Voor mij wordt het ook upgrade tijd. Op dit moment heb ik een pentium 4, 3.2GHz + x1900xt. Was ooit de bedoeling om nadat ik die x1900xt had gekocht de processor + moederbord te upgraden, maar als ik dat nu doe verplaats ik onmiddelijk het probleem naar de videokaart, dus dan maar wat grotere upgrade.
DVD speler + hardeschijven wil ik gewoon mijn huidige houden (die ga ik wel vervangen als ik naar windows 7 overstap). Er zit een asus 450W voeding in, die wil ik ook graag houden dus dat sluit alle crossfire/SLI/dual GPU oplossingen uit. De kast is een redelijk normale antec kast (zou zo niet meer het type nummer weten), de huidige grafische kaart is al zo lang dat hij hardeschijf sloten in beslag neemt, maar aangezien het een redelijk normale kast qua grote is lijkt mij dat het allemaal wel moet passen, en airflow is ook prima.
Laag energieverbruik is voor mij wel een pré voor nieuwe onderdelen, het is niet zo dat het per sé heel zuinig moet zijn, maar het is zeker wel een pluspunt als onderdelen zuiniger zijn.
Gebruik zal voornamelijk gamen zijn, en dan voorlopig waarschijnlijk OFP2/MW2.
Dus wat ik zelf bij elkaar had gezocht:
Grafische kaart zit ik zelf nog een beetje over te twijfelen, 5870 of 5850, en in het geval van 5850 dan later (over 2 jaar ofzo) upgraden van enkel grafische kaart, aangezien volgens mij voor gamen processoren wat minder vaak moeten worden geupgrade dan grafische kaarten.
Processor redelijk goede prijs/kwaliteit. Van wat ik begrepen heb is het niet de verwachting dat dit socket nog erg lang gebruikt zal worden, dus dan heb ik liever een iets snellere die het nog een tijdje uit houdt, en veel meer wil ik er niet aan uitgeven. De 920 is toch een stuk duurder in moederbord, of wordt dat socket wel langer gebruikt nog (meer dan 2 jaar nog), zodat als ik dan upgrade ik enkel nieuwe processor nodig heb en niet ook nieuwe mobo?
Moederbord is gewoon goedkoop en doet wat ie moet doen. Al heb ik wat twijfels over mATX icm de ruimte die grafische kaart in beslag neemt (al heb ik nou ook niet andere dingen die ik nog in PCI sloten kwijt moet).
En bij het geheugen moet ik toegeven dat het een kwestie was van in de pricewatch enkel naar 4GB DDR3 geheugen kijken, ogen dicht, en er één aanklikken.
Het zou kunnen dat ik later eens wat zou gaan overclocken, maar het zal zeker niet veel zijn, en ook een redelijke kans dat ik het nooit zal doen.
Op/aanmerkingen?