Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 15:42
Iemand die mij met onderstaand probleem kan helpen? Ik probeer op een Compaq Presario Vista Home Basic (x86) opnieuw te installeren. Ik boot vanaf de DVD (druk op een toets om blablabla...) en de bestanden worden geladen maar zodra dat gebeurt is krijg ik meteen een scherm met de volgende foutmelding:

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause.

[..]

File: \windows\system32\boot\winload.exe
Status: 0xc0000001
Info: The selected entry could not be loaded because the application is missing or corrupt

Het lijkt alsof de setup naar een lokaal bestand zoekt maar dat wil ik helemaal niet, daarom wil ik juist opnieuw installeren omdat Vista niet meer start. Ik heb al met verschillende DVD's proberen te starten, gezocht via Google, Knoppix geprobeerd maar geen succes. Met Knoppix kan ik de schijf niet benaderen: org.freedesktop.hal.device.volume.unknownfailure dus nu heb ik geen idee hoe ik nu verder moet. Ik wil gewoon Vista opnieuw installeren, de data die erop staat is niet belangrijk en mag weg. Iemand een suggestie?

Xbox GT: DennisGaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Een Compaq Presario? Zo'n oud beest! Ik zou die al lang bij het schroot gegooid hebben...

Enfin, je probleem is waarschijnlijk een of andere recovery partitie van Compaq. Je kan tijdens de installatie van Vista naar een prompt gaan (SHIFT+F10) en daar aan de slag gaan met dskpart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
YellowOnline schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:48:
Een Compaq Presario? Zo'n oud beest! Ik zou die al lang bij het schroot gegooid hebben...

Enfin, je probleem is waarschijnlijk een of andere recovery partitie van Compaq. Je kan tijdens de installatie van Vista naar een prompt gaan (SHIFT+F10) en daar aan de slag gaan met dskpart.
Als je dan 'grappig' uit de hoek wilt komen, zorg dan op z'n minst dat je de kennis bezit op dat gebied...

o.a. http://h10010.www1.hp.com...21957-321957-3329742.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
Bedankt voor de tips, ik ga het proberen. En deze Presario is helemaal geen oud beest, het is een Presario CQ60 en die kan nog best een tijdje mee. Vista Home Basic is ook het OS dat er standaard bij hoort.
YellowOnline schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:48:
Ik kan de Shift+F10 niet proberen omdat ik de foutmelding al direct krijg tijdens het installeren van de Vista bestanden. Ik kom dus geen meter verder en kan helemaal niets invoeren :(

[ Voor 57% gewijzigd door SiNNeD29 op 31-08-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

SiNNeD29 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:54:
Ik kan de Shift+F10 niet proberen omdat ik de foutmelding al direct krijg tijdens het installeren van de Vista bestanden. Ik kom dus geen meter verder en kan helemaal niets invoeren :(
Wat opzoekwerk leert dat 0xc0000001 een STATUS_UNSUCCESSFUL is bij een CRC check. Dat zou eigenlijk wijzen op een corrupt medium. Alleen: dat Knoppix ook niet werkt zou erop kunnen duiden dat de checksumfout zich nog elders voor doet. De grootste kanshebber daar is je RAM. Voer eens memtest uit.

@ die humorloze van daarnet: :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
Bedankt voor de tip YellowOnline, ik zal het testen. Medium kan het eigenlijk niet zijn, ik heb 2 verschillende DVD's gebruikt. Een OEM van Vista zelf en een DVDR, beiden geven dezelfde foutmelding. Memtest draaien dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
SiNNeD29 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:10:
Medium kan het eigenlijk niet zijn
Dan maar het apparaat waar het in gaat :) Oh wacht, dat is hardware, dus dan heeft het ook niks meer met Windows te maken toch? :)

>> PMG.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht memtest geen fouten opleveren dan zou ik inderdaad eens naar de schijf kijken met een partitionerings tool, gparted moet je meer informatie geven. Hele schijf even schoonmaken (alle partities verwijderen) en vervolgens weer opnieuw indelen. Zelfde onzin gehad met een acer laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
Tnx E65, dat maar eens proberen, Memtest kan niet veel vinden tot nu toe en als ik Knoppix opstart dan werkt het allemaal wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNNeD29
Hmm met Gparted kwam ik ook niet verder, partities verwijderd en opnieuw geformatteerd als FAT32 (en later ook NTFS geprobeerd) maar exact dezelfde foutmelding tijdens installatie Vista. Ben nu weer de Memtest aan het draaien en ik krijg fout na fout, toch het geheugen vermoedelijk, zal eens kijken of er misschien een reepje niet helemaal goed zit. Nadeel van die laptops is dat je er ook niet even snel ander geheugen in kan doen. Testen maar weer.

Pagina: 1