Toon posts:

VPN via WLAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil graag thuis met mijn notebook via VPN client inloggen op het netwerk van mijn werkgever. Mijn netwerk bestaat uit een ADSL-router (Sitecom DC/214) met daaraan gekoppeld een wireless-router (Sweex LW300). Deze staan op zolder. Momenteel staat het notebook beneden en de verbinding met internet is prima.

Wil ik echter met VPN inloggen dan krijg ik de melding "Secure VPN Connection terminated locally by the Client. Reason 412: The remote peer is no longer responding". Firewall uitgeschakeld en nogmaals geprobeerd ... zelfde verhaal. WLAN verbroken en via kabel aangesloten op Sweex ... geen verbinding. Met kabel aangesloten op Sitecom werkt het wel. Deze manier van werken betekend echter wel dat ik om te kunnen werken op zolder moet gaan zitten terwijl ik juist graag beneden wil zitten.

Heeft iemand enig idee hoe ik via de WLAN met VPN kan inloggen?

Edo

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Maakt niks uit of je via een UTP kabel of wireless een VPN opbouwd. Vermoedelijk kan je Sweex access point het gewoon niet aan. Misschien dat een firmware update iets oplost of probeer elders een ander AP te lenen.

Hoe staat je tweede Sweex router geconfigureert? Als router of als switch.

[ Voor 15% gewijzigd door Saab op 31-08-2009 23:10 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarschijlijk heb je een lan van de sitecom in de wan van de sweex gedrukt

ff een standaard lappie tekst
Zorg dat in je wireless router kan komen

Lukt dat niet
-Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
-ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
-tik in ipconfig
-het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser
-
-krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet,
-check voor de zekerheid je manual)

1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen

Iperf

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik vermoed dat zijn Sweex op zich wel ok staat ingesteld gezien hij er wel mee op het Internet kan komen.

Wat je nog zou kunnen checken is of de VPN client TCP stack ook bij je wireless kaard staat geactiveerd.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 08:05
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:06:
"Secure VPN Connection terminated locally by the Client. Reason 412: The remote peer is no longer responding".
Je gebruikt waarschijnlijk de cisco VPN client en hebt momenteel een dubbele NAT voor je wireless.

De cisco VPN client heeft problemen met een dubbele NAT, tenzij je enkele poorten op je sweex doorverwijst naar je computer.

Doe even wat fish hier wat hoger heeft uitgelegd en het zou moeten werken omdat je dan geen dubbele NAT meer hebt.