Toon posts:

Fritzbox achter Zyxel 2602 installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie:

ik heb een Zyxel 2602 ADSL modem nodig voor mijn ADSL verbinding. Deze heb ik als routed geïnstalleerd met erachter een Fritzbox 7170 in bridged mode. Mijn computers hangen gedeeltelijk aan de fritzbox en gedeeltelijk aan de Zyxel. Alleen wil ik nu de fritzbox gebruiken om VoIP te doen (de fritzbox heeft uitgebreide kiezregels, het Zyxel modem niet). In mijn standaard situatie werkt het niet omdat de firewall van het Zyxel modem de SIP registratie van de Fritzbox weert. Hoe kan ik dat het makkelijkst oplossen?

Ik heb bedacht:

a) Zyxel in Bridged mode zetten of firewall in Zyxel uitzetten. Vervolgens alle computer d.m.v. een switch achter de fritzbox hangen.

b) Port 5060 voor Sip in de Zyxel openzetten en als IP adres het IP adres van de LAN kant van de fritzbox gebruiken. (Weet niet op dat werkt)

c) In de Zyxel het IP adres van de Fritzbox als DMZ instellen. (Werkt dat met de LAN IP adres überhaupt?)

Het enige, waarvan ik zeker ben, dat het werkt, zal zijn het Zyxel modem in Bridged mode zetten en voor de rest optie a) toepassen.

Liever zou ik opties b of c willen toepassen, dat schilt een switch in de meterkast, die toch al zo klein is.

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03 09:23
Zoals ook al in je andere topic aangegeven: je kunt gewoon volstaan met het gebruik van je Fritz. Geen moeilijke zaken als DMZ nodig. Wel even goed je account instellen:

No account information required (in accordance with RFC 1483 / RFC 2684)
The values for the following ATM settings are supplied by your DSL provider.
VPI 0
VCI 34
Encapsulation
Bridged (Routed Bridge Encapsulation)
Obtain the IP address automatically (DHCP)

Je VOIP account nog even inbrengen en voilla.
Geen Zyxel meer nodig.

Ook elders te vinden met zoekfunctie.

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:27
ik heb het zo en sip werkt gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Geomaris schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:59:
Zoals ook al in je andere topic aangegeven: je kunt gewoon volstaan met het gebruik van je Fritz. Geen moeilijke zaken als DMZ nodig. Wel even goed je account instellen:

No account information required (in accordance with RFC 1483 / RFC 2684)
The values for the following ATM settings are supplied by your DSL provider.
VPI 0
VCI 34
Encapsulation
Bridged (Routed Bridge Encapsulation)
Obtain the IP address automatically (DHCP)

Je VOIP account nog even inbrengen en voilla.
Geen Zyxel meer nodig.

Ook elders te vinden met zoekfunctie.
Je hebt gelijk: nu werkt mijn FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A Firmware version 58.04.76 gewoon met TweakDSL (Tiscali).