[php/pdf] ezPDF images worden vreemd weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel werk ik aan een gedeelte van een applicatie waarmee PDF documenten 'on-the-fly' worden gegenereerd. Daarbij wordt veel gebruik gemaakt van PNG-icoontjes, die met behulp van de functie addPngFromFile() (van de PDF class van R&OS, zie http://www.ros.co.nz/pdf/ ) geplaatst worden.

Echter zien de afbeeldingen er ietwat vreemd uit. Zo hebben images die normaal gesproken een 1px border hebben soms aan één zijde een '2px' border. Je kunt eigenlijk niet van pixels spreken overigens omdat in een PDF document wordt gewerkt met points.

Als je inzoomt naar bijv. 400% zie je het probleem niet, en staat de afbeelding er wel netjes.

Heeft iemand ervaring met dit probleem, en zo ja, is er een wijze waarop je dit kunt oplossen? Als er meer details nodig zijn dan hoor ik het graag, en plaats ik ze direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Is dat niet gewoon een probleem van de viewer? Een pdf wordt scherper naarmate je inzoomt? Wellicht valt het niet op het raster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:50:
Is dat niet gewoon een probleem van de viewer? Een pdf wordt scherper naarmate je inzoomt? Wellicht valt het niet op het raster.
Het lijkt inderdaad een viewer probleem te zijn. Toch bestaat het probleem niet als je images met een hogere resolutie gebruikt. Het heeft daarnaast niet alleen met de viewer te maken, maar met de gehele output van de viewer, want ook hardcopy prints hebben hetzelfde probleem.

Ik heb het idee dat het bij de conversie van pixel-values naar point-values mis lijkt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Gebruik dan een image met een hogere resolutie?