Ik heb mij een tweedehands Forum 300 (dus een vox davo) gekocht. Ik heb deze aangesloten en alles werkt intern zeer goed. Nu mijn vraag: Is het mogelijk dit te gebruiken op een gewone telefoonlijn naar buiten? (Dus niet met ISDN)
Ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij is het alleen met een ISDN lijn mogelijk. Ik ben bekend met de Davo II, deze ondersteund alleen ISDN-2 EV/MV en ISDN 15/20/30.
Ik ken de Davo serie helemaal niet, maar bij (bv) een Alcatel (Vox novo office) kun je gewoon een analoge lijnkaart erin stoppen. Is de Davo ook een modulair systeem?PeterEs schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:38:
Ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij is het alleen met een ISDN lijn mogelijk. Ik ben bekend met de Davo II, deze ondersteund alleen ISDN-2 EV/MV en ISDN 15/20/30.
Alternatief voor TS is natuurlijk om over te gaan naar ISDN, al dan niet met voip. Een Fritzbox geeft TS een ISDN2 lijn, dan kan ie zn centrale gebruiken EN heeft ie meteen 2 kanalen tot z'n beschikking.
[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 06-09-2009 10:43 ]
Alleen de Davo II is modulair, de Davo I en Small hebben standaard een X aantal aansluitingen en zijn verder niet uitbreidbaar.DJSmiley schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:42:
[...]
Ik ken de Davo serie helemaal niet, maar bij (bv) een Alcatel (Vox novo office) kun je gewoon een analoge lijnkaart erin stoppen. Is de Davo ook een modulair systeem?
Alternatief voor TS is natuurlijk om over te gaan naar ISDN, al dan niet met voip. Een Fritzbox geeft TS een ISDN2 lijn, dan kan ie zn centrale gebruiken EN heeft ie meteen 2 kanalen tot z'n beschikking.
Zo'n Fritzbox is inderdaad een goed alternatief om naar buiten te kunnen bellen