Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

database search tooltje -- > free windows webhosting

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:54
Hi,

Iemand heeft jaren geleden eens wat voor me geschreven wat ervoor zorgt dat er met een php scriptje in een .mdb database file gezocht kon worden. Dit alles uiteraard webbased.

Hij heeft dit jarenlang zelf gehost op ze eigen server maar inmiddels draait deze niet meer..ik wil ze weer ergens onderbrengen omdat het zo nu en dan toch wel handig is. Nu wilde ik dit doen op de server waar ik mijn eigen site host maar dit werkte niet. Volgens de host omdat de files geschreven zijn voor een windows server.

(gaat hier overigens om 3 bestanden. De de index.php zoeke.php *.mdb)

Nu kan ik mij uit het verleden herinneren dat er wat van die free hosters zijn..bannertje meer of minder maakt me niet uit. Gezocht op windows web host en ook wel hosts gevonden maar dat is asp en kunnen geen php aan lijkt het wel.

Iemand een idee waar ik deze 3 filetjes kan neerzetten liefst voor free en dat het gewoon werkt?

Verwijderd

Is het niet simpeler om iemand even naar de code te laten kijken, en deze aan te laten passen naar Linux? Waarschijnlijk wordt er ook nog gebruik gemaakt van packages / andere functies, die mogelijk niet op elke windows webserver aanwezig zijn.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:46

Rannasha

Does not compute.

Is het nodig om dit scriptje overal te kunnen bereiken? Zo niet, pak dan gewoon even een XAMPP installatie en drop dat op je eigen computer. Dan kun je op je eigen (Windows-)pc (en binnen je thuisnetwerk) dit scriptje gebruiken.

Gezien het in PHP geschreven is, zal het ook vrij weinig moeite zijn om het Linux-compatible te maken. Het knelpunt zal ergens zitten in het gedeelte dat de .mdb bestanden inleest, wellicht iets met hoofdlettergevoeligheid ofzo.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

offtopic:
Hij heeft dit jarenlang zelf gehost op ZIJN eigen server maar inmiddels draait deze niet meer.
Leer nederlands :P

met ^^^^
Laat ons eens kijken naar het script...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:54
Fastex schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:41:
offtopic:
Hij heeft dit jarenlang zelf gehost op ZIJN eigen server maar inmiddels draait deze niet meer.
Leer nederlands :P
sorry hoor maar hier op reageren vind ik wel een klein beetje triest. Je weet net als ik dat dat spreektaal is en en dat op geen enkele manier de integriteit etc etc van dit forum tekort doet. Dus niet zo mierenneukURRig..ik zit niet op school.

>met ^^^^
>Laat ons eens kijken naar het script...

Onnnnndaaanks mij en jou gemopper vind ik het wel ERG fijn om hulp aangeboden te krijgen. Hieronder de code van index.php. Daarbij is er nog een zoeken.php en de databasefile zelf. Mocht iemand naar aanleiding van onderstaande code een poging willen wagen hoor ik het graag (stuur anders even PM'etje) dan stuur ik ook de rest naar je toe per email. Vanwege de inhoud van de database kan ik die niet online zetten..(gaat om een muziek database overigens)

Ik ben zelf verre bekend met scripts dus na een tip " even" wat veranderen zit er voor mij niet in.

thanks!

<?php
$db = realpath("blabla.mdb");
$conn = new COM("ADODB.Connection") or die("Kan ADO niet starten");
$conn->Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=$db");
echo '<title>Wat leuk dat je luistert :-)</title>';
//bouw het zoekscherm met invoervelden op.
include("zoeken.php");
if (isset($_GET['Zoeken']))
{
if (isset($_GET['Artiest']))
{
$zoekart = $_GET['Artiest'];
}
else
{
$zoekart = "";
}

if (isset($_GET['Titel']))
{
$zoektit = $_GET['Titel'];
}
else
{
$zoektit = "";
}

if (isset($_GET['Jaartal']))
{
$zoekjaar = $_GET['Jaartal'];
}
else
{
$zoekjaar = "";
}

if (isset($_GET['Cat']))
{
$zoekcat = $_GET['Cat'];
}
else
{
$zoekcat = "";
}

// Voer de sql-query uit

$rs = $conn->Execute("SELECT * FROM audio WHERE (((Artiest) like '%".$zoekart."%')) And (((Titel) like '%".$zoektit."%')) AND (((Genre) like '%".$zoekcat."%')) AND (((Jaartal) like '%".$zoekjaar."%'))");

echo '<table width="000" border="1">
<tr>
<td>Artiest</td>
<td>Titel</td>
<td>Genre</td>
<td>Jaartal</td>
<td>Aantal keer gedraaid</td>
</tr>';

// laat alle resultaten zien

while( !$rs->EOF )
{
$titel = $rs->Fields("Titel");
$artiest = $rs->Fields("Artiest");
$genre = $rs->Fields("Genre");
$jaartal = $rs->Fields("Jaartal");
$aantalk = $rs->Fields("Aantal_keer_gedraaid");
echo '<tr>
<td><a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Special:Search/'.$artiest->value.'" target="_blank">'.$artiest->value.'</a></td>
<td>'.$titel->value.'</td>
<td>'.$genre->value.'</td>
<td>'.$jaartal->value.'</td>
<td>'.$aantalk->value.'</td>
</tr>';
$rs->MoveNext( );
}
echo '</table>';
// sluit de geopende objecten af
$rs->Close( );
$conn->Close( );
}

?>

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11 22:04
Ik ben bang dat de provider wel redelijk een punt heeft. Dit scriptje maakt gebruik van ADO DB en sowieso zijn Microsoft Access databases natuurlijk bedoeld om op Microsoft Windows te draaien :).
Als je dit graag online wilt hebben dan is volgens mij de beste optie om het of op een lokale Xamp installatie te draaien (ik merk dat je niet heel technisch bent - maar Xamp installeren stelt echt niets voor). Je kunt ook iemand zoeken die de database voor je kan omzetten naar iets als MySQL (wat je hoster waarschijnlijk wel ondersteund), maar dat kost iets meer tijd natuurlijk.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Simpele vraag omdat de .mdb alleen read-access nodig heeft ( tenminste dat neem ik aan vanuit enkel een zoeke.php ) en omdat hij jarenlang bij iemand anders extern heeft gestaan, gebeurt er behalve het lezen/zoeken wel iets met die dbase?

Want zonee dan zou je ook kunnen overwegen om het gewoon eenmalig naar mysql / postgresql / sqllite / csv / txt / willekeurig ander formaat om te zetten.

.MDB is wel op linux te lezen met php alleen heb je dan packages nodig die geen enkele standaard hoster volgens mij geinstalleerd heeft.
Op windows is het makkelijker te lezen, maar bijv een windows 2008 webserver uitgerust met php zie ik toch ook niet zo snel die dll's hebben. Uitgerust met asp heeft het wel die connectors maarja...

En als het dan ook nog eens niets mag kosten tja, dan worden de kansen helemaal klein...
Pagina: 1