lameeuw schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:50:
[...]
Dan zou ik even kijken bij de Integrated Pheripherals of "USB Keyboard Support" op enabled staat. Of het trouwens gaat werken.... dat blijft een kwestie van proberen, hier werkt het wel met een Logitech UltraX Flat USB.
Zit die functie in het BIOS (dat neem ik aan?) of ergens anders?
Ik heb net voor de gein even een PS/2 toetsenbordje aangesloten, en in het BIOS de optie aangezet.
Gelijk geprobeerd met een 3-letter wachtwoord, maar dat werkte niet..
Waar ik ook niet zo uitkwam is, als je dan de optie op 'enabled' zet, welke toets moet je dan gebruiken om hem aan te krijgen? Daarom had ik een wachtwoord ingevuld, maar daar reageerde het toetsenbord niet op.
Het gebruikte toetsenbord had trouwens geen extra toeters en bellen, zoals een aan/uit knop, die ik op het toetsenbord dat ik normaal gebruik wel zitten. (MX 5500)
Daar zit inderdaad zoiezo een 'uit' knop op, die je zelf ook nog kan instellen via Logitecht setpoint. Maar via Setpoint kan je dan alleen de optie uitschakelen kiezen. Misschien werkt deze dan ook voor het inschakelen.
Dus mijn vraag hier is welke toets gebruik je dan om de pc aan te zetten en/of hoe stel ik dat in?
Testen gaat op dit moment een beetje lastig omdat ik eerst Setpoint weer up and running wil hebben. (M.b.t. de toeters en bellen knoppen)
--
Ik heb ook geprobeerd om Setpoint opnieuw te installeren, omdat die niet helemaal meer goed werkte.
Dus de nieuwste versie (4.80) gedownload van de site voor 64bit. Alleen tijdens de installatie krijg ik een foutmelding: "VC8 library not installed correctly".
Na wat googlen kwam ik erachter dat meer mensen deze melding krijgen en dat dit te maken heeft met het zogenaamde MS Visual C++ 2005 Redistributable. Daar zit deze 'library' in en is blijkbaar nodig om tot een goed einde van de installatie te komen. (Hij is inderdaad ook niet geïnstalleerd)
Op verschillende fora zeggen ze dat je deze dan apart moet installeren vóór de Setpoint installatie.
Wat opzich wel vreemd is, omdat als ik in mijn add/remove lijst kijk ik wel 7 verschillende Visual C++..etc programma's zie..
Zelfs al de 2008 versie die, na wat zoeken, de VC9 library bevat. Maar ook de 2005 versie die dus de VC8 library zou moeten hebben.
Op het Logitech forum zijn er wel topics over dit onderwerp, maar die stokken ook op het punt waar ik nu zit.
2 keer dezelfde 2005 Redistributable, 2 dagen na elkaar geïnstalleerd en met verschillende bestandsgrootte.. Da's ook raar?
[
Voor 5% gewijzigd door
Contagio op 02-09-2009 22:01
]