Na Post "Failure Disk(s) Analysis", XP boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14
Even hier gechecked, obv de troubleshouter Opstart & Hangproblemen:
http://www.pcguide.com/ts/x/comp/hdd/fail_Failure.htm
Maar is dus een tekst uit 2001, niet toepasselijk voor XP.

Situatie is wel identiek:

Na een 2de XP-installatie op 2de PATA hard disk, start (die) XP wel op , en herkent net als de BIOS de harddisk.
Die is ook benaderbaar, op een beveiligde map na, waar net de dringend benodigde mail en documenten zitten. En natuurlijk weten we niet meer wat het Admin wachtwoord was op Reparatie uit te voeren.

Doel is were terug te gaan naar de eerste Windows XP installatie. Maar hoe krijgen we dat voor elkaar ?
Of anders wissen die partitie, maar hoe maak ik dan wel een kopie van de nu niet leesbare beveiligde bestanden ?

Alvast dank ... (na 6 uur klooien wel ee beetje &^%$ nu :D)

P.S. Met de XP CD is herhaaldelijk een password geprobeerd, maar geen resultaat.
Zelf zit ik te denken aan de utility om passwords te resetten, om dan ownership van die map te nemen, maar of het werken zal ???

Het lijkt mij dat reparatie van het MBR op die hard disk beter helpt.
Maar hoe doe ik dat als ik het admin password niet weet, en dus de herstel van XP CD niet in kom ?

[ Voor 18% gewijzigd door Brothar op 31-08-2009 23:41 ]

eagle

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Er zijn boot cd's te vinden waarmee je het admin password kan achterhalen, heb ik van de week nog gebruikt. Ik kan je alleen zo uit het hoofd niet vertellen welke ik gebruikt heb. Ik kan je wel vertellen dat ik hem ooit via google gevonden heb. Als ik vanmiddag thuis ben kan ik wel even voor je kijken!

Desktop | Server | Laptop

• Brothar
Rupie schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 07:17:
Er zijn boot cd's te vinden waarmee je het admin password kan achterhalen, heb ik van de week nog gebruikt. Ik kan je alleen zo uit het hoofd niet vertellen welke ik gebruikt heb. Ik kan je wel vertellen dat ik hem ooit via google gevonden heb. Als ik vanmiddag thuis ben kan ik wel even voor je kijken!
Booten is me wel gelukt, met een 2de XP installatie, en ook met Knoppix.
Maar die beveiligde map staat nu net documentatie in die we dringend nodig hebben.
Het handigste is de MBR fixen, maar daar is weer het password voor nodig.
En pnordahl's tooltje vind ik wat lastig als ik dat zo lees.

Ik ben wel benieuwd of je een passende oplossing hebt. Alvast bedankt voor je inspanningen.

eagle

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:40
Dan is het dus de truc om het Administrator password te achterhalen of te omzeilen. Ik meen idd dat er op Ultimate Boot CD zoiets staat.

• Brothar
Fauna schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:28:
Dan is het dus de truc om het Administrator password te achterhalen of te omzeilen. Ik meen idd dat er op Ultimate Boot CD zoiets staat.
Op de UBCD4WIN staat naar verluid een tooltje om de mbr te herstellen ...
En een handleiding om die CD te maken - is een CD obv Windows XP - is het nodig de SP1 & SP2 te slipstreamen ahw ...
Die handleiding heb ik ergens gelezen ...

Maar ik ben wel ook benieuwd naar de oplossing van Rupie.omdat die gegevens echt nodig zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Brothar op 01-09-2009 12:16 ]

eagle

• Fauna
Neem me niet kwalijk, ik heb ze op Hiren's boot CD gezien: http://www.hiren.info/pages/bootcd. Kijk maar eens bij password tools :)

• Brothar
Fauna schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:24:
Neem me niet kwalijk, ik heb ze op Hiren's boot CD gezien: http://www.hiren.info/pages/bootcd. Kijk maar eens bij password tools :)
Ja, een indrukwekkende lijst met tools. Alleen .. moet je die wel hebben voor je ze op een Bootable CD kunt branden.
Hiren heeft alleen het raamwerk ervoor staan.

eagle

• Fauna
Komop he, klein beetje zelf uitzoeken mag ook wel: http://www.hirensbootcd.net/ Dat is blijkbaar de officiële site.

• Rupie
Stuur mij anders even een DM, dan denk ik er oo knog daadwerkelijk aan als ik straks thuis ben ;) ik heb Hires overigens ook geprobeerd, die vond het password niet en de tool die ik later had wel, in een minuut of 5 voor een wachtwoord 11 letters...

[ Voor 43% gewijzigd door Rupie op 01-09-2009 14:06 ]

• Brothar
Rupie schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:05:
Stuur mij anders even een DM, dan denk ik er oo knog daadwerkelijk aan als ik straks thuis ben ;) ik heb Hires overigens ook geprobeerd, die vond het password niet en de tool die ik later had wel, in een minuut of 5 voor een wachtwoord 11 letters...
Gaat niet lukken, je email-adres is niet openbaar :D

eagle

• Rupie
Daarom zei ik DM, maar die heb jij niet ingeschakeld volgens mij ;) Maar goed, ik zal mijn best doen om het te onthouden!

• Brothar
Fauna schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:01:
Komop he, klein beetje zelf uitzoeken mag ook wel: http://www.hirensbootcd.net/ Dat is blijkbaar de officiële site.
Merci.
Ik had wel zelf gezocht hoor, andere link was versie 10, als ik t me goed herinner.
In ieder geval heb ik nu Windows XP slipstreamed met SP3, de UBCD4WIN daarnaast klaarstaan, dus die boot CD kan ik ook maken.
En dan Hiren's.
Dat waren de werkzaamheden van deze dag, toerloos :D
Tot nog toe.

eagle

• Rupie
Ik heb je geprobeerd te mailen maar het mailadres op je pagina maar ik krijg een bouncer met de melding 'unknown user'. Ik weet niet geheel zeker of ik de naam van tool mag plaatsen die ik gebruikt heb, dus vandaar dat ik dat probeerde te voorkomen ;) maar omdat ik je op geen andere manier kan bereiken (en ik niet in de FAQ kan vinden dat het niet mag doe ik het voor de zekerheid) even zo:

spoiler: ...
PC login now

[ Voor 18% gewijzigd door Rupie op 03-09-2009 10:20 ]

• Brothar
Rupie schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:29:
Ik heb je geprobeerd te mailen maar het mailadres op je pagina maar ik krijg een bouncer met de melding 'unknown user'. Ik weet niet geheel zeker of ik de naam van tool mag plaatsen die ik gebruikt heb, dus vandaar dat ik dat probeer te voorkomen ;) maar omdat ik je op geen andere manier kan bereiken doe ik het wel even zo:

Als dit niet mag is er vast wel een mod zo vriendelijk om het weg te halen neem ik aan!
Merci.
Ik zal mijn emailadres meteen wijzigen naar het huidige .

Die Hirens CD is perfect ook, vwb het op leeg zetten van een password.
Dat heb ik inmiddels al uitgetest.

Voor wie eenzelfde probleem heeft, de volgende informatie:
Benaderen van de map "Mijn Documenten" vanuit een 2de XP-installatie, geeft de melding dat dat onbenaderbaar is.
Het frappante is ook dat met het menu onder de rechter muistoets, XP aangeeft dat de map 0 bytes groot is.

Wat ik nu op mijn PC merkte, is dat in díe situatie, de gebruikersmap "mijn documenten", van eender welke gebruiker, wél benaderbaar is met Knoppix, en dus ook te kopiëren moet zijn. In ieder geval kon ik die map met Knoppix wél in en bladeren.

Wat ik dus ga doen, is:
- met Hirens CD de MBR aanmaken
- zien de PC daarmee op te starten
- indien XP (eerste installatie) dan opstart maar om een wachtwoord vraagt, het wachtwoord op "leeg" zetten
- als ook dat niet helpt, de PC opstarten met Knoppix, en de data back-uppen
- in ieder geval de dubbele mbr/XP ongedaan maken.

Zaterdag a.s. is het moment daar .. ik zal hier wel melden wat het resultaat uiteindelijk was, en hoe ik daar kwam.

P.S. Na enig Googlen was het tooltje te downloaden ...

P.S. 2
Wat me nog steeds een raadsel is, is hoe de Reparatie van XP uit te voeren, terwijl het administrator wachtwoord nooit is aangemaakt, en dus leeg moet zijn. Met een <return> kom je dus alleen in de DOS-prompt ...
Nog even zoeken ... morgen ... :D

[ Voor 62% gewijzigd door Brothar op 01-09-2009 18:46 ]

eagle

• Brothar
Ok, Hierbij de Follow-Up.

Met Hirens Boot CD heb ik de PC opgestart, en de disk deels laten controleren. Toen bleek dus al bij de eerste 1% dat een aantal sectoren traag te lezen waren. Dit gaf ook al een foutmelding bij het Diagnosetooltje van Western Digital (ook op die CD).

Vervolgens maar de Knoppix CD nog weer eens gebruikt.
Keer op keer was de harde schijf niet te benaderen, tót opeens .. een keer wel.
Meteen dus de hele map geback-upped op een externe hard disk.
Dit overgepomt op een 2de PC en ... "mijn documenten" en de email gered.

Raadsel is nu nog wel wat nu de leesfouten van die Hard Disk veroorzaakte.
Ik ga dus nog wel eens nader onderzoeken:
- de computervoeding
- IDE-conttrollers (= moederbord)
- hard disk zelf (het herstelen van sectoren en MBR met tooltjes van Hirens'CD komt dan vanzelf aan bod)..

O wonder, ik krijg nu met mijn PC, zelfde fabrikant, moederbord en hardeschijf-fabrikant, eenzelfde probleem, dat de PC blijft hangen bij opstarten, of dat de harde schijf "blijft vastzitten".
Lijkt dus haast op:
http://www.dataclinic.co.uk/hard-disk-failures.htm

Targa Pc, Asus A7N8X moederbord, Wester Digital harddisk ( bij mijn broer de 120 Gb variant, bij mij 200 Gb)

Tijd voor de FAQ Opstart-en Hangproblemen :D

[ Voor 20% gewijzigd door Brothar op 06-09-2009 15:20 ]

eagle

Pagina: 1