Omdat ik nog wat oude Firewire400-apparaten gebruik, maar de laatste generatie MacBook Pro's alleen een FW800-poort heeft, heb ik daar een tijdje geleden een convertertje voor besteld. Zoals op de foto te zien, past dat niet helemaal lekker en zit het ding vooral de netwerk- en mini-displayport adapter in de weg:

Nu heb ik ondertussen twee alternatieven gevonden:
[ul]
• Sonnet FireWire 400-to-800 adapter
• Other World Computing FireWire 800 to 400 Port Adapter
Helaas heb ik voor beide nog geen Nederlandse reseller gevonden, dus dat betekent dat ik ze net als dat rode ding wat ik nu heb weer uit het buitenland moet halen, met alle verzendkosten van dien. Omdat het toch al niet de goedkoopste dingen zijn, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met één van deze adapters, of een ander alternatief voor wat ik nu heb.

Nu heb ik ondertussen twee alternatieven gevonden:
[ul]
• Sonnet FireWire 400-to-800 adapter
• Other World Computing FireWire 800 to 400 Port Adapter
Helaas heb ik voor beide nog geen Nederlandse reseller gevonden, dus dat betekent dat ik ze net als dat rode ding wat ik nu heb weer uit het buitenland moet halen, met alle verzendkosten van dien. Omdat het toch al niet de goedkoopste dingen zijn, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met één van deze adapters, of een ander alternatief voor wat ik nu heb.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©