[OSX - Snow Leopard] Time machine op NAS

Pagina: 1
Acties:

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een jaar of anderhalf op mijn MBPro OSX 10.5 timemachine draaien op mijn Homelacie NAS, middels de wel-bekende hack.

Gisteren echter, heb ik de update gedraaid van snow leopard, en krijg Time machine met geen mogelijkheid meer aan de praat op de NAS. De usb-schijf werkt prima, maar juist het draadloze backuppen, heb ik altijd erg gewaardeerd. Ik wil dit dus graag terug.

Ik heb de sparsebundle opnieuw aangemaakt, en op de root van de NAS gezet, en ik krijg deze zonder problemen gemount. Timemachine echter, roept binnen een paar seconde dat deze schijf niet beschikbaar is. Ik krijg hem dus wel te zien bij de schijf selectie, kan hem ook selecteren, maar een backup die kant op werkt niet.

Google helpt me niet, daar staat weinig informatie over 10.6 en timemachine op de NAS, dus ik hoop dat hier iemand het lampje kan aandoen....

Ik heb niets te melden.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:09
Mischien dat het nu nog enkel over AFP gebackupped kan worden, er is namelijk wel veel gesleuteld aan time-machine (tot 80% sneller). En ik denk dat jou NASje enkel over het SMB protocol serveerd. Maar dit is ook maar een gokje.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• joeltje
  • Niet online
Dat zou enorm balen wezen... maar kan zo zijn...

schijnt dus toch zo te zijn:
http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-773753.html

NAS moet dus AFP gemount worden, en dat schijnt zo te kunnen:
http://www.lacie.com/nl/s...htm?id=10300&article=1051

vanaaf maar eens proberen...

[ Voor 93% gewijzigd door joeltje op 01-09-2009 13:05 ]

Ik heb niets te melden.

• joeltje
  • Niet online
Nou, mounten op AFP werkte niet. Ik heb de schijf (de sparsebundle) inmiddels via schijfhulp opnieuw geformat. Eerst gemount, toen als HFS+ geformatteerd, en schijfherstel gedraaid. Nu werkt alles weer. Waarom dat op de NAS allemaal eerst moest, en via de USB niet..

enniewees, het draait.

Ik heb niets te melden.