Toon posts:

Moederbord en Processor

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen, ik heb er een op het oog van paradigit computers
Hij heeft een 'Supermicro' moederbord
Heeft iemand ervaringen met een supermicro moederbord, is dit een goede keuze?
Verder zit ik te twijfelen tussen AMD K7 Athlon of Intel Pentium III
Welk moederbord voor de athlon geeft de beste prestaties?

Acumba.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
Koop de athlon zou ik zeggen.
De P-III coppermine pga is ook goed, wel 133MHz geheugen kopen dan kan je hem probleemloos op een 133MHz bus laten lopen en desnoods nog sneller.

Verwijderd

Tja, als ik de centen had had ik het wel geweten. Zou ik gaan voor de Athlon.
Kan de PIII nog niet aan tippen en is wreed over te klokken :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het beste moederbord dan voor de Athlon?
en weet iemand iets over de moederborden van supermicro?

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
Ik zou gaan voor een bord met de AMD chipset en niet die van VIA.
Zelf heb ik een celery en zou niet weten welk athlon bord het beste is.

Verwijderd

Ik zou een maandje wachten, dan komen namelijk de athlon mobo's met VIA apolo KX133 chipset op de markt. Deze mobo's ondersteunen agp4x en pc-133, de huidige generatie (zoals de irongate-chipset van AMD) ondersteunt dit niet. Lucky Star heeft al zo'n bord en bijvoorbeeld epox (http://www.epox.com/) komt over een maand hiermee.

Even geduld dus!

Verwijderd

Ik heb nu het MSI 6167 Athlon bordje, weet niet of het de beste is (er zitten geen busspeeds tussen 100 en 133 in, dus overklokken is niet echt lekker mogelijk (asus K7M heeft dat wel geloof ik) maar dat is voor mij niet zo'n probleem (Athlon 500@750 nu :)). Verder is het bord zo stabiel als een huis en retesnel, alleen wel wat gezeik met mijn geheugen gehad (systeem was instabiel door mijn geheugen, terwijl dat gehuegen perfect draaide in een Celeron)
Maar ik zou zeker voor een Athlon gaan als ik jou was, perfecte CPU.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een betere optie voor de Athlon?
De MSI of ASUS, komen er nog nieuwe binnenkort?

Verwijderd

MSI is ook goed, maar van de Asus heb ik betere verhalen gehoord ivm overklokken en stabiliteit.

En er komen nog nieuwere, maar bedenk wel iets wat net nieuw is, daar is nog weinig van bekend.
Van de K7M is nu bekend dat de 1.04 rev. goed draait.

• Gman
  • Laatst online: 30-08 23:19
Koop de nieuwe K7M van Asus...het moet wel een rode doos zijn...dat zijn de nieuwe en vetste versies!
Verder zou ik een Athlon 550 kopen...sommige hebben een 750 Core...da's dus een Athlon 750 voor de prijs van een 550 ):-)

Maar dat kan niemand je garanderen...je kan het wel checken op http://207.229.137.213/cpudb/index.cfm
Als je dan naar de juiste week vraagt....maar deze staat op de core, en dan moet de behuizing eraf, en dat vinden die gasten niet tof...je moet dus naar een OEM Athlon vragen.

Waarschijnlijk weet je dit allemaal al, maar ik verveel me ff dus... :)

Verwijderd

Ik weet de de bx borden van supermicro ontzettend onstabiel zijn. Maar ze zijn wel snel in opstarten.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:43

winnie

de poes...

Ach, gaat henen met je "BX-borden van supermicro zijn ontzettend onstabiel". Dat is hetzelfde als de paus van polygamie beschuldigen. Totale onzin dus. Supermicro is maker van server borden. Duur, stabiel en met features waar je alleen maar van kunt kwijlen. Ik snap ook niet hoe iemand op het idee komt om de naam Supermicro met de Athlon te combineren. Supermicro heeft een Athlon bord, en zal die voorlopig ook niet maken.
Op deze lijst ( http://www.slota.com/motherboards/ ) staan "alle" athlon-borden en datum van verschijning.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:43

winnie

de poes...

Ga voor de lol eens op http://www.supermicro.com/ kijken om te zien wa supermicro echt maakt.
Pagina: 1