Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Tweakers,

Ik heb hier een vreemd probleem met een intel Core i7 920:
Af en toe zet ik een H.264 film om naar DVD. Ik gebruik hiervoor Free Audio Video Convertor (FAVC) met als encoder HCenc versie 0.23.

Dit zijn de systeempjes waar ik deze conversie al op laten lopen heb:
- Macbook Alumium, Intel P7350 2 Ghz DualCore, 4 GB RAM, Windows 7 x64
- Intel Core i7 920, QuadCore, 2,66 Ghz, 12GB RAM, Windows 2008 Srv & Windows 7 x64
- Barebone systeempje met 2GB RAM en een intel pentium Dualcore 2 Ghz.

De eerste maal dat ik dergelijke encoding deed op de Core i7 onder Windows 2008 ging dit als een trein: tussen 175 en 200 fps encoding. Daarna zag ik rare dingen gebeuren: bij volgende encodings (nadat de eerste is afgelopen uiteraard) haalt hij nog maar enkele fps en zie ik het CPU gebruik niet boven 20% uitkomen. Zaken zoals systeem herstarten, prioriteit via task manager aangepassen helpen niet. Intel speedstep heb ik ondertussen uitgezet zodat het terugklokken van de CPU niet meer mogelijk is. Verder loopt de pc niet abnormaal traag.
Dan maar Windows 7 x64 geinstalleerd. Hier toch een verschil: encoden rond 35 fps. Nog steeds veel te traag voor dit systeem. Meerdere processen tegelijk starten zorgt wel voor een zware systeembelasting maar elke encoding zelf komt niet boven 35 fps uit.

Dit is nogal bizar vermits ik op m'n macbook zonder problemen 60fps haal en op mijn andere PC ongeveer hetzelfde terwijl dit duidelijk minderwaardige processoren zijn.

Heb ondertussen laatste BIOS etc geinstalleerd maar zonder resultaat...

Iemand een idee?

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 22:32
Enige wat ik kan bedenken is je hardeschijf. wat heb je d'r inzitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Het klinkt als een software probleem en niet hardware. Zeker niet een core i7 gerelateerd iets. Ik zou zeggen, zoek een andere encoder / encoder software.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:13

HaTe

haat niet

Als je een Nvidia kaart hebt (vanaf 8000 serie), gebruik dan eens Badaboom. Deze decodeert via de videokaart.

//edit
Hmm, volgens mij kan badaboom niet naar DVD coderen..

[ Voor 24% gewijzigd door HaTe op 31-08-2009 18:27 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Luqq schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:20:
Enige wat ik kan bedenken is je hardeschijf. wat heb je d'r inzitten :?
standaard Seagate spul. Dezelfde soort harde schijven als in de andere pc's
CyberAmp schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:22:
Het klinkt als een software probleem en niet hardware. Zeker niet een core i7 gerelateerd iets. Ik zou zeggen, zoek een andere encoder / encoder software.
Eens proberen. Zou het kunnen dat HCenc de hyperthreading van de cpu niet goed gebruikt/inschat?
HaTe schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:24:
Als je een Nvidia kaart hebt (vanaf 8000 serie), gebruik dan eens Badaboom. Deze decodeert via de videokaart.

//edit
Hmm, volgens mij kan badaboom niet naar DVD coderen..
Geen NVidia kaart, onboard intel :)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Lijkt me dat hij niet van alle cores gebruik maakt, maar slechts van één core. Dat kan misschien ook verklaren waarom de C2D eerder klaar is: een C2D kan met één core meer bewerkingen uitvoeren dan een i7 met slechts één core.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

@ hierboven,
nou, een 2ghz dualcore is niet sneller dan een i7 920, ook niet qua singlecore specs. maar denk toch hier een encoder probleem. heb meerdere encoders meegemaakt die extreem traag zijn, en vervolgens ook weer encoders die extreem snel zijn op de i7. ZIt dus weldegelijk in de encoders en niet processor. sommigen zijn gewoon (niet) goed multithreaded geprogrammeerd.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:39
CyberAmp schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:36:
@ hierboven,
nou, een 2ghz dualcore is niet sneller dan een i7 920, ook niet qua singlecore specs. maar denk toch hier een encoder probleem. heb meerdere encoders meegemaakt die extreem traag zijn, en vervolgens ook weer encoders die extreem snel zijn op de i7. ZIt dus weldegelijk in de encoders en niet processor. sommigen zijn gewoon (niet) goed multithreaded geprogrammeerd.
Ik denk dat hij doelt op de hyper threading waardoor een core i7 8 cores heeft :P
Pagina: 1