Toon posts:

Externe harde schijf (Maxtor) niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn externe harde schijf van het merk Maxtor.
In het verleden werd, wanneer je de stekker van de schijf in het stopcontact deed en de schijf middels USB verbond met de computer, de schijf zichtbaar in "Deze Computer".
Op een gegeven moment werd de schijf echter niet zichtbaar om onbegrijpelijke redenen. Toen heb ik de schijf opgespoord via Configuratiescherm-computerbeheer-schijfbeheer, daar was en is deze gewoon nog zichtbaar en staat aangegeven dat de schijf actief en in orde is. Hierop besloot ik een stationsletters toe te wijzen aan de partities van de schijf. (De schijf bleek uit twee primaire partities te bestaan)
Na deze handeling werden de schijven wel weer zichtbaar onder 'Deze Computer'. Wanneer ik de schijf echter wil openen of verkennen krijg ik de volgende melding: "De schijf in station K: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken, wilt u deze nu formatteren?"

Probleem is echter dat ik veel belangrijke bestanden op de harde schijf heb staan. Ik neem aan dat het probleem van de ontoegankelijkheid van de harde schijf is opgelost wanneer ik de schijf formatteer, maar dit is dus niet wenselijk.
Is er een mogelijkheid om de schijf weer toegankelijk te maken en/of mijn bestanden weer terug te krijgen?

Bij voorbaad dank voor respons, graag eventuele oplossingen versimpeld uitleggen, ik ben namelijk niet echt handig met computers ;)

groet,

Henk

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

OM FAQ:hoe krijg ik verloren data terug.

PROBEER NIET TE SCHRIJVEN OP DE HARDE SCHIJF, de kans dat je problemen onherstelbaar maakt worden enkel groter.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.