Zoals de rest al aangeeft, Erkens, heb ik het echt niet over jou en je oud collega's die gewerkt hebben aan het mogelijk maken van het hele systeem. In die zin werkt het ook tot in hoge mate waarbij je heel makkelijk de eerste 90% van de TV's met wat schuifjes kunt laten afvallen. Dat werkt dan ook prima op Koopinfo.nl, net als de pricewatch filters die ik zou toepassen op bv notebooks in de PW.
En in die zin is het een hele handige tool. Blijft wel dat het systeem zelf, hoe geniaal het ook gescript moge zijn, een script dat dingen bepaald aan de hand van de invoer. Maar dat zijn een stel regels die worden toegepast en daar komt, zoals vermeld, geen fingerspitzengefuhl aan te pas. Dat zal
altijd de komende jaren nog altijd een probleem blijven bij dergelijke dingen.
In die zin is een computer ook iets dat dingen veel makkelijker kan maken (in dit geval het aantal TV's waar je je keuze op moet baseren flink verkleinen), maar je zult nooit het advies van een computer klakkeloos moeten overnemen. Een computer moet een tool zijn, niet je verstand. En dat is wat ik ermee wil zeggen, je eigen brein is nog altijd stukken geavanceerder als dat van een computer.
Dat alles doet niets af aan de programmeerkunsten dus, maar enkel aan de technologische (of iig voor t.net reële / haalbare) capaciteiten van dit moment.
Het resultaat zou dus in eerste instantie fout kunnen zijn door foute invoer of een foutje in de filters zoals hierboven al wordt aangegeven. Mits dat er niet is werkt het systeem nog goed voor zover er producten die voldoen aan alle eisen. Het, imho, grootste nadeel is in mijn ogen altijd als producten niet aan alle eisen voldoen door bijvoorbeeld een beperkt budget. In dat geval komt zo'n systeem met 0, maar kan het niet bepalen welk toestel binnen het budget nog wel het dichste bij je eisen komt. En dat is wat er bij de TS volgens mij ook (mede) fout gaat. Maargoed, zoals gezegd, een dergelijk systeem kost veel meer tijd doordat er meer intelligentie achter moet worden gebouwd.
[
Voor 19% gewijzigd door
GENETX op 01-09-2009 18:44
]