Goedendag allen,
Ik zit met een probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Het volgende doet zich voor:
Wij hebben een klein netwerk draaien met daarin een aantal servers en een dertigtal pc's
Deze hangen aan het internet via onze dial-up modem die via een draytek router aan het netwerk hangt.
Nu hebben we pas geleden een mooie nieuwe glasvezel verbinding aangeschaft en willen uiteraart nu al het internet verkeer via deze glasvezel verbinding laten lopen.
Ik heb een aparte server ingericht en deze met 1 NIC aan de nieuwe IP range gehangen en met de andere NIC aan het oude IP range.
De glasvezel verbinding hangt via een cisco router aan het netwerk en ik kan vanaf de nieuwe server perfect internetten over onze super snelle verbinding.
Uiteraart moet deze server straks meer gaan doen dan internetten dus ik ben nu alweer een hele tijd aan het proberen om de nieuwe glasvezel verbinding als gateway te laten fungeren.
Helaas. Dit is dus het probleem, ik krijg met geen mogelijkheid mijn pc (bij wijze van test) zover dat tie over de nieuwe verbinding naar buiten gaat.
Ik heb tot nu toe het volgende gedaan.
Cisco router als default gateway ingestelt op mijn machine - no go
Route tables toegevoegd op mijn machine, - no go
De nieuwe (werkende) server als gateway ingestelt, -no go
De "routing and remote access" service gestart op de nieuwe server, -no go
Route tables toegevoegd op de nieuwe server, - no go
Heeft iemand enig idee wat ik vergeet of over het hoofd zie.
Uiteindelijk moet ik op de DHCP server de nieuwe gateway in kunnen stellen zodat iedereen hier gebruik van maakt. Maar als ik het al niet eens op mijn eigen pc werkend krijg wil ik nog niks op grote schaal doen.
Als iemand al eens met dit bijltje gehakt heeft, zou ik graag weten hoe.
Mocht er meer info nodig zijn laat het me even weten , dan post ik dat hier.
mvg,
Rene
Ik zit met een probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Het volgende doet zich voor:
Wij hebben een klein netwerk draaien met daarin een aantal servers en een dertigtal pc's
Deze hangen aan het internet via onze dial-up modem die via een draytek router aan het netwerk hangt.
Nu hebben we pas geleden een mooie nieuwe glasvezel verbinding aangeschaft en willen uiteraart nu al het internet verkeer via deze glasvezel verbinding laten lopen.
Ik heb een aparte server ingericht en deze met 1 NIC aan de nieuwe IP range gehangen en met de andere NIC aan het oude IP range.
De glasvezel verbinding hangt via een cisco router aan het netwerk en ik kan vanaf de nieuwe server perfect internetten over onze super snelle verbinding.
Uiteraart moet deze server straks meer gaan doen dan internetten dus ik ben nu alweer een hele tijd aan het proberen om de nieuwe glasvezel verbinding als gateway te laten fungeren.
Helaas. Dit is dus het probleem, ik krijg met geen mogelijkheid mijn pc (bij wijze van test) zover dat tie over de nieuwe verbinding naar buiten gaat.
Ik heb tot nu toe het volgende gedaan.
Cisco router als default gateway ingestelt op mijn machine - no go
Route tables toegevoegd op mijn machine, - no go
De nieuwe (werkende) server als gateway ingestelt, -no go
De "routing and remote access" service gestart op de nieuwe server, -no go
Route tables toegevoegd op de nieuwe server, - no go
Heeft iemand enig idee wat ik vergeet of over het hoofd zie.
Uiteindelijk moet ik op de DHCP server de nieuwe gateway in kunnen stellen zodat iedereen hier gebruik van maakt. Maar als ik het al niet eens op mijn eigen pc werkend krijg wil ik nog niks op grote schaal doen.
Als iemand al eens met dit bijltje gehakt heeft, zou ik graag weten hoe.
Mocht er meer info nodig zijn laat het me even weten , dan post ik dat hier.
mvg,
Rene
Twisted, Warped, Depraved and Rotten. I like that in a person.