Toon posts:

scsi schijven

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik heb 8 scsi schijven gekregen van een vriend.
deze zijn nieuw in doos. u320 en 15 k schijven.
van 36, 72 en 146 gb.

ik hoorde dat ik een controleer nodig heb.
ik wil een raid configuratie.
de helft van de schijven voor windows.
en de andere helft voor opslag.
welke controller raden jullie mij aan?

hoe sluit ik scsi schijven aan? ik wil ze alle 8 in mijn pc.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 10:45 ]

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ga is kijken Pricewatch » Componenten » Overige Componenten » I/O Controllers & Hubs » Hardeschijf controllers » SCSI RAID controllers

de SCSI raid controllers, zijn duur. Maar je moet dus zo'n controller kopen (je zou ook even bij vraag en aanbod kunnen kijken :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou even google naar scsi basics over het hoe en wat van bekabelen en aansluiten. Het zijn neem ik aan geen SAS schijven? Een van de betere raid controllers voor scsi is de lsi 320-2E. Je hebt dus ook goede twisted pair kabels met een actieve terminator nodig. En je voeding moet het trekken.

Mijn mening, het is niet de moeite waard. Koop een kleine SSD voor je OS/apps, en wat grote terabyte SATA schijven er naast voor opslag etc.

specs

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 15:12
Hier de lijst: http://tweakers.net/pricewatch/cat/268

Ps. ik zag dat e nog een tweedehands HP Smart Array 6402/128 controller werd aan geboden voor +/- 50 eurotjes

• maratropa
  • Niet online
Die HP's zijn ook wel aardig maarja wie heeft er nog PCI-X in z'n pc. de 320-2E was gewoon een van de weinige pci-e controllers.

specs

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

met maratropa....

Daarbij, heb je die bad boys weleens gehoord ? Die 15k RPM schijven maken echt een hoop herrie...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• maratropa
  • Niet online
Als het een beetje nieuw zijn valt het piepen wel mee, het seeken zal je wel horen. Maar 8 stuks is toch een hoop en zal zeker niet fluisterstil zijn. En ze worden warm. En ze vragen een hoop stroom.
8 van die schijven aansluiten is ook geen pretje met die kabels. Plus voordat alles werkt heb je vaak een hoop gezeik.

En punt is, een SSD is gewoon een stuk sneller dan een 15k schijf. 15k schijven zijn de eerste slachtoffers geworden van de SSD's lijkt me.

Ik heb jaren met 15k / 10k scsi gedraaid, maar toen ik laatst naar SSD kon heb ik dat meteen gedaan.

specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem inderdaad eens een kijkje in de pricewatch zodat je weet wat er nog aan SCSIadapters te vinden is.
Hoe je een schijf aan moet sluiten is prima terug te vinden in de handleidingen van zowel de controller als de schijf zelf, kijk daar dus eerst eens naar.

Omdat deze vragen met een beetje eigen inzet prima zelf te beantwoorden zijn gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.