[Reactie] Welke TV moet ik kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Ik zoek dus een nieuwe TV omdat ik nu een PS3 slim heb gekocht. Lees ik de FAQ door en zag ik een handige link in staan koopinfo.nl.

Ik vul wat normale dingen in zoals normale grootte, normale lichtinval, snelle beelden (vanwege PS3) en vink de PS3 en Wii aan... maar wat schetst mijn verbazing... 3 TV's, allemaal van Sony (prijzen: 1599, 1949 en 3999 euro :? )

Nu staat in de FAQ dat het een zuster site is.. waar kan ik mijn vragen/reacties kwijt voor die site? Vind de results erg vreemd en ik selecteer niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:07

Wish

ingwell

http://koopinfo.nl/info

Staat ook het email adres waar je met je vragen terecht kan

[ Voor 57% gewijzigd door Wish op 01-09-2009 08:19 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
danmaarniet schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 08:18:
http://koopinfo.nl/info

Staat ook het email adres waar je met je vragen terecht kan
Had het ook al gevonden.. maar om nu de algemene contactgegevens ervoor te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 22:03
Ik vind het ook absoluut geen fijne site, zodra ik aangaf dat ik mijn xbox360 erop aan wou sluiten waren er ineens geen beschikbare tv's voor mijn wensen :? Zodra ik het vinkje voor de x360 weer uit zetten had ik ineens weer de mogelijkheid tot 8 tv's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Nano2009 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 08:55:
Ik vind het ook absoluut geen fijne site, zodra ik aangaf dat ik mijn xbox360 erop aan wou sluiten waren er ineens geen beschikbare tv's voor mijn wensen :? Zodra ik het vinkje voor de x360 weer uit zetten had ik ineens weer de mogelijkheid tot 8 tv's 8)7
Ik denk omdat Microsoft geen TV's verkoopt ;)
Dat kan ook wel eens de reden zijn waarom ik alleen Sony's als optie krijg omdat ik de PS3 heb geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
LCD → LA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
Sowieso, geautomagiseerd robot advies :') . Ik denk dat je beter wat kan spelen met de opties nadat je je eigen eisen hebt vastgesteld zoals grootte en resolutie. Zo'n website probeert gewoon wat te zoeken aan de hand van je basiseisen, maar heeft daarbij het IQ van 0,0. Het blijft een filtertje zonder verdere eisen. Het zou best kunnen dat de PS3 gewoon een hoge refreshrate triggert zonder dat jij die echt nodig hebt. Dan kun je de PS3 beter weglaten en die TV's die dan overblijven zelf vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GENETX schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:44:
Sowieso, geautomagiseerd robot advies :') . Ik denk dat je beter wat kan spelen met de opties nadat je je eigen eisen hebt vastgesteld zoals grootte en resolutie. Zo'n website probeert gewoon wat te zoeken aan de hand van je basiseisen, maar heeft daarbij het IQ van 0,0. Het blijft een filtertje zonder verdere eisen. Het zou best kunnen dat de PS3 gewoon een hoge refreshrate triggert zonder dat jij die echt nodig hebt. Dan kun je de PS3 beter weglaten en die TV's die dan overblijven zelf vergelijken.
Mooi ook dat je aangeeft dat je collega's een IQ van 0,0 hebben... Die hebben immers deze filters zorgvuldig uitgekozen en bepaald etc etc. Natuurlijk is het een automatisch process, je kan niet verwachten dat er iemand getriggerd wordt om jou van persoonlijk advies te voorzien zodra je deze site bezoekt.

Punt is wel dat koopinfo vooral gemaakt is voor mensen die zich minder interesseren voor de specs van een TV maar gewoon een apparaat willen hebben wat kan wat ze nodig hebben. Beetje hetzelfde dus als een verkoper in de winkel doet (als die zijn vak verstaat en weet wat hij verkoopt) die zal ook vragen wat je er op aan wilt sluiten en adhv die info een aantal toestellen hebben die je zou kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Erkens schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:44:
[...]

Mooi ook dat je aangeeft dat je collega's een IQ van 0,0 hebben...
Dat staat er helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RoD schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:48:
[...]

Dat staat er helemaal niet.
Zo lees ik wel zijn post die behoorlijk denigrerend overkomt op de mensen die deze site mogelijk gemaakt hebben. Kom dan met opbouwende argumenten ipv hard de grond in stampen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Erkens schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:52:
[...]

Zo lees ik wel zijn post die behoorlijk denigrerend overkomt op de mensen die deze site mogelijk gemaakt hebben. Kom dan met opbouwende argumenten ipv hard de grond in stampen :/
Volgens mij bedoelt hij alleen dat een filter geen fingerspitzengefuhl heeft, zoals wij dat hebben.

Bijvoorbeeld; officiele specs zeggen: PS3 vereist 100hz refreshrate. Filter past dit toe -> alleen high-range Sony's.
Maar uit ervaring weten wij dat het ook prima werkt op 60hz; filter uit laten -> zat TV's om uit te kiezen, specs te vergelijken, ervaringen te lezen (op GoT), etcetera.
Veel meer zit er niet achter lijkt mij .. mgoed, dat weet hij zelf beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Erkens schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:52:
[...]

Ik denk dat je je het even niet zo persoonlijk moet aantrekken. Er staat niets denigrerends anders dan dat het "proces" gewoon "dom" wordt uitgevoerd; dat geldt voor élk geautomatiseerd proces. Je kunt nog zo'n dikke applicatie geschreven hebben; uiteindelijk is het gewoon een dom spelletje regels volgen die geprogrammeerd zijn.

En als er dan wat mankeert aan de regels of de data waar die regels op losgelaten wordt dan klopt de uitkomst niet (en hence: een "IQ van 0,0"). In dit geval is de data die gekoppeld is aan XBox dus klaarblijkelijk niet goed ingevuld / ontbreekt / whatever.

[edit]
Zojuist even geprobeerd met een verder leeg filter; enkel XBox aan/uit gevinkt. Dan ga ik van 181 resultaten naar 51; ik ben geen TV expert maar 't lijkt me vreemd dat je maar op 1/3 van de recente TV's kunt xboxen :P Maar goed, ik weet dan ook 0,0 (pun intended :P ) van TV's :P Feit is wel dat als ik dat kunstje met PS3 doe ik van 181 naar 170 ga.

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 01-09-2009 18:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
Zoals de rest al aangeeft, Erkens, heb ik het echt niet over jou en je oud collega's die gewerkt hebben aan het mogelijk maken van het hele systeem. In die zin werkt het ook tot in hoge mate waarbij je heel makkelijk de eerste 90% van de TV's met wat schuifjes kunt laten afvallen. Dat werkt dan ook prima op Koopinfo.nl, net als de pricewatch filters die ik zou toepassen op bv notebooks in de PW.

En in die zin is het een hele handige tool. Blijft wel dat het systeem zelf, hoe geniaal het ook gescript moge zijn, een script dat dingen bepaald aan de hand van de invoer. Maar dat zijn een stel regels die worden toegepast en daar komt, zoals vermeld, geen fingerspitzengefuhl aan te pas. Dat zal altijd de komende jaren nog altijd een probleem blijven bij dergelijke dingen.

In die zin is een computer ook iets dat dingen veel makkelijker kan maken (in dit geval het aantal TV's waar je je keuze op moet baseren flink verkleinen), maar je zult nooit het advies van een computer klakkeloos moeten overnemen. Een computer moet een tool zijn, niet je verstand. En dat is wat ik ermee wil zeggen, je eigen brein is nog altijd stukken geavanceerder als dat van een computer.

Dat alles doet niets af aan de programmeerkunsten dus, maar enkel aan de technologische (of iig voor t.net reële / haalbare) capaciteiten van dit moment.

Het resultaat zou dus in eerste instantie fout kunnen zijn door foute invoer of een foutje in de filters zoals hierboven al wordt aangegeven. Mits dat er niet is werkt het systeem nog goed voor zover er producten die voldoen aan alle eisen. Het, imho, grootste nadeel is in mijn ogen altijd als producten niet aan alle eisen voldoen door bijvoorbeeld een beperkt budget. In dat geval komt zo'n systeem met 0, maar kan het niet bepalen welk toestel binnen het budget nog wel het dichste bij je eisen komt. En dat is wat er bij de TS volgens mij ook (mede) fout gaat. Maargoed, zoals gezegd, een dergelijk systeem kost veel meer tijd doordat er meer intelligentie achter moet worden gebouwd.

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 01-09-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RobIII schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:56:
Ik denk dat je je het even niet zo persoonlijk moet aantrekken.
offtopic:
ik denk ook, nu ik het zo terug lees dat ik zijn reactie iets te snel gelezen heb. Punt is wel dat ik het gewoon enorm zonde vind dat VNU eerst andere projecten aan de kant zet omdat KI online moest komen en als het puntje bij het paaltje komt KI gewoon negeert, toch wel jammer van alle tijd die de devvers er toen in gestoken hebben.
Maar goed, genoeg offtopic :P
Pagina: 1