Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Met Outlook 2007 naar Exchange connecteren

Pagina: 1
Acties:

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 19:49
Goeieavond,

Ik zit mezelf hier compleet op te vreten 8)7.
Mijn Hogeschool (Inholland alkmaar) werkt met microsoft Exchange.
Je kan je webmail bereiken via Office Web acces, maar dat wil ik niet. Kortom ik heb mijn Ipod Touch (iphone) ingesteld om het Exchange account er in te zetten. Werkt perfect! Krijg emails, agenda updates alles binnen.

Nu wil ik dit ook graag in mijn Outlook 2007 op mijn pc, alleen daar krijg ik het niet aan de gang.
Ik kom meestal al wel zover dat als alles ingesteld staat hij vraagt om een USRNAME en Wachtwoord, maar deze slikt hij niet, en het inlogschermpje komt dan doodleuk weer naar voren ;(, terwijl met me Ipod Touch het echt een fluitje van een cent was.
Via auto config van Outlook (Naam, Email, Wachtwoord) alswel als handmatig en dan de HTTP proxy connect instellen willen niet.

Wat overigens wel maf is, is dat ik op mijn iphone als server : webmail.inholland.nl heb, en outlook 2007 daar niks van wilt weten en niet werkt en met een ander adres aan de gang wil.

Wie o wie kan mij helpen.
De servicebalie van inholland zelf vallen steil achterover als ik ze dit vraag :/

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 20:04
Helaas ga je dikke pech hebben. Outlook werkt normaal gesproken alleen binnen een lokaal netwerk of via VPN.

Er is één mogelijkheid: Outlook Anywhere. Hiervoor moet je in de geavanceerde instellingen van het account aangeven dat er gebruik gemaakt moet worden van RPC over HTTP (diep in Outlook of in de wizard waarmee je Outlook instelt). Het is alleen niet zo standaard als webmail en lang niet elke systeembeheerder zet het aan...

Een hele gladde zijstraat: Microsoft Entourage kan het wel maar dat draait alleen op Mac OS

Edit: Kijk nou, info!

[ Voor 8% gewijzigd door hans_lenze op 31-08-2009 21:56 ]

while (! ( succeed = try ()));

• Soullancer
Oke.. Da's dus mooi K*T :/
Ik heb de geavanceerde instellingen, ik weet alleen niet of RPC? aanstaat op de inholland server. Ik ga het in ieder geval wel even proberen met Outlook anywhere!

• Soullancer
Oke, alles ingevuld, maar blijf haken op het Connecting to scherm met username en password.
Dus neem aan dat het niet aanstaat :'(

Dat betekent dat ik bij de systeembeheer moet gaan vragen of RPC over HTTP aanmag?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gebruikt inholland niet exchange 2003?

Anyway, aan de admins bij hen vragen of iets anders mag gaat je niet lukken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Soullancer
Vandaag gevraagd, maar ze hadden het te druk de komende tijd voor me.

Maar betekent het niet automatisch dat als ik met mijn Ipod Touch die exchange wel voor elkaar krijg dit ook moet lukken met Outlook 2007? :/

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

StormingSoul schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:17:
Vandaag gevraagd, maar ze hadden het te druk de komende tijd voor me.

Maar betekent het niet automatisch dat als ik met mijn Ipod Touch die exchange wel voor elkaar krijg dit ook moet lukken met Outlook 2007? :/
Nee, d'r zit blijkbaar een verschil tussen 't protocol voor mobiele devices en die voor desktopspul.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Je iPod maakt gebruik van activesync als ik me niet vergis, terwijl outlook rpc over https gebruikt. Je benadert Exchange dus op een volstrekt andere manier met je mobiele device dan met outlook. Dat het 1 werkt wil dus niet zeggen dat het andere ook gelijk werkt. Verder is dit niet echt een WSS vraag maar meer Office, tikje naar OFF dus met een titelfix.

• Soullancer
Oke excuses daarvoor.

Maar er bestaan dus geen truukjes om de Agenda en mails binnen te krijgen net als met Active sync alleen dan op de pc? Door client te faken oid?
Heb al op google gezocht maar daar komt niet echt iets concreets naar voren
;(

Verwijderd

Hallo allemaal,

Weet iemand misschien welke gegevens ik nodig heb voor op mijn iPhone zodat ik mijn webmail op mijn iPhone kan openen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Felicity
Pagina: 1