Samsung werkt aan eigen os op basis van linux

Pagina: 1
Acties:

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
nieuws: Samsung werkt aan eigen OS op basis van Linux

Er staat dat alleen Motorola LiMo telefoons levert, dat is niet correct. Panasonic en NEC verkopen al geruime tijd meer dan 30 typen onder de merknaam DoCoMo (in Japan vermoed ik), en daarmee zijn er al geruime tijd veel meer modellen met LiMo dan met Android beschikbaar.

Zie: http://www.limofoundation.org/solutions/index.php

Verder is Samsung een van de 'founders' van de LiMo foundation, en het idee van LiMo is altijd geweest dat fabrikanten een 'gebrand' OS kunnen maken. Dus ze nemen LiMo als basis, en passen het zo aan dat het hun eigen Linux-distributie wordt, en plaatsen hun eigen merk erop (nergens wordt met LiMo of Linux geadverteerd). Ik vraag me af in hoeverre Samsung een 'eigen' OS maakt op basis van Linux, of dat ze net als Motorola, Nec en Panasonic gewoon LiMo naar hun eigen wensen inrichten en het dan 'eigen OS' noemen.

HK

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Deze laten we even liggen voor de auteur zelf

[/laat]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Je hebt helemaal gelijk :) Ik probeerde iets te zeggen van: 'van alle in Nederland bekende telefoonfabrikanten maakt alleen Motorola', maar dat stond er nu niet.Maar, ik heb er nu 'bijvoorbeeld van gemaakt :)

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Bedankt voor de uitleg, eigenlijk was het dus geen fout maar ongelukkig verwoord. :)

HK