Toon posts:

8800GT SLI koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na een tijdje op dit forum te hebben rond gekeken en niet veel heb gevonden voor 888gt sli koeling wilde ik zelf er eens eentje beginnen.

Zelf heb ik 2 8800gt's in SLI in mijn Tacens Aluminium Extreme zitten, wat overigens een pracht kast is :)
In de kast heb ik 2 120mm fans zitten, 2 90mm fans, 1 90mm fan, en een 120mm fan in de voeding maar natuurlijk de 40 cm fan aan de zijkant blaast heel wat lucht naar binnen toe. Op de gpus zitten nog 2 Arctic cooling Twin Turbo's die goed koelen. De 2 90mm fans en de 80 mm heb ik met een beetje modding op de video kaarten geplaatst.

De temperaturen van mijn video kaarten komen misschien wil in de buurt van waterkoeling, alhoewel ik er niet zeker van ben maar ze zijn zeker laag. Mijn pc is absoluut niet stil.. maar ik heb altijd mijn headset op dus ik heb er geen last van. Wanneer ik mijn boxjes wil gebruiken draai ik geheel makkelijk de knopjes van mijn Zalman fan controler naar beneden waar overigens ook mijn gpu fans op zitten aan gesloten en mijn pc is dan fluisterstil.

Idle is kaart 1: 44C en Kaart 2: 44C
Full load komen ze niet boven de 48C uit. (2 uur Cod4 settings maxed out)

Stel als zou ik waterkoeling willen installeren wat ik overigens nog niet ga doen met deze hardware maar stel als ik dat zou doen hoeveel zou de temp dan naar beneden gaan of zou het gelijk blijven..

Hebben jullie ook nog mooie temperaturen met air i.p.v. van water?

Groetjes Vince

Verwijderd

mooie temperaturen?

Ik heb ook een 8800 GT
die van mij hangt nu met t warme weer meestal rond de 50 graden
(48 idle, 53 na 2 uurtjes overlord 2)

Hij is echter wel overclocked:
- Core clock 650MHz
- Memory clock 950 MHz
- Shader clock 1625 MHz

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Wat is nou precies de bedoeling van dit topic?

eerst wil je kijken voor watercooling,
terwijl je videokaarten keurig op temperatuur zijn,
daarna heb je het over geluid, wat daarna weer niet uitmaakt,
en dan vraag je wat er gebeurt waarneer je watercooling installeert, wat je niet gaat doen.

Sorry, maar ik ben het een beetje kwijt.
En nee, misschien haal je er 5 graden vanaf, maar als het geluid je niet boeit,
is het alleen maar weggegooit geld.

Verwijderd

Met die temps zou ik ze eens stevig overclocken.

Verwijderd

CoD4 is veel, maar geen stresstest. Draai Furmark eens 5minuten.

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05-2025
Dan worden ze wel warmer.
Maar je kan dan meteen even kijken hoever je ze kan klokken.
Dat is het voordeel vd lage temps.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijke opstelling van het topic , na een lange dag werken was de logica ver te zoeken

Ik ben even een het overclocken geslagen en heb ze nu op 650-1650-950

Als ik ze verder doe blijft mn pc vast hangen na 10 minuten.. misschien nog tips om toch wat hogere clocks te krijgen?

Vince

Verwijderd

[b][message=32526172,noline]Als ik ze verder doe blijft mn pc vast hangen na 10 minuten.. misschien nog tips om toch wat hogere clocks te krijgen?

Vince
Altijd de clocks apart verhogen om ze per clock op het maximum te krijgen. Stresstesten met furmark (http://downloads.guru3d.com/FurMark-v1.7.0_d2321.html).

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

SLI klokt vaak ook minder hoog over, omdat het altijd de snelheid van de langzaamste kaart hanteert.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 20:20
Ik heb een 8800GTS, maar niet in een SLI opstelling.
De kaart heb ik voorzien van waterkoeling middels een blok van EK WaterBlocks

Idle is de temperatuur 50 graden en onder full load 62.
Daarbij maak ik wel gebruik van een passieve radiator, dus zonder fans.
De CPU (Intel Core2 Duo E6800) wordt ook middels deze setup gekoeld.
Dit alles bij een omgevingstemperatuur van momenteel 27 graden.

Door het passieve rad komen de temperaturen wat hoger uit, maar het is wel heerlijk rustig :).

The JavaScript GoT Tracker

Verwijderd

even een vraag tussen door welk programma gebruikje voor het overkloken en welk mer zijn de kaarten?
Heb zelf een 8800gt van asus die met de gladiator fan erop brothers in arms editie merk asus.Zou ook wel willen overklokken maar welk programma is het beste?

Verwijderd

Paul ik zou aanraden om eerst goed rond te googlen voor je eraan begint. Hier is al een mooi artikeltje om je op weg te helpen met nTune. Als je later toch meer opties wil kan je ook werken met Rivatuner, je BIOS flashen en om nog verder te gaan hardware voltmods.
Zorg dat je altijd de risico's kent en weet hoe je op tijd kan stoppen als je het erg vindt om hardware kapot te klokken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben nu veel aan het testen met Furmark en kom beetje bij beetje verder :) Bedankt voor de tip!

Nu even wat anders :) Een maat van me heeft nog 2 9800GTX thuis liggen en wilde ze alle 2 voor 200€ totaal aan mij verkopen.. Lijkt mij een goeie deal.. maar de reviews die ik kan vinden vallen me een beetje tegen..

Vinden jullie het een goeie aankoop? Of is het handig om te wachten op de 3xx serie?

Vince
Pagina: 1