• Wulm-P
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-02 13:36
Mensen,

Ik heb een oude pc met een Asus P4S8X-MX moederbord en een Pentium 4 op 3 GHz processor.
Om wat snelheid te winnen heb ik wat nieuw werkgeheugen gekocht, namelijk een GEIL Dual Channel 2x 1 GB PC3200 400 Mhz setje.

Ik heb de bankjes in de pc gedrukt en de pc start netjes op. Als ik dan even bezig ben valt de pc uit. Hij start gewoon opnieuw op. De bankjes er weer uit gehaald en deze waren goed warm! Vervolgens met het oude geheugen (512 mb kingston) weer opgestart en de pc draait weer prima.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Asus moederborden zijn bekend kieskeurig met geheugen. Zoek de QVL lijst op voor dat moederbord en kijk of je geheugen daarin staat. Zo niet, dan zou je wel eens pech kunnen hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Probeer de bankjes is in een andere Pc ?

als ze daar wel werken heb je je probleem

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste zijn het geen bankjes, maar dimmen. Banken zijn iets compleet anders. Belangrijk om dit even duidelijk te hebben, want anders kan het nog wel eens verwarrend worden als je zoekt naar oplossingen.

Verder, staat dit geheugen op de QVL van het bord? Asusborden zijn vaak vrij kieskeurig in het accepteren van geheugen, dus grote kans dat het simpelweg niet goed werkt.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat heb ik ook gehad met goedkoop geheugen, heb het 2 keer omgewisseld en toen maar merkgeheugen gekocht wat meteen werkte. Dus wat Gambieter zegt eigenlijk :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Wulm-P
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-02 13:36
Ik heb even gezocht maar kan de QVL lijst helaas niet vinden.

Iemand een tip waar ik deze kan vinden of idee welk geheugen sowieso werkt?

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:55
http://dlcdnet.asus.com/p...ock478/p4s8x-mx/e1997.pdf

pagina 25. volgende keer zelf beter zoeken, heb dit met een simpele zoekopdracht in google gedaan: p4s8x-mx qvl....
Pagina: 1