Lenovo 3000 v200 hoogfrequent geluid

Pagina: 1
Acties:

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Goedemorgen,

Ik heb al een tijdje (ongeveer een jaar) een lenovo 3000 v200 laptop en alhoewel deze prima presteert stoot hij wel een super irritant hoog frequentie geluid uit

Nu weet ik zeker dat dit de fans niet zijn omdat het geluid er ook is wanneer deze compleet uit staan. Dus ik ging er in eerste instantie vanuit dat het de harde schijf was, omdat daar allemaal bewegende delen inzitten. Alleen heb ik nu de harde schijf vervangen voor een OCZ vertex en het probleem bestaat nog steeds, dus lijkt het me niet dat het de schijf kan zijn .

Nu heb ik alleen geen flauw idee wat het probleem wel kan zijn. Ik vroeg me dan ook af of iemand hier zou weten wat het kan zijn ? :+ Het geluid komt altijd voor en is niet aan een specifieke situatie gebonden, al is het voor mijn gevoel wel zo dat wanneer de laptop iets moet doen als bijvoorbeeld firefox opstarten ofzo dat het geluid eventjes hapert.

Specificaties van de laptop(even van een website af maar dan aangepast :+ ) :
Processor: Intel Core 2 Duo T7300 (2.0GHz, 4MB, 800MHz)
Operating System: Windows 7 professional
Display/resolution: 12.1" widescreen WXGA VibrantView (1280x800)
Video/graphics: Intel Graphics Media Accelerator X3100 (up to 256MB)
OCZ vertex 60 GB SSD
Memory: 3GB PC2-5300/667MHz
Optical drive: Dual Layer DVD Recordable
Camera: 1.3 megapixel integrated camera
Modem, 10/100 Ethernet, Lenovo 11b/g Wireless LAN, Intel PRO/Wireless 3945ABG, Intel Wireless WiFi Link 4965AGN, Bluetooth
Integrated fingerprint reader
Weight: 4.4 lbs with six-cell battery
Dimensions: (12" x 8.9" x 1.3")
Ports: Three USB 2.0, IEEE 1394 (4pin), VGA, 5-in-1 card reader, ExpressCard

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Je zou nog even je fan kunnen checken, maar voor de hand licht eerder je adapter/voeding of gewoon een spoel die piept. Heb je je adapter aangesloten op een geaard stopcontact?

• WoeiWoei
Het gebeurd ook als ik los van een voeding werk, gewoon op batterij dus. En waar ik kan sluit ik mijn adapter aan op een geaard stop contact.

Misschien een hele domme vraag , maar een spoel zit niet in de laptop zelf lijkt me ? maar in de adapter ? :)

Ik zal de fans wel even nakijken maar het probleem bestaat al sinds een maand na de aanschaf, alleen vond ik het toendertijd nog niet zo irritant als tegenwoordig.

het geluid komt trouwens wel echt uit de laptop, in de buurt van dingen als het geheugen, de processor en de hardeschijf.

Het meeste vervelende is nog dat het volgens lenovo niet onder de garantie valt -.-

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:07
Het probleem komt mij vrij bekend voor. Mijn vorige laptop, een Asus F3JP produceerde ook een hoogfrequente geluid.Dit geluid werd gek genoeg veroorzaakt door de videokaart. Probeer eens te luisteren waar het vandaan komt. Op deze manier kan je tenminste lokaliseren wat het nare geluid produceerd.

• GENETX
In principe kan elke stuk elektronica dat geluid veroorzaken. Vaak is het zo'n hoge frequentie dat je het toch niet hoort, maar je kunt pech hebben met eentje die niet helemaal lekker is. Mijn F3Sc heeft ook een piepje, maar die is niet storend, toch kun je hem horen als je wilt. Maar zo'n spoel, elco, condensator, chip, whatever, kan gewoon in je laptop zitten. Ze worden gewoon gebruikt om de dingen als spanning te reguleren, of om als filter te fungeren.

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Stomme vraag maar waarom heb je er 2 wifi kaarten inzitten of is dat een copy/paste fout:

Intel PRO/Wireless 3945ABG, Intel Wireless WiFi Link 4965AGN

Zit er ook een 3G kaart in.
Als ik die in de mijne (Lenovo X200T) actief zet begint die nl. te piepen.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• GENETX
Lijkt me een copy-paste fout ;)

• WoeiWoei
hehe ja sorry, had ik zelf overheen gelezen -.-

ahh duidelijk van de spoel :) ik ging er eigenlijk vanuit dat dit in de adpater geregelt werdt maar dacht niet echt na want er zit natuurlijk zowiezo een batterij in en verschillende hardware heeft verschillende spanningen nodig -.-

ik zal vanavond eens kijken of het misschien tog de fan is.

en anders dan maar buiten de garantie om laten repareren :|
Pagina: 1