Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-02 13:52

PerfektOne

Striving for Perfektion

Topicstarter
Hallo,

Ik ben net verhuisd en gebruik mijn computer op de zolder(2e verdieping). Ik gebruik het internet voornamelijk om te gamen. Nu weet ik dat UTP het snelst is, maar het is onmogelijk de kabel door te trekken. Ik heb een Sitecom WL-160 router en een Thomson Speedtouch 121G. Ik heb een matige verbinding met het netwerk.
Mijn probleem is dat het internet vaak spontaan wegvalt voor een langere periode. Ik heb regelmatig de router gereset, het modem ook en de stroom eraf gehaalt voor een tijd. Ik weet dat het oud en slecht materiaal is dus had ik vandaag een Lichtnet adapter aangeschaft van Sitecom, want ik had verwacht dat dit stabiel en snel zou zijn. Ik had ze allebei rechtstreeks aan het lichtnet verbonden, dus zonder verlengsnoeren. Nu verlies ik vaker internetverbinding dan met mijn draadloze setup. Downloadsnelheden van maximaal 54Kb/s worden gehaald, gecontroleerd op "speedtest.nl". Ik behaalde met mijn draadloze setup 150Kb/s.

Nu heb ik veel reviews gelezen over N-routers. Deze zouden grotere bereik geven en een stabieler internet.
Mijn vraag is of iemand ook eenzelfde situatie zit zoals het gebruik van internet op een verre afstand zoals de zolder en mij een degelijke router en adapter kan aanraden(PCIe of USB).

Alvast bedankt

OS Windows 7 RC Build 7100
Router Sitecom WL-160
WLAN Adapter Thomson Speedtouch 121G
Modem Arris TM401B
Ziggo Z2

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43
Wat je ook zou kunnen proberen is om een repeater/bridge weet even niet zeker hoe je zon ding noemt kunnen nemen en die op de 1e verdieping neer zetten

Check dit en help mee!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DaMoUsYs schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:39:
Wat je ook zou kunnen proberen is om een repeater/bridge weet even niet zeker hoe je zon ding noemt kunnen nemen en die op de 1e verdieping neer zetten
Een repeater of Range Extender inderdaad.
Werkt in sommige gevallen erg goed, maar in sommige gevallen dramatisch slecht.
Vraag de lokale pc-boer eens of je een Range Extender mag proberen(netjes uitpakken) en als het niet werkt retourneren :)
Werkt het niet kan je nog iets anders proberen :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Topicstarter
En dezelfde router en WLAN adapter behouden, dus geen N-netwerk apparatuur aanschaffen?

[ Voor 50% gewijzigd door PerfektOne op 31-08-2009 19:44 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Avance schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:41:
En dezelfde router en WLAN adapter behouden, dus geen N-netwerk apparatuur aanschaffen?
Met een repeater/Range Extender kan je inderdaad deze router & adapter behouden.
Probeer het eens uit, en laat ons weten hoe het bevalt :)
Mocht het geen uitkomst bieden, dan kunnen we kijken voor een andere oplossing :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Topicstarter
Ok, zal morgen mijn Lichtnet adapters inruilen tegen zo'n extender.

Hartelijk bedankt

Pagina: 1