een beetje huiverig om iets verkeerds aan te schaffen. Geweldig concept die Best Buy Guide moet ik zeggen, ik lees 'm eigenlijk elke maand weer, ongeacht of ik nou van plan ben een computer te kopen.