Toon posts:

Draadloos traag na overstap UPC 90mbit / Linksys WRT320N

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Matched: WRT320N
Sinds een week ben ik overgestapt van een Orange 10mbit ADSL naar UPC 90mbit over de kabel. Om optimaal gebruik te maken van de snelheid heb ik er een nieuwe router bij gekocht, de Linksys WRT320N 'dual N' router.

Zodra ik de router bedraad aansluit haal ik volgens speedtest.net een snelheid van circa 80mbps. Zodra ik hem echter draadloos instel, komt mijn laptop (Windows XP SP2) slechts tot een snelheid van 10mbps. De hoofdcomputer, een iMac, komt slechts tot 1,5mbps. In beide gevallen ver beneden wat mogelijk zou moeten zijn.

Op de router is hiernaast een media center (Popcorn Hour A-110) en een switch met daarachter een Airport Extreme en een Xbox 360. Dit is allemaal prima benaderbaar, zowel bedraad als draadloos. iStumbler geeft een zeer fluctuerend bereik vanaf de iMac. Ik zit wel als enige op channel 13.

Waar kan dit snelheidsverlies vandaan komen?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Geen matches
- Staat je router ingesteld op wireless N?
- Ondersteunen de netwerkkaarten van je clients wel wireless N?
- Staat de encryptie ingesteld op WPA2 AES?
- Is er voldoende signaal bij je clients?

Dat zijn namelijk allemaal vereiste om een verbinding op N snelheid te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb de router ingesteld op wireless-N only, wat wordt gesupport door mijn iMac. Daarnaast is de encryptie inderdaad ingesteld op WPA2 AES en ligt de router circa 3 meter hier vandaan...ik denk dus niet dat het daar aan ligt.

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 08:05
Geen matches
op welke frequentie staat je router ingesteld? op de 2.4GHz of op 5 GHz?

indien mogelijk, verander deze eens.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Hij stond ingesteld op 2,4Ghz, zodra ik de router omzet naar 5Ghz is hij niet meer zichtbaar voor de iMac

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Geen matches
Standaar dingen die je natuurlijk ook altijd even moet proberen zijn driver updates voor je clients en een firmware update voor je router.
Pagina: 1