FTP Server (Xampp / Net2Ftp (PHP) )

Pagina: 1
Acties:

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 19:12
Goedenavond medetweakers,

Al een tijdje probeer ik een FTP server op te zetten wat bijna gelukt is.

De situatie:

- Xampp 1.7.2 (Apache / FileZilla)
- Net2ftp 0.98 (PHP)
- Simpel pctje met XP Pro SP3

Nu is het me gelukt om Xampp te instaleren en net2ftp te integreren. Als mensen naar mijn IP-adres gaan in hun web browser kunnen ze inloggen met un & pw. Vervolgens krijgen ze netjes de beschikbare downloads te zien die bij dat account horen.

Alleen als mensen een bestand aanvinken en download klikken. Maakt niet uit hoe cached me FTP-server de download eerst lokaal en vervolgens krijgt de gebruiker het venstertje openen / opslaan / annuleren.

Bij bestanden tot 5 of 10 MB is dat niet zo’n ramp. Echter wil ik ZIP of RAR bestanden van gemiddeld 1 GB delen met me vrienden.

Me FTP-server gaat vervolgens zo’n ZIP of RAR bestand cachen met een snelheid van 500kb/sec en krijgen ze een time-out.

Echter kan ik in de PHP bestanden niet echt een duidelijke regel code vinden die het cachen uitzet en meteen het venster geeft openen / opslaan / annuleren.

Ook ben ik niet echt ervaren met PHP maar dit probleem moet toch niet al te moeilijk wezen.

Alvast bedankt! :)

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-02 16:23

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik denk dat je FTP server hier niet het probleem is, maar dat het komt door net2ftp. Als ik het zo snel even bekijk dan is dit gewoon hoe het werkt. net2ftp download eerst het bestand, en geeft het vervolgens door aan je "klant".
Naar mijn mening ben je twee zaken door elkaar aan het halen, en moet je een duidelijk keuze maken of je een FTP server wil, of een webserver.
Als je een FTP server wil kunnen je gebruikers het beste een FTP client draaien op hun eigen pc, in plaats van op jouw server.
Als je alles liever via een browser regelt dan kun je die FTP server denk ik beter helemaal laten zitten, en voor een pure HTTP oplossing kiezen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 19:12
De opzet is dat me vrienden bestanden bij mij vandaan kunnen plukken zonder daar clientsoftware voor te installeren. (Sommige zijn niet heel erg handig met computers)

Dus ik draai net2ftp met behulp van een webserver ((apache) (webbased FTP client)) thuis zodat hun webbased kunnen inloggen.

Het probleem ligt inderdaad aan net2ftp... maar ik ben op zoek naar de instelling / stukje php code dat hij een download niet gaat cachen maar meteen doorgeeft....

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-02 16:23

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik denk dat deze software dat niet kan.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 19:28
Dan is het slimst om dit niet via ftp te doen... Je hebt nu FTP -> PHP -> Webbrowser. PHP haalt het eerst op van FTP en stuurt het daarna pas door naar de webbrowser. Als het bestand te groot is dan duurt het te lang voordat PHP het bestand binnen heeft en geeft daardoor een time-out, aangezien in PHP standaard is ingesteld dat een script een maximale tijd (60 secondes?) heeft om te mogen draaien, als ik me niet vergis.

Is het dan niet efficienter om een lege map te maken op je xampp server, in je htdocs en daar de bestanden in te zetten zodat iedereen de bestanden hiervan kan downloaden. Dan worden de bestanden rechtstreeks vanaf xampp opgehaald en kan het bestand direct gedownload worden.

Een ander idee is met de webbrowser naar ftp://<adres> te gaan en aan te melden. Dit kan wat lastiger zijn als het gaat om het openzetten van poorten. En het is wat minder gebruiksvriendelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door sander85 op 01-09-2009 19:44 . Reden: FTP in browser toegevoegd ]

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:23
Ik bedenk me net,

Je kan ook gewoon de bestanden die je hebt in je www root van xampp zetten en vervolgens een linkje zetten naar het bestand. Dan zit je niet meer te klooien met php en heb je toch een vriendelijke URL voor je vrienden.
Pagina: 1