Ik heb net een nieuw mobo (Asrock 939n68pv-Glan) geinstalleerd in mijn computer. Na alles aangesloten te hebben probeerde ik hem op te starten. Het beeld bleef zwart, alle fans gaan wel draaien en ook de harde schijf geeft teken van leven.
Hier blijft het bij, de Power-On Self Test lijkt hij al niet te halen. Als ik het geheugen er uit haal geeft hij wel drie korte piepen, wat zo hoort als het geheugen eruit is. dus het moederbord lijkt gewoon te werken. daarna heb ik voeding getest. Eerst met een Zalman 400B-APS 400 watt, en daarna met een coolermaster RS-380-PCAP. maar nog steeds hetzelfde zwarte scherm en de opstartende hardeschijf.
Nu vraag ik mij dus af. Gebruik ik twee voedingen met te lage wattages, of moet ik het bij mijn processor zoeken??
Het moederbord is zoals boven vermeld een Asrock 939n68pv-Glan
De processor is een AMD Athlon 3500+ Venice
Het geheugen is van Twinmos en zijn twee repen van 512 mb in dual channel
VGA is onboard
Hier blijft het bij, de Power-On Self Test lijkt hij al niet te halen. Als ik het geheugen er uit haal geeft hij wel drie korte piepen, wat zo hoort als het geheugen eruit is. dus het moederbord lijkt gewoon te werken. daarna heb ik voeding getest. Eerst met een Zalman 400B-APS 400 watt, en daarna met een coolermaster RS-380-PCAP. maar nog steeds hetzelfde zwarte scherm en de opstartende hardeschijf.
Nu vraag ik mij dus af. Gebruik ik twee voedingen met te lage wattages, of moet ik het bij mijn processor zoeken??
Het moederbord is zoals boven vermeld een Asrock 939n68pv-Glan
De processor is een AMD Athlon 3500+ Venice
Het geheugen is van Twinmos en zijn twee repen van 512 mb in dual channel
VGA is onboard