[Citrix] Nieuw met Citrix en vragen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06
Een klant van mij heeft de vraag neergelegd om de toegang tot een aantal applicaties te vereenvoudigen. Nu zijn er 2 applicaties welke via een Terminal Servero 2003 benaders worden.

Men wil dit eenvoudiger hebben en wel dat er vanaf iedere plek waar een internetverbinding is deze 2 applicaties gestart kunnen worden vanaf het bureaublad.

Hiervoor wil ik Xenserver gebruiken.

De huidige Windows 2003 server zal dan geinstalleerd worden met Xenserver. Hierop installeer ik dan Windows 2003 aangezien ik daar al een licentie voor heb.
Tot slot installeer ik XenApp Fundamentals 2.0 voor Windows 2003 (is maar voor max. 10 gebruikers).

Volgens mij heb ik dan alles dat ik nodig heb, of mis ik dan nog iets ? Waar koop ik Xenapp Fundamentals en hoe werkt dat met aantal benodigde licenties ?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Alhoewel XenServer een mooi product is, heb je het echt niet nodig om je doelstelling te realiseren. XenApp draait ook prima op fysieke hardware hoor :-)
Hoe wil je de apps ontsluiten? Als je via internet gaat werken zal je poort 1494 en 2598 open moeten zetten. Daar zit niet iedereen op te wachten. Je kan dan beter een Citrix Access Gateway ertussen hangen zodat alles via poort 443 loopt, veel eenvoudiger.
XenApp kan je kopen bij de grote software leveranciers zoals CDG, PC-Ware, enz. Het aantal licenties is voor concurrent gebruik.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:04
Microkid schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 05:29:
Alhoewel XenServer een mooi product is, heb je het echt niet nodig om je doelstelling te realiseren. XenApp draait ook prima op fysieke hardware hoor :-)
Hoe wil je de apps ontsluiten? Als je via internet gaat werken zal je poort 1494 en 2598 open moeten zetten. Daar zit niet iedereen op te wachten. Je kan dan beter een Citrix Access Gateway ertussen hangen zodat alles via poort 443 loopt, veel eenvoudiger.
XenApp kan je kopen bij de grote software leveranciers zoals CDG, PC-Ware, enz. Het aantal licenties is voor concurrent gebruik.
mischien omdat hij maar 1 fysieke server heeft en 2 vm's wil gebruiken :)

btw: fundamentals heeft de Citrix Secure Gateway 3 aan boord, daarmee kan je ica over ssl gebruiken 4free

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
Dan ben ik geheel op het verkeerde been gezet door de Citrix website. Ik dacht echt dat je Xenserver of Windows 2008 met Hyper-V nodig had.

Dus ik kan XenApp gewoon op de huidige Windows 2003 server installeren.

Kan ik stellen dat ik met de aanschaf van XenApp Fundamentals 2.0 voor Windows 2003 alles in huis haal om te doen wat ik wil doen ? Het eenvoudig kunnen aanbieden van 2 centrale applicaties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

XenApp op Windows 2003 levert een installatie van Metaframe Presentation Server 4.5 op. Voor XenApp 5.0 heb je echt Windows 2008 nodig. Beide versie staan op 1 CD, afhankelijk van je OS, start hij 1 van de 2 installatieversies.

Edit: Oeps, je gebruikt Fundamentals, geen idee hoe het daarmee precies zit.

[ Voor 14% gewijzigd door ajhaverkamp op 01-09-2009 09:08 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
Ik had begrepen dat Fundamentals versie voordeliger is, vandaar.

Ik kom nu uit op dit pakket: http://componenten.centra...5-named-user-conn-1yr-sa/

Maar ik zal nog even wat informatie inwinnen van een expert of dit voldoende is. Tenzij iemand mij kan vertellen dat dit zo voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad mogelijk om met Fundamentals 2 applicaties. Alleen werkt dit met concurrent users.
Hoeveel gebruikers maken tegelijk gebruik van deze applicaties? Om welke applicaties gaat het?
Als dit er meer als 10 zijn dan gaat jou verhaal niet op aangezien je dan met 10 users niet genoeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:13:
Het is inderdaad mogelijk om met Fundamentals 2 applicaties. Alleen werkt dit met concurrent users.
Hoeveel gebruikers maken tegelijk gebruik van deze applicaties? Om welke applicaties gaat het?
Als dit er meer als 10 zijn dan gaat jou verhaal niet op aangezien je dan met 10 users niet genoeg hebt.
concurrent.. juist niet. hij werkt met 'named users' itt de 'full' citrix versies (adv/ent/plt) welke wel concurrent zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:42

_AN

ajhaverkamp schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:07:
XenApp op Windows 2003 levert een installatie van Metaframe Presentation Server 4.5 op. Voor XenApp 5.0 heb je echt Windows 2008 nodig. Beide versie staan op 1 CD, afhankelijk van je OS, start hij 1 van de 2 installatieversies.

Edit: Oeps, je gebruikt Fundamentals, geen idee hoe het daarmee precies zit.
Trouwens niet waar volgens mij...XenApp kun je ook op Windows 2003 installeren. Windows 2008 is geen eis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
_AN schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:58:
[...]

Trouwens niet waar volgens mij...XenApp kun je ook op Windows 2003 installeren. Windows 2008 is geen eis..
klopt, alleen 5.0 is binair hetzelfde als de 4.5 versie voor 2003 :)

5.0 voor 2008 is wel een heel ander stukje software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Powershell schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:00:
[...]

klopt, alleen 5.0 is binair hetzelfde als de 4.5 versie voor 2003 :)

5.0 voor 2008 is wel een heel ander stukje software
Dat wist ik dan weer niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
_AN schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:05:
[...]

6.0 komt morgen uit, dat wist je ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Powershell schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:17:
[...]

6.0 komt morgen uit, dat wist je ook? :P
Ja, maar die is alleen voor 2008 R2...Daar ben ik vorige week over volgespamt.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

* mutsje mompelt xenapp 6 is lief.

w'rom zitten we een topic uit sep 2009 te spammen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

mutsje schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:42:
* mutsje mompelt xenapp 6 is lief.

w'rom zitten we een topic uit sep 2009 te spammen trouwens?
Hmm.. :/ Zie ik ook nu pas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

_AN schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:05:
[...]

Geeft niet, het is namelijk ook niet helemaal waar.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Bor de Wollef schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:49:
[...]

Geeft niet, het is namelijk ook niet helemaal waar.
verklaar u nader :)

(op de nieuwe management console's na is 5.0 voor 2003 binair identiek)

Rollup pack 5 voor 4.5 is zelfs dezelfde als die voor 5.0 voor 2003... ergo: binary is hetzelfde

http://support.citrix.com/article/CTX120923

en als je 4.5 certified was kreeg je een gratis examen upgrade naar xenapp 5.0 voor 2003 zonder een examen te hoeven afleggen, zegt ook al genoeg :+

EDIT: uit de readme file

Note: XenApp 5 For Windows Server 2003 does not include any server side updates. The core server install uses Presentation Server 4.5 with Feature Pack 1 install. All the new functionality can be implemented with the latest clients and components found on the XenApp 5 Component CD. Check the product support website for the latest hotfixes and Hotfix Rollup Packs (HRP).

[ Voor 41% gewijzigd door Zwelgje op 23-03-2010 23:00 ]

Pagina: 1