Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scheiden van username en domeinnaam uit e-mail adres.

Pagina: 1
Acties:

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52
Goedemorgen mede tweakers,

Ik heb een vraagje over het scheiden van de username van het domein naam.

Het zit als volgt:

Ik heb een lijst met e-mails uit ons klanten registratie systeem en ik wil deze data zo manipuleren dat ik enkel de domein naam over hou.
Dit zou ik natuurlijk met de hand kunnen doen maar het zijn bijna 10.000 e-mail adressen verspreid over ruim 300 domeinnamen, dus eigenlijk geen optie :+
Doel is dat ik voor ogen heb is dat er een lijst overblijft enkel met de domeinnamen zo dat ik deze kan toevoegen aan de white list van ons nog te implementeren spamfilter.

Ik kan de lijst in verschillende bestandsformaten krijgen, denk aan xsl(x), txt of doc(x). Ik ben dus niet gebonden aan een bepaalde editor. Wel gaat mijn voorkeur uit naar de meeste reguliere editors (MS office, textpad, notepadd++)

vb.
user1234@domein123.com moet worden: domein123.com.

Ik heb al gezocht binnen de tools die ik hier boven heb genoemd maar heb hier geen makkelijke functie in kunnen vinden.
Ook op het internet via Google heb ik geen denkrichting kunnen vinden om dit op te lossen.

Als iemand me op weg zou kunnen helpen, bedankt :)

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:51

Wish

ingwell

Excel doet gewoon wat je wilt als je de juiste opdracht geeft.....

No drama

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wikipedia: Reguliere expressie -> Welke taal je maar wilt zo'n beetje
http://www.fontstuff.com/mailbag/qaccess05.htm -> Access

Google heeft wel meer voorbeelden...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12

BCC

Ruby:
1
 email.split('@').last

[ Voor 20% gewijzigd door BCC op 01-09-2009 08:55 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52
Precies wat ik zocht, thnx :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat kan ook met bijvoorbeeld Notepad++ i.c.m. een regular expression: zoek op *@ en vervang door niets. Wikipedia: Regular expression

Edit: grrrr. Ik moet vaker op F5 drukken.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 01-09-2009 09:22 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
had toch gewoon met een simpele replace gekund? vervang @ door ,@, daarna als csv opslaan en klaar ^^ :)
Pagina: 1