DRINGEND HULP NODIG !!

Pagina: 1
Acties:

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Ik heb een p3 600mhz 128mb en een NMC appolo pro nog wat moederbord. Het zit zo: heb laatst een 128mb 133mhz bijgekocht. Ik natuurlijk geheugen inprikken later en afwachten tot dat ie het doet. Maar tot mijn verbazing pakte mijn pc de nieuwe geheugen niet. Ik dus geheugen omwisselen van plaats. Weer proberen maar toen deed ie het er stond 256mb. Maar opeens liep mijn pc vast en start pc weer opnieuw en staat er opeens 128mb hoe kan dat :? Ik weet zeker dat geheugen heel goed inzit dus daar ligt het niet aan. En heb de geheugen apart getest. Want ik dacht dat mijn nieuwe geheugen kapot was maar dat was niet zo. Ik heb ze allebei apart in gedaan en deed het goed. Maar als ze samen gaan het niet.

Alvast bedankt

Verwijderd

Misschien is er een bank kapot, of werken ze allebei?

• Tony_Montana
nee ze werken wel

Verwijderd

Zet de tijden (cas enzo) in je bios eens wat langzamer/sneller

• Tony_Montana
Ik heb Sisoft Sandra geinstalleerd. Kijken wat voor geheugens er in zitten. Er staat dat mijne ene geheugen dit is : 128mb DIMM SDRAM single-bank en bij andere:128mb 60ns FPM single bank. Wat mij opvalt is die 60ns. Ligt het daaraan of is het niks bijzonder??

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 19:10 schreef Tony_Montana het volgende:
Ik heb een p3 600mhz 128mb en een NMC appolo pro nog wat moederbord. Het zit zo: heb laatst een 128mb 133mhz bijgekocht. Ik natuurlijk geheugen inprikken later en afwachten tot dat ie het doet. Maar tot mijn verbazing pakte mijn pc de nieuwe geheugen niet. Ik dus geheugen omwisselen van plaats. Weer proberen maar toen deed ie het er stond 256mb. Maar opeens liep mijn pc vast en start pc weer opnieuw en staat er opeens 128mb hoe kan dat :? Ik weet zeker dat geheugen heel goed inzit dus daar ligt het niet aan. En heb de geheugen apart getest. Want ik dacht dat mijn nieuwe geheugen kapot was maar dat was niet zo. Ik heb ze allebei apart in gedaan en deed het goed. Maar als ze samen gaan het niet.

Alvast bedankt
Je zegt het zelf al als ze samen gaan dan werkt het niet. Dat kan vaak nu juist het probleem zijn het ene reepje "lust" het andere reepje niet. En als het ene reepje FPM (Fast Page Memory) is dan zit je simm met dimm te mixen dat werkt meestal helemaal niet.

• Tony_Montana
Ja lekker net nieuwe geheugen gekocht en ze werken samen niet??? Heeft niemand een andere advies. Ze moeten het toch doen?? Allebei 128mb en 133mhz.

Verwijderd

Nou moeten ... moeten .... willen !

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Naar mijn weten bestaat er niet eens 133MHz geheugen met 60ns toegangstijd... Je zal toch echt een simm hebben gekocht.

• Tony_Montana
Kan ik nog wat in de bios proberen??? Om mijn geheugen te laten werken. Maar weet iemand of het aan die 60ns ligt??

Verwijderd

En de tijden in je bios????

edit:

te laat, ---> probeer het eens

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:45
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een asus bord een p2l97s ik heb het vervangen door 2 nieuwe dims en het was goed het edo werkt niet samen met het nieuwe

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

• Tony_Montana
Sorry Mrk maar ik snap ie wat bedoel je met precies tijden in bios?? Gewoon of de tijd klopt of bedoel je iets anders ?? Wil je ff uittleggen wat ik snap niet veel van de bios.

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 19:24 schreef TimMer het volgende:
Naar mijn weten bestaat er niet eens 133MHz geheugen met 60ns toegangstijd... Je zal toch echt een simm hebben gekocht.
Is niet helemaal waar er bestaan edo reepjes en die hebben geloof ik ook 60ns maar als je praat over FPM (volgens sisoft sandra) dat is de voorloper van edo en die reepjes bestaan alleen in simmetjes. Overigens simmetjes zijn een stuk korter (72 pins) dan dimmetjes (168 pins) en gaan respectievelijk in witte en zwarte slots.

Verwijderd

In de bios kan je een beetje met de
Cas latency kloten, dat is de snelheid waarmee de je geheugen een opdacht kan verwerken.
CAS 2 is sneller als CAS 3.

Zet hem van 2T naar 3T of zo, probeer iets, het werkt nu toch niet.

• Tony_Montana
Volgens mij zijn het geen simm's maar dimms. Want mijn oude is 128mb dimm en simm is toch niet even groot als dimm. Weet zeker dat mijn oude dimm is dus nieuwe is even groot. Dan heb ik geen simm of niet?? Haal ik nu alles door elkaar ?? Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 19:19 schreef Tony_Montana het volgende:
Ja lekker net nieuwe geheugen gekocht en ze werken samen niet??? Heeft niemand een andere advies. Ze moeten het toch doen?? Allebei 128mb en 133mhz.
tja je kunt geen appels en peren optellen zij mn leeraar vroeger :)
een fast page dimm is wezenlijk iets anders dan een sdram dimm en ik onderschrijf dat ik niet verwacht dat je fp dimm 133 mhz is (8>
heb je die fp-er nieuw gekocht?
gauw terug en een echte pc133 dimm eissen
:(

• Tony_Montana
Kun je me ff stap voor stap uitleggen in de bios met dat CAS settings. Want ik kan het niet vinden in de bios.

Verwijderd

Ok het is heel simpel als het een dimm is hoef je alleen maar aan de onderkant te kijken van je reepjes dan staat er aan de onderkant een 1 aan het begin en een 84 aan het eind aan de andere kant een 85 aan het begin en een 168 aan het eind. Zien beide reepjes er zo uit kunnen ze het simpelweg niet met elkaar vinden. Vergeet overigens dat cas gebeuren heeft echt niks te maken met het herkennen van je geheugen door je systeem.

• Tony_Montana
Okay stel voor als het allebei Dimms zijn. Dan ben ik niet opgelicht ofwel?? Maar als het allebei dimms zijn waar kan het nog aan liggen??? Is een bios update nodig of iets anders??

Verwijderd

Volgens mij zit je de boel hier gewoon te flessen

• Tony_Montana
Sorry Kees????? Waar heb je het over. Ik zit hier met een serieus probleem man.

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 19:50 schreef Tony_Montana het volgende:
Okay stel voor als het allebei Dimms zijn. Dan ben ik niet opgelicht ofwel?? Maar als het allebei dimms zijn waar kan het nog aan liggen??? Is een bios update nodig of iets anders??
Nee, maar het kan dan zijn dat ze elkaar niet lusten of op verschillende snelheden werken.
Helaas zijn het twee verschilende RAM's (fpm & sdram), tenminste wat ik afleid uit je cijfers van Sandra.
En dat werkt niet.

• Tony_Montana
Kan het ook zijn dat de 1 of 100mhz en de andere op 133mh en dat ze daarom niet doen of is dat gewoon gelul??

• Tony_Montana
ben ik nu opgelicht??? kan ik een nieuwe geheugen vragen?? heb ze bij excile computers gekocht

Verwijderd

Waarom vraag je het niet bij die tent waar je het gekocht hebt ? Lijkt me wel het slimst...

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Aangezien je zegt dat beide het apart wel doen, dus lijkt hem me dat het beide wel 133 zijn, in iedergeval kunnen ze je huidige settings wel aan.

Ik had nog nooit van fpm dimm's gehoord, maar het ziet er wel naar uit dat je er 1 hebt. Ik zou terug gaan naar de winkel hem daar laten testen, het hele verhaal vertellen, en als hij wel goed is ze vriendelijk vragen of je een ander mag proberen.

= TheGrimReaper op tweakers

• Tony_Montana
Ik heb het online besteld bij excile computers
Pagina: 1