Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB - Serial driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Probleem:
USB - Serial ingestoken in mijn laptop (XP, 32 bit), maar wordt niet herkend. Hij vraagt of ik de drivers wil installeren maar die heb ik er niet bij gekregen. Ik heb deze al eens op een andere pc ingestoken en toen ging het wel in één keer goed. De pc installeerde de drivers zelf......

Heeft iemand een idee hoe ik deze kabel aan de gang krijg?

P.s. ik heb geen merk of type van de USB - Serial kabel. De kabel ziet er als volgt uit: USB connector gaat via de kabel naar een blokje (op 3 kwart van de kabel) en aan de andere kant zit een kabel naar de serieele poort (Mss dat het iemand hem zo herkent)

Alvast bedankt!!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

[google='usb serial driver]
De prolific doet het vrijwel altijd.

[ Voor 46% gewijzigd door een moderator op 01-09-2009 10:24 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 20:42
Die USB-serial adapters zijn vaak opgebouwd rond een bepaalde chip, en dat zijn er gelukkig maar een paar. Op de een of andere manier moet je dus even zien te achterhalen wat voor chip er in die van jou wordt gebruikt. Kun je eens kijken of je via Apparaatbeheer (start->run->devmgmt.msc) wat te weten kunt komen? De mijne heeft een PL2303 (=Prolific inderdaad, @boven) chip (googlen levert je zo de driver op denk ik), maar er zijn er ook met een FTDI-chip (ook wel te vinden).

[ Voor 3% gewijzigd door MisterData op 01-09-2009 09:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen thnx joe!!!!! :P

Ik kon niet veel info vinden bij apparaatbeheer. Stond geen merk en geen type. Toen ben ik maar door wat lijsten heen gaan scrollen en kwam ik tot 2 keer toe 2303 tegen. Ik heb toen de driver van misterdata geprobeerd en hij werkt!!!

Danke danke!!!!