Voltage regulator heatsinks nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Uittenbogaard
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 20:55
Dag Tweakers,

Ik heb wegens het bekende hitteprobleem van de 8800GT stockcooler, een nieuwe koeler aangeschaft en gemonteerd. Het betreft de Accelero Twin Turbo (Arctic Cooling).
Ik bereikte tijdens games toch zeker op stressed een temperatuur van 90-95 graden (nee, niet goed nee ;( ) waar mijn computer ook luidkeels tegen protesteerde (MSI dualcorecenter zet mijn computer uit). Idle gelijk rond de 60 graden.

Tijdens montage paste alles, behalve op 3 voltage regulators een heatsink, door een soort van chipje wat erachter zat, net een kleine halve millimeter hoger. Die is er dus ook weer afgekomen. Uiteraard heb ik gezocht, maar er komen verschillende reacties over of heatsinks op voltage regulators nodig zijn.

Ik heb mijn systeem getest, en idle wordt de kaart nu 42-43 graden, en stressed echt niet meer dan 51. Ik kreeg echter wel na een tijdje NFS Undercover even een (bekende) stotter, gewoon 0,5 fps voor ongeveer 2-3 seconden. Daarna bleek de CPU 70 graden te zijn, waarna ik de computer eens grondig heb verschoond en stof heb verwijderd. nu wordt deze bij stress niet hoger dan 50. uitvoerige test van S&M ging goed, en kreeg geen errors. Enige andere ervaring was een enkele keer paarse gebouwen met Company of Heroes, maar iedereen zei tegen mij dat dat waarschijnlijk een gamefout was O-)

Nou is de vraag: Klopt het dat de CPU gek gaat doen boven 70 graden?
en nog een: Zijn die heatsinks voor de VRM echt nodig?

Specs:

C2D E6750 @ 2.66Ghz
4gb GEIL 3-4-4-8 (5300)
2x250GB raid 0
8800GT MSI OC Versie (512 mb)

En nog even een plaatje van de VRM's waar het over gaat. 8)
[url="8800GTnaked"]http://i26.tinypic.com/2ymd8bn.jpg[/url]

Bij voorbaat merci,
Max

Verwijderd

Ja, heatsinks zijn nodig.

• Uittenbogaard
Oke, dat is duidelijk,

Merk ik dat aan de performance, of gaat mn videokaart dan gewoon doodleuk kapot?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-05 11:50
Elk onderdeel kost extra geld. Ze zullen er dus niet voor niks opzitten:-) het heeft een doel.

En ja ze kunnen erg warm worden en ze moeten hun warmte wel kwijt kunnen...

Een mm afhalen een optie?

• Uittenbogaard
Hm, ja dan zal ik dat moeten proberen. Ik had al geprobeerd om ze te zagen, maar ze zijn keihard die heatsinks. Toch maar even een slijptolletje gebruiken. of bedoel je een mm van de chip afhalen _/-\o_