• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2025
Hallo allemaal,

Een niet-zo-ervaren nonkel van me heeft laatst zijn camera per ongeluk aan de lader gehangen van de laptop. Waardoor er dus met andere woorden 19v ipv de gebruikelijke 7.9v over kwam te staan.
Nu is men vraag eigenlijk of er een of andere beveiliging is in de camera hiervoor? Want voor de moment is er echt geen leven meer in te bespeuren..

Het gaat om een Panasonic SDR-H20

Alvast bedankt!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:47
Misschien even contact opnemen met Panasonic?

Verwijderd

aproxx schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:20:

Nu is men vraag eigenlijk of er een of andere beveiliging is in de camera hiervoor? Want voor de moment is er echt geen leven meer in te bespeuren..

Het gaat om een Panasonic SDR-H20
Je hebt zojuist voor de community vastgesteld dat er geen dergelijke beveiliging op de camera zit!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 14:45
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:34:
[...]

Je hebt zojuist voor de community vastgesteld dat er geen dergelijke beveiliging op de camera zit!
Ik kan al zien waarom je een pic van Dr. House hebt als avatar ;)

Ik vrees dat Panasonic dit niet onder garantie zal nemen (als er nog garantie op was).
Ik zou eens naar de winkel gaan waar dat uw nonkel hem gekocht heeft om te kijken of er nog iets aan te repareren is/hoe erg de schade is.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Yup, de camera heeft besloten door te smelten zodat de voeding gered is...

Er is een kleine kans dat er een zekering in de camera zat die het begeven heeft, maar dan moet je hem opschroeven of dat een panasonic expert laten doen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:44
Over het algemeen is er wel wat overhead in de spanning die je aan mag bieden, maar met zo'n groot verschil heb je hoogstwaarschijnlijk het voedingsgedeelte van je camera gesloopt. Dat wil zeggen de eerste de beste voedingsregulator in dat ding.

Opsturen voor reparatie zou ik zeggen.

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2025
Oké, bedankt allemaal voor de snelle reacties alvast!
Doordat de garantie toch al verlopen was, en onze nonkel er geen extra geld aan wil spenderen (doordat hij ondertussen al een nieuwe camera heeft gekocht..) heb ik hem daarstraks eens open gegooid.
Spijtig genoeg valt er niets te bespeuren van zekeringen of iets dergelijke. Maar ook geen duidelijk zichtbare doorbrandschade.
Klaar om in de kast de gooien dus, en over een aantal jaar weer boven te halen als ik enkele onderdelen er van kan gebruiken.. ;)
Pagina: 1