Ik heb een C#-programma geschreven die het indelen van taken bij wedstrijden regelt. Dit programma wil ik nu gaan verkopen aan andere clubs. Deze clubs zijn te identificeren aan de hand van een unieke 4-cijferige clubcode. De gebruikers kunnen per jaar of voor meerdere jaren het programma aanschaffen. Ik wil nu een controle toevoegen op basis van de clubcode tot welke datum het programma gebruikt mag worden.
Bijvoorbeeld de clubcode is 1145, de controle vindt plaats en retourneert een datum van 1-8-2010. Op het scherm kan ik dan tonen: "Dit rpogramma is te gebruiken tot 1-8-2010".
De vraag is dus hoe kan ik de clubcode omsleutelen en controleren zonder dat ik de clubcodes en datums hardcoded op moet nemen in mijn programma.
Bijvoorbeeld de clubcode is 1145, de controle vindt plaats en retourneert een datum van 1-8-2010. Op het scherm kan ik dan tonen: "Dit rpogramma is te gebruiken tot 1-8-2010".
De vraag is dus hoe kan ik de clubcode omsleutelen en controleren zonder dat ik de clubcodes en datums hardcoded op moet nemen in mijn programma.