[C++] gezocht: de juiste programma's!

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serendipity
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 10:15

Serendipity

"No fear, I is here"

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar de ultieme combo aan programma's om C++ te programmeren. Na wat research zag ik al dat ik er 3 nodig had, een compiler, een debugger en een editor.

Is er ook een programma waarin dit allemaal in 1 zit verwerkt, of moet ik toch 3 losse programma's hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 19:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ultiem? Gratis? QT Creator.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Microsoft Visual C++ Express Edition (+ SDK's die je wilt gebruiken bijv. DirectX) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wikipedia: Integrated development environment

een IDE noemen ze dat volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serendipity

Serendipity

"No fear, I is here"

Topicstarter
Weer wat geleerd, was de term al wel tegen gekomen, maar snapte de ballen er niet van wat het betekende ^^, ThnQ!

@de rest, ook bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Laatst online: 22:07
Waarvoor/waarin en wat wil je gaan ontwikkelen?
Windows, Linux, Mac? Of cross-platform?
En wil je een grafische applicatie maken of ga je simpel beginnen met een command line programmaatje om te leren?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serendipity

Serendipity

"No fear, I is here"

Topicstarter
Ik wil beginnen voor Windows. Ik zie net overigens ook dat in Aptana Studio ook een Eclipse stuk zit, dus dat daar eventueel ook C++ mee gemaakt zou kunnen worden. Maar liever heb ik een programma wat minder resources opzuigt...

@!null: Het is meer om te leren inderdaad, en misschien later nog eens een grafische applicatie te maken. Maar als ik eerst wat veldjes en knoppen enzo kan maken, dan ben ik al blij zat ^^,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
babbaloerie schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:52:
Microsoft Visual C++ Express Edition (+ SDK's die je wilt gebruiken bijv. DirectX) :)
Dit is inderdaad een hele fijne, kan je hier downloaden:
http://www.microsoft.com/express/vc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Iets met veldjes en knoppen is een grafische applicatie. Om de boel een beetje onder de knie te krijgen en niet gelijk met een enorme berg (voor een starter) ondoorgrondelijke UI code geconfronteerd te worden is het handiger om gewoon wat commandline tooltjes in elkaar te draaien.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18
Serendipity1990 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:10:
Ik wil beginnen voor Windows. Ik zie net overigens ook dat in Aptana Studio ook een Eclipse stuk zit, dus dat daar eventueel ook C++ mee gemaakt zou kunnen worden.
Dat zeg je verkeerd. ;) In Eclipse kun je een stuk Aptana zetten. Eclipse is een IDE die je voor heel veel talen kunt gebruiken, door middel van de juiste plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Op school altijd Dev-C++ gebruikt. Voor zover ik het me nog herinner was het geen ultieme tool, maar wel handig voor een breed publiek van gebruikers.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serendipity

Serendipity

"No fear, I is here"

Topicstarter
Ik krijg zelfs antwoorden op vragen die ik niet stelde :P

Allemaal heel erg bedankt!
Iemand ook zo uit zijn of haar hoofd een site met goeie beginnertuts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is een hele hoofdgroep voor ontwikkeltuig, dus CSA => PRG. Je wilt je daar wel even zelf inlezen in de gebruikte tools en natuurlijk wil je ook zelf rondzoeken naar fatsoenlijke tutorials. IMHO: koop een paar goede boeken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Een debugger heb je echt niet perse nodig hoor. printf is your friend ;) Verder bestaat er nergens een perfecte tool voor. De kunst is te kunnen werken met de beperkingen van je gereedschap, zoals in elke ambacht het geval is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En bekijk de PRG FAQ voor de gein eens ;)

Anyway, ik denk dat je genoeg antwoorden hebt om mee aan de slag te kunnen. Dit is eigenlijk zoiets basics dat ik denk dat je er nu wel uit kunt komen. Zo niet, dan kan je een nieuw topic openen, maar lees dan wel even het beleidstopic hier door.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.